Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-05-2016, 19:11   #1
Anonim
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Thumbs up [Mafia/Przetrwaj] Turniej Sześciu

Zasady ogólne rozgrywki:
  • Gra dzieli się na Fazę Dnia i Fazę Nocy. Obie Fazy będą miały sztywne ramy czasowe, a każdy kto nie zagłosuje do tego czasu to automatycznie oddaje głos na "nikogo". Dodatkowo obie Fazy kończą się, gdy wszystkie głosy zostaną oddane (lub ktoś wprost napisze "ja na nikogo nie głosuję", czy coś w tym stylu).
  • W Fazie Dnia każdy musi się odezwać, chociaż raz, bo inaczej będzie to smutna rozgrywka. Najlepiej by było jakby w tej jednej wypowiedzi był od razu oddany głos (przy czym "głos na nikogo" to też głos, zawsze można zmienić w kolejnej wypowiedzi jeszcze w tej samej Fazie - chyba, że wszyscy zagłosują i ja napiszę odpis o linczu).
  • W przeciwieństwie do zasad panujących w grach typu "Mafia" rozgrywanych na tym forum, gdzie MG są inne osoby (chyba oni tak wszyscy, ale może są wyjątki, a ja nie widziałem) to tutaj można ujawniać swoje role (a przede wszystkim kłamliwie zapewniać, że macie role, których tak naprawdę nie macie), wprost mówić co tam za raport uzyskaliście z nocnej akcji, czy co tam jeszcze chcecie. Liczę, że ta zasada sprawi, że jak najwięcej osób będzie kłamać i zbierać własne koalicje i ogólnie pojawi się "Ja jestem Spartakus", "Nie, to ja jestem Spartakus" itd.
  • O nieobecnościach meldujcie w komentarzach, żeby każdy widział. W przeciwnym wypadku szybko zamienicie się w Warzywa.
  • Role będą rozlosowane formułą randbetween z excela, bo nie chce mi się rzucać kostkami.
  • Oszukiwanie jest zabronione, bo gramy, żeby dobrze się bawić, a takie oszukiwanie to niby pomoże w wygranej, ale popsuje zabawe. Jeżeli lubicie oszukiwać w grach to polecam Wojny Żywych Trupów - nie wiem kiedy do tego zrobię rekrutację, ale tam w każdym razie mile widziane są nieczyste zagrywki i to część zabawy WŻT. O tym czym jest oszukiwanie w Mafii napiszę niżej.
  • Głosy do Linczu są jawne dla wszystkich. Głosuje się w wypowiedzi w grze.
  • Brak odzewu bez ostrzeżenia, że nie będzie się w Fazie Dnia skutkuje zamianą w Warzywo i automatyczną śmiercią postaci. Jak ktoś złoży ostrzeżenie, że nie będziego w Fazie Dnia to musi być w kolejnej.

Oszukiwanie (zabronione):
  • Zaglądanie, rozmawianie i przekazywanie odnośniku do gdoc mafii, gdy postać gracza umrze albo stanie się Kultystą.
  • Zaglądanie, rozmawianie i przekazywanie odnośniku do gdoc kultu, gdy postać gracza umrze albo nie jest Kultystą.
  • Porozumiewanie się drogą prywatną odnośnie rozgrywki: robienie zmowy znając wzajemnie swoje role, kopiowanie tekstów z gdoców itp

Informacje Ogólne:
  • Ilość graczy: 6
  • Rozłożenie ról: 4 Miasto, 1 Mafia, 1 Inny
  • Długość Faz Dnia: między 24h, a 72h przy czym nakaz odpisania w przeciągu pierwszych 36h, jak wszyscy odpowiedzą i zagłosują to ja jak najszybciej odpiszę z wynikami linczu.
  • Długość Faz Nocy: 24h (choć skoro gramy w małą ilość osób to liczę, że akcje nocne będą o wiele szybsze - jedyny gdoc to tylko dla Kultu)
  • Gdoc: tylko dla Kultu o ile w ogóle taki będzie
  • Ilość gier: fajnie by było jakby uczestnicy zechcieli grać do 2 (albo i 3) zwycięstw, no ale zgłosili się do jednej rozgrywki, więc zobaczymy jak to będzie

Miasto (Losowo z poniższych ról):
  • Tropiciel - co noc wybiera jedną osobę, którą tropi i rankiem wie kogo ta osoba odwiedziła w nocy (lub wie, że nikogo nie odwiedziła)
  • Pielęgniarka - co noc wybiera jedną osobę, osoby tej nie da się w nocy zabić, ale i nie może wykonać swojej akcji nocnej
  • Twardziel - gdy trafiony przez mafię w nocy to jedynie zaczyna krwawić i umiera na koniec kolejnego dnia (ma przy tym prawo głosu w czasie linczu i może normalnie wypowiadać się)
  • Bomba - gdy trafiony przez mafię w nocy to eksplodując zabiera ze sobą jednego z mafiozów, który na niego głosował na mafijnym spotkaniu
  • Samurajski Psychiatra - automatycznie zabija każdego kto próbuje go wciągnąć do Kultu (wszystkich, którzy na niego oddali głos w głosowaniu Kultu i stanowili większość w tym głosowaniu); dodatkowo jest w stanie pomóc ofierze Nienazwanego Zła (w tym sobie) odwiedzając taką ofiarę w czasie nocnej akcji
  • Obserwator - co noc wybiera jedną osobę, którą obserwuje i rankiem wie kto tą osobę odwiedził w nocy (lub wie, że nikt go nie odwiedził), może obserwować siebie
  • Mim - raz w czasie gry w nocy wybiera jedną osobę. Jeśli wybrana osoba jest z Miasta to odwiedza jego i zabiera mu rolę, jeśli wybrana osoba jest z Mafii to odwiedza sam siebie i jest po prostu Miastem bez dodatkowych zdolności, a jeśli wybrana osoba to Inny to odwiedza sam siebie i staje się Amnezjakiem
  • Lunatyk - odwiedza losowo jedną osobę w nocy, odwiedziny nic nie robią, a on sam nie ma na tym kontroli
  • Piekarz - co noc rozdaje dwa Chlebki (musi rozdać dwa Chlebki, ale może dać oba jednej osobie lub po jednym dwóm osobom). Jego śmierć powoduje Klęskę Głodu. Klęska Głodu rankiem każdego dnia (zaczynając od "pojutrza", gdy to zginął) zabija każdego kto nie ma Chlebka lub odbiera jeden Chlebek posiadaczowi.
  • Wyrocznia - każdej nocy wybiera jedną osobę. Jeżeli Wyrocznia zginie danej nocy lub dnia następnego to rola wybranej osoby jest ujawniona pozostałym przy życiu.
  • Ksiądz - rankiem dowiaduje się role osób, które go odwiedziły w Nocy, ale nie zna tożsamości tych osób
  • Policjant - wybiera w nocy jedną osobę. Rankiem następnego dnia otrzymuje informacje, czy wybrana osoba jest z mafii, czy nie

Mafia:
  • Zwiadowca - mafijna wersja Tropiciela
  • Kierowca - w nocy może wybrać dwie osoby, które dzięki szybkiej akcji samochodowej podmienia miejscami, wszelkie nocne akcje w stronę jednej z nich oddziaływują na drugą i vice versa
  • Aktorka - w nocy może wybrać jedną osobą i rankiem otrzymuje informację jaką rolę ma ta osoba, a dodatkowo w przypadku własnej śmierci jej trup wygląda jakby miała ostatnią zrabowaną rolę, a nie "Aktorka"
  • Jakuza - w nocy może wybrać jedną osobę i rankiem osoba ta zamienia się w Mafię (bez dodatkowych zdolności), a Jakuza jednocześnie popełnia samobójstwo
  • Nindża - niewykrywalny dla Tropiciela i Obserwatora przy nocnym zabijaniu
  • Podpalacz - nie zabija w nocy. Polewa benzyną w nocy (ofiara o tym nie wie) jedną, wybraną przez siebie osobę. W dowolnym momencie w dniu rzuca zapałkę (poprzez informację przez PW). Wszyscy polani wcześniej benzyną zostają spaleni i giną. Podpalacz dysponuje tylko jedną zapałką.

Inni:
  • Kultysta - pierwszy Kultysta jest Przywódcą Kultu i gdy on umiera to cały Kult popełnia automatycznie samobójstwo; Kultyści w nocy mają swoje spotkanie gdzie głosują nad tym kogo następnego nawrócić na Kult; Kult wygrywa, gdy co najmniej połowa żywych to Kult; żeby kogoś wciągnąć do Kultu w głosowaniu Kultu musi być większość 51%, można głosować na nikogo
  • Wilkołak - w nocy może spróbować kogoś Pożreć; Pożarcie polega na wyborze osoby i jej roli - jeżeli to jest rzeczywiście rola tej osoby to następuje Pożarcie; Pożarcie zapewnia Nieśmiertelność w ciągu następnego dnia; jeśli rzeczywista rola osoby nie zgadza się z tym co wybrał Wilkołak to nie następuje Pożarcie, a Wilkołak od następnego dnia jest odsłonięty (jego rola jest znana wszystkim)
  • Ufok - w nocy Sonduje jedną, wybraną przez siebie osobę. Wygrywa, gdy każdy pozostały przy życiu (oprócz niego) jest po Sondowaniu
  • Mnich - wybiera w nocy jedna osobę. Osoba ta jest chroniona przed śmiercią tej nocy i dnia następnego. Wygrywa, gdy ochroni przed śmiercią w ten sposób dwie osoby pod rząd lub jedną osobę w dwie noce/ dwa dni pod rząd - osoby ochraniane rzeczywiście muszą stać się celem zabójstwa nocnego lub linczu.
  • Przetrwaniec - wybiera w nocy jedną osobę, za którą kryje się - w takim przypadku jeżeli zabójstwo nocne odbywa się przeciwko niemu to jest chroniony, a jeżeli przeciwko osobie, za którą Przetrwaniec kryje się to on umiera razem z nią (uwaga: jeżeli ukryje się za Twardzielem to umrze razem z nim po linczu... chyba, że Twardziel zostanie zlinczowany, ponieważ wówczas umrze od linczu, a nie nocnego zabójstwa, a Przetrwaniec nie umiera razem z linczowanym). Wygrywa, gdy pozostaje przy życiu, gdy ktokolwiek inny osiągnie zwycięstwo.
  • Amnezjak - Amnezjak w nocy może wybrać dowolną z martwych osób i skopiować jej rolę; jeśli Amnezjak wybierze Aktorkę to stanie się Aktorką, a nie rolą, którą w czasie śmierci ona udawała

Dodatkowa Rola:
  • Nienazwane Zło - gdy Kult wypierze mózg Wilkołakowi; Nienazwane Zło wygrywa razem z Kultem, ale on sam nie liczy się jako Kult, nie jest w nocnym spotkaniu Kultu no i nie ma prawa głosu kto dalej będzie Kultem, Kult wie kim on jest, ale on nie wie kim oni są (chyba że w dzień porozumieją się); każdy kto odwiedzi Nienazwane Zło staje się Niepoczytalny i traci prawo głosu do dziennego linczu dopóki nie odwiedzi go Samurajski Psychiatra

Ważne zasady, które nie są wprost z opisu ról:
  • Zabójstwo mafii jeżeli w grze jest jeden przedstawiciel Mafii to on w Fazie Nocy wybiera kogo chce zabić (i czy chce skorzystać ze swojej specjalnej zdolności). W przypadku większej ilości mafiozów to ich 51% musi oddać głos, żeby kogoś zabić i wtedy każdy z głosujących na ofiarę mafiozów bierze udział w zabójstwie. Wyjątkiem jest Podpalacz, który nie ma prawa głosu i jego obecność nie wlicza się w procenty.
  • Obserwator i Wyrocznia nikogo nie odwiedzają
  • Amnezjak nie odwiedza trupów
  • Wypranie Mózgu przez Kult odbiera wcześniej posiadane zdolności i taka osoba ma po prostu nową rolę: "Kultysta", wyjątkiem jest trafiony Twardziel, bo jego wykrwawianie się wciąż działa i umrze dopiero pod koniec dnia po linczu
  • Wypranie Mózgu przez Kult Mafiozie nie blokuje zabójstwa jakie dokonuje tej nocy, w której mu piorą mózg
  • Wilkołak wybierając rolę ofiary nie rozróżnia Kultysty od Przywódcy Kultu
  • Wybór w nocy nie jest przymusowy dla niemal żadnej roli - można nikogo nie wybrać. Wyjątkiem jest Piekarz.
  • Przywódca Kultu, a Warzywo - jeżeli danej Fazy Dnia nie było bezpośredniego ryzyka, że Przywódca Kultu byłby zlinczowany, a zamieni się w Warzywo to Przywódcą Kultu staje się kolejny pod względem starszeństwa Kultysta i nie jest popełnione samobójstwo Kultu

Warunki Wygranej:
  • Miasto wygrywa, gdy Mafia, Wilkołak i Kult zostaną wyeliminowane
  • Mafia wygrywa, gdy ilość ich członków pozostałych przy życiu to 50% pozostałych przy życiu postaci
  • Kult wygrywa, gdy ilość ich członków pozostałych przy życiu to 50% pozostałych przy życiu postaci
  • Wilkołak wygrywa, gdy jest jedną z dwóch ostatnich osób pozostałych przy życiu
  • Amnezjak, który z jakiegoś powodu nie wybierze sobie żadnej roli martwego wygrywa, albo gdy jest jedną z dwóch ostatnich osób pozostałych przy życiu albo gdy jest tylko on i Miasto
  • Przetrwaniec, Ufok i Mnich wygrywają niezależnie od siebie nawzajem i innych ról. Przetrwaniec wygrywa, gdy ktokolwiek inny wygra, a on nadal żyje, a Ufok i Mnich wygrywają natychmiast, gdy spełnią się ich warunki zwycięstw wymienione przy ich rolach - gdy równocześnie spełnią się wygrane innych to i oni wygrywają
  • NIKT, gdy nastanie ranek DZIEŃ 5

POCZĄTEK GRY.
RUNDA PIERWSZA.
DZIEŃ PIERWSZY.

Nero Wolfe, Lorelei, Lifeless, Steave od Minecrafta, Dr House, Leon Zawodowiec:
Po treningu na strzelnicy Burmistrza zebraliście się wszyscy przy stole w jadalni dużego domu. Dostaliście wcześniej zaproszenie na zebranie rady miasta. Przewodniczy Burmistrz Ciało. Cieszę się, że wszyscy pojawiliście się na zebraniu. Mam wam do obwieszczenia ważną wiadomość. Mianowicie odkryłem, że dwójka z was to w ogóle nie jest miasto, a jeden z jest z mafii, a drugi to jakiś świr. Dla porządku przystąpmy do głosowania:
- Kto jest na tak, aby wyeliminować z miasta mafia i jakiegoś świra? - wszyscy, włącznie z Burmistrzem podnieśli dłoń w górę. Burmistrz Ciało uniósł brew:
- To znaczy mafia i jakiś świr też chcą, żeby ich wyeliminować z miasta? Ciekawe. No dobra, proponuję staroświecko wyeliminować ich w ogóle z tego świata, bo z tego co wiem to niebezpieczni mordercy, psychopaci i w ogóle. Kto jest za? - ponownie wszyscy unieśli dłonie. Burmistrz uśmiechnął się. - No dobra. To ułatwi sprawę. Pewnie ci szubrawcy nie wiedzą, że ja znam ich tożsamości. - Burmistrz spojrzał na was wszystkich, odchrząknął i wtem zgasło światło. Padł strzał dokładnie w momencie, gdy na zewnątrz uderzył grom gdzieś bardzo blisko, po czym ciężki przedmiot uderzył o blat stołu. Po chwili światło znów się zapaliło. Na środku stołu leży pistolet. Z lufy jeszcze dymi. Burmistrz Ciało to już tylko ciało. Niestety nie zostawił żadnych zapisków, a pobyt na Strzelnicy sprawił, że nie ma co badać rąk po śladach prochu, bo każdy je ma.

Dzień pierwszy. Możecie kogoś zlinczować. Głosowanie odbywa się poprzez wymienienie i pogrubienie nazwy postaci. W przypadku wielu pogrubień liczy się ostatnie pogrubienie. Można pogrubić słowo "Nikt", "Nikogo" itp i wówczas wiadomo, że dana osoba oddała głos na nikogo i nie trzeba czekać na jej głos w ciągu dnia. Dzień pierwszy pozwala wyczuć styl gry innych. Do linczu potrzeba 4 głosów. Wszyscy mafiozi z wyjątkiem Podpalacza wybierają jedną osobę do zabicia w nocy lub odpuszczają z zabójstwem.

Role Rundy Pierwszej zostaną rozesłane przez PW w przeciągu kilku minut. Jeżeli ktoś wylosuje kult to dostanie też odnośnik na gdoc. Oby nikt nie zamienił się w Warzywo.
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 10-05-2016 o 20:22.
Anonim jest offline