Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 29-07-2016, 01:24   #2
Micas
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Rozdział II - Farcast

PLANETARNY DATAFAX: FARCAST


Typ: Świat Wojny (dawniej Świat Pograniczny przekształcony ze Świata Dzikiego).
Populacja: około 80 mln imperialnych kolonistów i nie więcej jak 30 mln tubylców.
Poziom Daniny: Solutio Particular.
Specjalna Adnotacja: Planeta jest w trakcie wojny domowej od ponad siedemnastu lat.
Geografia: Gorąca/Umiarkowana, dominującym klimatem na planecie jest tropikalny. Poszczególne rejony i strefy znacząco różnią się między sobą w ilości opadów, wilgotności powietrza i aktywności burzowej. Farcast (błędnie zapisywany również jako Facrast) posiada jedną główną masę kontynentalną, zawierającą liczne płytkie morza wewnętrzne o stosunkowo niewielkiej ilości wysp i archipelagów. Kontynent ten jest zdominowany przez góry (tak wysokie skaliste, jak i stołowe typu mesa / tepui), lasy deszczowe, wysoczyzny (typ paramos) i suche pola (typ sawanna). Bieguny opatrzone niewielkimi czapami polarnymi.
Typ Rządów: Imperialna Kolonia.
Planetarny Gubernator: Esteban Kang Durante (lokalnie często nazywany "El Kang"), uzurpowany przez Cecilię Eguzkine (liderkę rewolucjonistów).
Obecność Adepta: Niska; Administratum posiada biuro w stolicy, ochronę którego zapewnia komenda Arbites. Eklezjarchia utrzymuje szereg kościołów, stołeczną katedrę oraz częste misje ewangelizacyjne pośród tubylców. Departamento Munitorium utrzymuje szereg stacji wiertniczych i rafinerii.
Militaria: Fuerza Armada Planetario Farcasta (Siły Obrony Planetarnej; Słabe/Średnie), Milicia Planetario Farcasta (siły policyjne; Słabe/Średnie), Fuerza Armada Sistema Farcasta (Siły Obrony Systemowej; Słabe/Średnie), Ejército del Pueblo (siły rewolucyjne; Słabe/Średnie; o liczebności nie większej jak 250 tys. bojowników), kompanie najemnicze (po obydwu stronach konfliktu; Średnie/Dobre; nieznana, acz niewielka ilość).
Handel/Ekonomia/Addendum: Farcast jest światem niebywale bogatym we wszelkiego rodzaju paliwa (szczególnie średniogatunkowe promethium, ropę naftową, węgiel kamienny i brunatny, metan i pochodne), odkryte przed ponad trzydziestu laty przez misję eksploracyjną AdMechu. Część z nich jest obecnie zagospodarowywana przez Departamento Munitorium, lokalne władze oraz rewolucjonistów. Mimo relatywnie niegroźnego dla człowieka środowiska, Farcast posiada niską produkcję żywności - ponad 60% jest sprowadzane spoza planety (najczęściej z agry-świata Bilani, rzadziej z pobliskiego feudalnego Festusa), następne 30% stanowi hodowla i połów oceaniczny, jedyne 10% zaś pochodzi z rolnictwa. Do momentu wybuchu wojny domowej lokalna populacja i koloniści zajmowali się górnictwem, rzemiosłem, przemysłem lekkim i handlem kruszcami na niewielką, acz rosnącą skalę - obecnie te działania w większości stanęły z powodu walk i problemów społecznych.
Addendum: W annałach Inkwizycji odnotowano aktywność band Dzikich Orków oraz heretyków wyznających Rujnujące Moce na blisko położonych planetach Kuluth i Farcast. Patrz: timeline, poniżej.

Addendum 834.M41: w toku rocznej "Operacji Starscream", wojna domowa na Farcast została zakończona porozumieniem między stronami i restrukturyzacją planetarnej władzy. Doszło również do oczyszczenia kontynentu Kwarantanny z Orkoidów oraz do zniszczenia wyklętej inkwizycyjnej frakcji Istvaanian i wielu grup powiązanych. Status planety zmieniony ze "Świata Wojny" na "Świat Pogranicza".


Skrócony timeline Farcast i szerszego sektora

810.M41 - WOJNA NA KULUTH
Wybuch wojny domowej na owym pogranicznym, kolonialnym świecie dzikim. Prymitywni tubylcy opierają się kolonizacji i misjonarstwu ze strony imperialnych kolonistów. Po kilku tygodniach walk podjazdowych, znacząca część kolonistów nagle staje po stronie tubylców i dokonuje secesji wobec Imperium oraz porzucenia kultu Boga-Imperatora. (prawdopodobnie pochodzący z rozbitków bądź "odprysków" po Inwazjach na Vaxanide). dżungli pojawiają się bandy Dzikich Orków , rozochocone perspektywą walk na dwa fronty z lojalistami i rebeliantami. Lojaliści w ciągu kilku dni zostają prawie rozbici, lecz otrzymują wsparcie ze strony regimentów Imperialnej Gwardii. Przez następne pięć lat wojna ulega zmiennym pływom. Niewielkie siły lojalistów są bardzo wspierane przez Adeptus Mechanicus, w tym nietypowy statek-orkiestrę Magosa Lexela Cantusa, Voca Consensio (którego koncerty dla wojska przypominają wręcz szprycowanie stymulantami, jeśli chodzi o efekty fizyczne).

813.M41 - BUNT NA SIEDLISKU 228
Koloniści na owym pogranicznym, kolonialnym agri-świecie w Obrębie Golgenna buntują się przeciw władzy Imperium. Bunt otrzymuje wsparcie ze strony Chaosytów i zostaje krwawo stłumiony przez imperialne posiłki. W ciągu następnych kilku lat prowadzona jest rekolonizacja i rekonsekracja, tym razem z użyciem mas wiernych pielgrzymów (efektywnie nadając planecie status domeny Eklezjarchii).

815.M41 - WOJNA DOMOWA NA FARCAST
Wybuch wojny domowej na planecie bardzo podobnej do Kuluth, szerzej opisanej w reszcie materiałów dotyczących Rozdziału II.

815.M41 - BLADA KRUCJATA
Wybuch wojny domowej na stołecznej planecie Sektora, Scintilli. Walki z rebeliancką organizacją "Blade Rojowisko" rozprzestrzeniają się na cały Obręb Golgenna.

817.M41 - BITWA O KULUTH
Akolici Ordo Hereticus odkrywają pośród buntowników na Kuluth znaczące wpływy Chaosu. Lojaliści dostają wsparcie w postaci sił Inkwizycji i Astra Militarum (Tempestus Scions z 22nd Thetoid Gryphonnes, rębajłów z 55th Kanak Skull Takers, Szturmowców z 1344 Kompanii i kilku regimentów piechoty z Lo oraz Lind). Zostaje wznowiona generalna ofensywa Imperium, która od razu napotyka na trudności - rebeliantów wspieranych przez Chaos, wciąż aktywne bandy dzikich zielonoskórych oraz nowego wroga - niewielką flotyllę eldarskich korsarzy, walczących ze wszystkimi oponentami tak na lądzie, jak i w Pustce. Ordo Xenos angażuje się w pełni przeciwko nowemu zagrożeniu, podczas gdy Ordos Hereticus i Malleus uderzają w Arcywroga. W ciągu pół roku, wszyscy wrogowie Ludzkości zostają starci na proch, a Inkwizycja przeprowadza czystkę pozostałej planetarnej populacji.

817.M41 - POWSTANIE "EP"
Mniej więcej w połowie roku, po ponad dwóch latach otwartej wojny, Armia Wolności zostaje zniszczona przez siły Gubernatora Planetarnego. Przez następne miesiące rebelia rozpada się na drobne, słabe i podzielone grupki, a FAP-F przechodzi czystkę oraz marginalizację. Uformowanie MP-F. Pod koniec roku, Cecillia Eguzkine powraca na Farcast i reorganizuje rebelię w Ejército del Pueblo. Początek wojny asymetrycznej z siłami rządowymi.

817.M41 - CZARNA KRUCJATA
Koniec wojny domowej na Scintilli i znaczne ukrócenie działalności "Bladych" zbiega się z nagłym pojawieniem floty Arcywroga w samym sercu Calixis. Początek "Calixjańskiej Czarnej Krucjaty".

818.M41 - CZYSTKA NA FARCAST
Rewolucyjna wojna domowa między lokalnym rządem a (wciąż lojalnymi wobec Imperium) rebeliantami na pogranicznym świecie Farcast zostaje poważnie zakłócona przez podobną sytuację, co na Kuluth - niewielka, acz bitna część tubylców i buntowników (głównie tych, którzy wciąż byli niezależni i w opozycji tak wobec władz, jak i EP) odwraca się od Boga-Imperatora, skuszona przez demagogów Arcywroga, zaś z głębokich dżungli i gór wyłazi horda Dzikich Orków (ani chybi tego samego źródła, co na Kuluth). Dzięki mediacji ze strony Inkwizycji i imperialnego korpusu dyplomatycznego, rebelianci i władze zawierają tymczasowe zawieszenie broni i, wespół z imperialnymi posiłkami, skupiają się na walce z wrogami Ludzkości. Na Farcast przerzucone zostają siły z Kuluth. W ciągu raptem kilku miesięcy wojny podjazdowej i szybkich rajdów, obydwie wrogie formacje zostają okrążone, rozbite i wyłapane. Ledwo parę tygodni po ogłoszeniu zwycięstwa i opuszczeniu Farcast przez armię posiłkową Imperialistów, zwaśnione strony wznawiają wojnę domową (powodami były: edykt Gubernatora nakazujący bezwarunkowe rozbrojenie cywili; nowe, bardzo restrykcyjne, prawo dot. posiadania broni oraz nowa fala brutalnych czystek; mimo oporu ze strony EP i części populacji, większość "niezaangażowanych" obywateli zostaje skutecznie rozbrojona).
Addendum: region znany obecnie jako "Kwarantanna" jest rokrocznie oczyszczany przez wspólną operację FAP-F i FAS-F w celu trzebienia ew. nowych miotów Orkoidów w zarodku. Wszelkie odkryte pozostałości po siłach Arcywroga zniszczone podczas pierwszego oczyszczania pod nadzorem Ordo Malleus. Osoby spoza Inkwizycji zaangażowane w temat usankcjonowane przez Ordo Hereticus.
Ważne: Inkwizycja pozyskała dowody, iż spiskowcy wyznający Mrocznych Bogów zainscenizowali wydarzenia na Kuluth, Siedlisku 228 oraz częściowo na Scintilli i Farcast celem destabilizacji Sektora przed inwazją.

831.M41 - patrz: Skrócony timeline Sektora Calixis.

832.M41 - patrz powyżej.

833.M41 - Operacja "Starscream" odbywa się na planecie Farcast, ścigając ostatnich przedstawicieli frakcji Istvanian (Kadrę Rathbone).


Cross/Ref. - "Inwazje Orków na Vaxanide" (410-412; 507; 816.M41) "Inwazja Xenos" (815.M41), "Pogrom Xenos" (816.M41), "Pierwszy Bunt na Sinophii" (816.M41).



Geografia Okręgu Centralnego Farcast

Mapa satelitarna: http://www.vidiani.com/maps/maps_of_..._venezuela.jpg

Dla uproszczenia całego rabanu, wykorzystałem mapę Wenezueli. Okoliczne kraje (granice wyznaczone żółtymi liniami) to inne okręgi administracyjne Farcast. Aby upozycjonować fikcyjne miejsca / krainy geograficzne, użyłem rzeczywistych nazw jako punktów odniesienia. I tak:

Maracaibo, Cabimas = Imperialne Miasto (obydwa brzegi).
Lago de Maracaibo = Jezioro Kolonialne.
Golfo de Venezuela = Zatoka Pionierów.
Morze Karaibskie = Morze Lazurowe oraz położone na nim wyspy.
Cordillera de Merida = Terrańska Grań.
Prowincje Barinas, Portuguesa, Cojedes, Apure, Guarico = Paramos de Vaquero (Wschodnia, Centralna i Zachodnia Wyżyna); wielkie pola llanos, stołowe góry/wzgórza tepui i niewielkie kaniony między nimi.
Całe wybrzeże (od jeziora i gór) po prowincje Anzoategui, Sucre, Monagas i deltę Amacuro = Exterior.
Prowincje Bolivar i Amazonas = Interior; pogórza i wysokie góry, nieprzebyte dżungle.


Źródło: http://www.worldmapsonline.com/image...hysical_lg.jpg

Rodzime formacje zbrojne

Fuerza Armada Planetario Farcasta / FAP-F

Inne przykładowe wizerunki.
Liczebność: ponad 100 tys. żołnierzy wszystkich branż i służb.
Opancerzenie i wyposażenie: pełne pancerze gwardyjskie typu Flak, standardowe utensylia i osprzęt gwardyjski, dodatkowy osprzęt i pojazdy odpowiednie dla konkretnych formacji.
Broń główna: las-karabin PDF wz. Drusus Prime, auto-karabin bojowy PDF wz. Alcher Mark IV, karabin powtarzalny Torinca-Madas "Long-arm", auto-karabin wsparcia "Adder".
Broń boczna: rewolwer wz. Gorgon "Widowmaker", pistolet Armsman-10, laspistolet wz. Mars Mark II.
Broń biała: noże zwykłe i bojowe.
Materiały wybuchowe: granaty typu Smoke, Frag i Krak, standardowy ładunek wybuchowy.
Opis: rezerwowe siły zbrojne rządu planetarnego. Uzbrojone i wyposażone w standardzie "IG-", przeznaczone do służby garnizonowej, stanu wojennego (pacyfikacja wewnętrzna bądź obrona planety przed wrogiem zewnętrznym) i okresowych Powołań regimentów IG. Solidnie wyszkolone, ze średnim morale i - jak należy się spodziewać - niedużym doświadczeniem. Od blisko dekady nie brali udziału w żadnej walnej bitwie (ostatnia miała miejsce z siłami rebelii i była zwycięska, od tamtej pory buntownicy zeszli do podziemia). Zadziwiająco niski poziom korupcji względem innych formacji na planecie.
Adnotacja specjalna: w wyniku zaognienia się konfliktu na Farcast, FAP-F poniosło straty sięgające blisko jednej trzeciej całkowitego stanu osobowego.
Adnotacja końcowa: w wyniku powyższego oraz późniejszych czystek, siły FAP-F utraciły prawie połowę stanu osobowego notowanego na rok 833.M41 (około sto tysięcy ludzi).

Fuerza Armada Sistema Farcasta / FAS-F
Liczebność (sprzed bitew na orbicie): ok. 40 łodzi różnego typu, 7 patrolowców, 2 okręty systemowe i 1 cywilna stacja orbitalna. Załogi utrzymywane w stanie szkieletowym (w tym przypadku 50%), ze stosunkiem armsmenów do załogi wynoszącym 1:7.
Opancerzenie i wyposażenie: standardowe umundurowanie i utensylia załoganta / armsmena Imperial Navy. Armsmeni posiadają jeszcze karapaksy abordażowe, tarcze marynarskie i osprzęt policyjny.
Broń główna (dla armsmenów): strzelba powtarzalna "Slayer", pistolet maszynowy wz. Martyn Mark II, miotacz płomieni wz. Anoxis "Burst".
Broń boczna: pistolet Phobos (dla załogantów i armsmenów), rewolwer abordażowy "Gniew św. Varnae" (dla armsmenów).
Broń biała: pałka teleskopowa, tonfa, chwytacz, pika abordażowa wz. Anoxis.
Materiały wybuchowe: granaty typu Stun, Choke i Smoke oraz det-taśmy (dla armsmenów).
Opis: typowa flotylla systemowa, zapewniająca minimum bezpieczeństwa dla układu pogranicznego, uzbrojona i wyposażona w standardzie "IN-". Kontrolowana przez władze planetarne Farcast. Znikome doświadczenie bojowe, przeciętne policyjne. Znacznie zmniejszona liczebność i finansowanie względem armii lądowej. Bardzo wysoki poziom korupcji, na który jest nieoficjalne przyzwolenie ze strony władz.
Adnotacja specjalna: większość łodzi oraz wszystkie statki zostały zatopione podczas walk na orbicie z powodu zaognienia konfliktu. Stacja orbitalna odniosła poważne uszkodzenia. Straty osobowe są bardzo wysokie (blisko 60% całkowitego stanu osobowego), z czego korpus armsmanów został praktycznie rozbity.
Adnotacja końcowa: pozostałości FAS-F wzięły udział w czystce Kwarantanny z Orkoidów (bombardowania z orbity) oraz próbie zatrzymania ucieczki istvaniańskiego Hand of War. W kolejnych miesiącach dokonano napraw i uzupełnień na stacji orbitalnej, jednak pełna odbudowa floty systemowej miała trwać latami.

Milicia Planetario Farcasta / MP-F
Liczebność: ok. 700 tys. funkcjonariuszy i agentów.
Opancerzenie i wyposażenie: różne typy umundurowania i oporządzenia (w tym standard gwardyjski), częściowe pancerze Flak i splotowe. Pełne umundurowanie splotowe wzmacniane kirysami karapaksowymi dla wysokich rangą oraz gwardii gubernatorskiej (formacja La Guardia).
Broń główna (Carabinieri): pistolet maszynowy "Emperor's Voice", PDW Sarus Arms Auto 20 "Noble's Shield", Krótki autopistolet wz. "Talon" Mark III (przedłużony magazynek), karabin powtarzalny Torinca-Madas "Long-arm".
Broń główna (Milicia): jak FAP-F.
Broń główna (La Guardia): auto-karabin Creed-9, ciężki pistolet maszynowy Avenger .54, las-karabin bullpup.
Broń boczna: pistolet Greyhawk .39 (wszystkie formacje), pistolet służbowy Armsman-10 (Milicia), pistolet egzekucyjny Puritan-14 (Carabinieri), laspistolet "Dervish" Mark IV (La Guardia), autopistolet służbowy Sullyman Encarmine (wszystkie formacje).
Broń biała: pałka teleskopowa, pałka szokowa, tonfa, blackjack, szoker.
Materiały wybuchowe: granaty Smoke, Stun i Choke (wszystkie formacje), granaty Frag i Krak (Milicia i La Guardia), granat Photon Flash (La Guardia), det-taśma (wszystkie formacje), standardowy ładunek wybuchowy (Milicia).
Opis: główne siły zbrojne rządu, zaangażowane w wieloletnią wojnę domową oraz działania policyjne. Rozbudowane i ulepszone po pierwszych dwóch latach konfliktu, kiedy okazało się, że rebelianci mieli swoich sympatyków w wojsku. Po czystkach i okrojeniu sił PDF, MP-F zostało podzielone na 3 formacje. Milicia, największa z nich, to de facto regularna armia, prowadząca wszelkie działania zbrojne przeciwko rebeliantom oraz policyjne / represyjne w terenie wiejskim i pośród tubylców. Carabinieri to formacja policyjna i anty-terrorystyczna operująca stricte w terenie zurbanizowanym oraz na głównych szlakach komunikacyjnych o standardzie "Imperial-" (co najmniej dwupasmowa nawierzchnia bitumiczna + metalowe ogrodzenie). La Guardia stanowi gwardię gubernatorską i zajmuje się ochroną osób i mienia z ramienia rządu. Wszystkie formacje posiadają dobre wyszkolenie, dużo doświadczenia w wojnie asymetrycznej, ochroniarstwie, działaniach policyjnych i operacjach antyterrorystycznych, a także wysokie morale.
Adnotacja specjalna: znane przypadki skorumpowania pośród Milicjantów i Karabinierów. Umundurowanie Milicji i Gwardii nie różni się stylem od PDF.
Adnotacja końcowa: w wyniku zaostrzenia się walk, zdrady znacznej części oddziałów i późniejszego ich rozbicia, siły Milicji i Karabinierów utraciły blisko trzydzieści procent stanu osobowego z roku 833.M41.


Ejército del Pueblo / EP
Przykładowe wizerunki.
Liczebność: zerowa; grupa rozwiązana (wcześniej ok. 250 tys. bojowników).
Opancerzenie i wyposażenie: sprzęt zagrabiony siłom rządowym plus opancerzenie prymitywne / low-tech.
Broń główna: j.w. plus różne uzbrojenie klasy substandard. Przewaga broni powtarzalnej i niezawodnej oraz samoróbek.
Broń boczna: j.w.
Broń biała: j.w. plus pełnowymiarowa broń low-tech.
Materiały wybuchowe: j.w. plus butla z Promethium, flaszka z Ogniowodą, petrolbomba, bomba gwoździowa, IED/fugas.
Opis: działająca już od siedemnastu lat zbrojna opozycja wobec planetarnego rządu gubernatora Durante. Z początku mieszanka buntowników wojskowo-policyjnych, najemników oraz pospolitego ruszenia. W ciągu pierwszych dwóch lat wojny domowej osiągnęła liczebność blisko siedmiuset tysięcy zbrojnych. Ta pierwotna, walna armia cierpiała na brak zaplecza przemysłowego, zamieszanie i niekompetentne dowództwo i została rozbita w kilku bitwach. Od tamtej pory zmieniła swój profil, tocząc z rządem wojnę asymetryczną (partyzantkę + akcje terrorystyczne). Liczebność i siła stopniowo wzrastają, w miarę coraz większego "dokręcania śruby" populacji cywilnej przez Milicję, Karabinierów i rządowych najemników. Słaba realna siła bojowa, bez masowego zaplecza przemysłowego. Bardzo wysokie morale.
Adnotacja specjalna: zauważono równie wysoki poziom korupcji, co w siłach rządowych. EP finansuje się przede wszystkim poprzez handel własnej produkcji narkotykami (przede wszystkim Obscurą) i alkoholem (na Farcast panuje prohibicja), tak wewnętrzny jak i międzyplanetarny (we współpracy z międzygwiezdnym syndykatem przestępczym Kasballica).
Adnotacja końcowa: w wyniku "Operacji Starscream" i zintensyfikowania wojny domowej na Farcast, siły EP doznały poważnych strat - głównie z powodu zdrady bądź dezercji znacznej (szacuje się, że nawet jednej trzeciej) części sił i ich pacyfikacji. Grupa została oficjalnie rozwiązana w roku 834.M41, lecz pewna część (około 30 tys. bojowników) odmówiła złożenia broni i została rozbita w łączonej akcji rządu i EP.

Cabaleros
Liczebność: zerowa; grupa zniszczona.
Opancerzenie i wyposażenie: pancerze low-tech i fragmenty opancerzenia splotowego, osprzęt kiepskiej jakości. Stosunkowo duża ilość pojazdów pojazdów cywilnych miejskich i terenowych.
Broń główna: pistolet maszynowy wz. Martyn MkII, karabin dźwigniowy Steadholder, auto-karabin PDF wz. Alcher MkIV, strzelba powtarzalna "Slayer".
Broń boczna: pistolet Greyhawk .39, rewolwer Westingkrup Scalptaker lub wz. Gorgon "Widowmaker", handkanona Stormchild, autopistolet wz. Talon MkIII, pistolet śrutowy "Persuader" lub "Foehammer".
Broń biała: nóż, pałka, broń miotana.
Materiały pirotechniczne i wybuchowe: petarda dymna, flara, petrolbomba, flaszka z "Wodą Ognistą", bomba gwoździowa, granat / bomba low-tech, det-sznur, butla z Promethium, IED.
Opis: Banda najmitów spoza Bractwa. W odróżnieniu od poprzednich, nigdy w nim nie była. W zasadzie jest niczym więcej jak gloryfikowanym gangiem z favelas i prowincji, który próbował sę "ustatkować" i awansować w lidze do rangi poważnego gracza na planetarnym rynku mercenari. Krążą plotki, jakoby gang miał ambicję dołączyć do Bractwa - jednak jak na razie był jedynie bandą desperatów, biedaków i nowicjuszy. Groźną, ale tylko w odpowiednich rękach bądź wobec nieprzygotowanych.
Adnotacja końcowa: w wyniku działań Inkwizycji oraz sił rządowych, grupa ta została zniszczona w udanej obławie na sponsorowany przez Istvanian kartel przestępczy.


Obce formacje zbrojne

Armsmeni Dynastii Machenko

Wpis na Calixpedii.
Liczebność: zerowa; grupa rozbita / pojmana + rozwiązana.
Opancerzenie i wyposażenie: zbliżone do MP-F (te same źródła produkcji / zakupu).
Broń główna: strzelba bojowa wz. Lucius Mk22c, krótki las-karabin wz. Mars Mark III.
Broń boczna: pistolet Phobos, kompaktowy laspistolet wz. Mars Mark I.
Broń biała: tonfa, pałka teleskopowa, pałka, szoker.
Materiały wybuchowe: granaty Blind i Choke.
Opis: największa formacja najemna na powierzchni Farcast; wyposażona, wyszkolona i opłacana przez Dynastię Machenko do ochrony interesów owego domu sektorowego w całym Calixis. Obecność na planecie związana z kontraktem na zagospodarowanie, wydobycie i ochronę złóż Promethium, jaki Machenko zawarli z Departamento Munitorium. De iure stanowią oni największe siły Adeptus Terra na planecie (jako podwykonawcy). Jakość formacji określana korporacyjnym mianem "cost effective". Niskie morale i doświadczenie.
Adnotacja specjalna: wysoki poziom korupcji. Okazyjne tarcia z EP, lecz szybko łagodzone przepływem dóbr i finansów. Oficjalnie sojusznicy rządu, nieoficjalnie dbający wyłącznie o interes własny.
Adnotacja końcowa: w wyniku chaosu politycznego i nietrafionych inwestycji, grupa ta została zmasakrowana przez Obersoldaten GmbH. Ocalali członkowie zostali ujęci przez siły Imperium i osadzeni w areszcie. Cała farcastańska branża Dynastii została wyklęta przez centralę megakorporacji i rozwiązana.


Ochroniarze Kasballiki

Wpis na Wh40k Wiki.
Liczebność: nie więcej jak 5 kompanii.
Opancerzenie i wyposażenie: fragmenty opancerzenia Flak, pancerze low-tech i Gutterforged, osprzęt kiepskiej jakości / niedostosowany do długoterminowego pobytu w dziczy Farcast. Nieznana ilość pojazdów cywilnych terenowych i zwykłych oraz wojskowych nieopancerzonych/nieuzbrojonych.
Broń główna: kompaktowa strzelba 273 Meglodon-3, auto-karabinek wz. Zayth, broń szturmowa "Harbinger".
Broń boczna: handkanona Scatheros-16 "Blackheart", handkanona "Judgeslayer", pistolety śrutowe "Foehammer" i "Persuader".
Broń biała: pałki zwykłe i teleskopowe, kastet, obciążona rękawica, elektrokilof.
Materiały wybuchowe: det-sznur, petrolbomba, bomba gwoździowa, granaty Smoke, Choke i Scare, IED.
Opis: zbieranina najmitów, wyrzutków i recydywistów na usługach największej zorganizowanej grupy przestępczej w Calixis: syndykatu Kasballica. Dosyć słabo wyposażeni, o niejednolitym wyszkoleniu i słabym morale. Skuteczni jedynie w atakach z zaskoczenia, w przewadze liczebnej bądź innych sprzyjających okolicznościach. Na Farcast zajmują się ochroną interesów "barona" Kasballiki imieniem Siemion "Szlug" Kazik.
Adnotacja specjalna: chociaż "baronia" Kazika pozuje na legalny interes, to korzysta w pełni z korupcji wszystkich stron konfliktu. Zamieszana w handel bronią i narkotykami, a także we wszelakie "usługodawstwo" i inne szemrane interesy. Posiadają w tym względzie chwiejny monopol, zagrożony obecnością Amarantynowego Syndykatu.
Adnotacja końcowa: w wyniku "Operacji Starscream", Kasballica opowiedziała się po stronie rządu i Inkwizycji w walkach z Istvaanianami i innymi grupami przestępczymi. W konsekwencji zwycięstwa bloku sprzymierzeńców uzyskała monopol w półświatku farcastańskim i rozbudowała siły swych ochroniarzy z 3 do 5 kompanii.


Brutal Deluxe

Liczebność na Farcast: zerowa (wcześniej 1 batalion - około trzystu ludzi).
Opancerzenie i wyposażenie: pancerze karapaksowe fragmentaryczne lub pełne, włącznie ze standardem Szturmowca. Sprzęt standardowy gwardyjski plus wyposażenie terenowe odpowiednie do warunków planetarnych i kosmicznych. Szybkie wozy terenowe typu Tauros standard, Tauros Venator i Tauros Advector, autocykle bojowe, transportery piechoty typu Rhino.
Broń główna: autostrzelba Hax-Orthlack "Hammerer", autopistolet szturmowy Hax-Orthlack "Rapid Strike", ciężki las-karabin Tanure "Omega Blast", bolter wz. Locke.
Broń boczna: ciężki autopistolet bojowy Hecuter 9/5, laspistolet szturmowy wz. Triplex "Fury", pistolet bolterowy wz. Ceres.
Broń biała: różna z ulepszeniami Mono, Shock Discharger i Exterminator.
Materiały wybuchowe: granaty Blind, Photon Flash, Toxic, Gunmetal Solid Frag, Krak, det-taśma, Fycelina, meltabomba.
Opis: kompania najemna uznawana za najbardziej elitarną w całym Sektorze Calixis, złożona z wojowników pochodzących z wszelkich możliwych źródeł (od weteranów IG/IN, poprzez gangersów z najbrutalniejszych miast-kopców, kończąc na emerytach/wyrzutkach z bojowych pionów Adeptus Terra i Adeptus Mechanicus). Sztandarowy członek "Bractwa", luźnej organizacji zrzeszającej legalne kompanie najemne w Calixis, Koronus i na Froncie Spinward. Świetnie wyposażeni, o wszechstronnym wyszkoleniu, olbrzymim doświadczeniu i relatywnie wysokim morale. Bezapelacyjnie najlepsi żołnierze fortuny w regionie. Niedawno przybyli na Farcast celem założenia "biura obsługi klienta" i przeprowadzenia "badania środowiskowego". Podobnie jak inni najemnicy, nastawieni neutralnie do wszystkich frakcji. Ostatnio zawarli kontrakt szkoleniowo-ochroniarski z Dynastią Machenko.
W walkach z pionkami Istvanian i Obersoldaten ponieśli znaczące straty i zmuszeni byli ewakuować sie z planety, pozostawiając jedynie jednostke specjalną "Jaguar".
Po blisko dwóch miesiącach nieobecności przybyli razem z siłami Lazerhawks i Rogue Traders aby wymierzyć zemstę.
Adnotacja specjalna: niepotwierdzone (wg. ogółu Calixis, potwierdzone wg. Tricorn) kontakty z Inkwizycją jako źródło rekrutów, wsparcie bojowe i kryjówka/przykrywka.
Adnotacja końowa: Po unicestwieniu sił Istvaanian i ich marionetek, kompania opuściła Farcast, zostawiając nań jedynie przedstawicielstwo w Imperialnym Mieście.

Lazerhawks

Liczebność na Farcast: zerowa (wcześniej 1 batalion - około czterystu ludzi).
Opancerzenie i wyposażenie: przemieszane fragmenty pancerzy typu Flak i splotowego, okazyjnie fragmenty pancerza karapaksowego. Ulepszenia przeciw laserom i innej broni energetycznej. Multi-spektralne gogle wysokiej jakości, odporne nawet na granaty typu Blind. Autocykle bojowe, bojowe wozy piechoty typu Testudo.
Broń główna: ciężki las-karabin Tanure "Omega Blast", Hellgun wz. Voss, las-karabin wz. Triplex-Phall.
Broń boczna: laspistolet szturmowy wz. Triplex "Fury", Hellpistol wz. Voss.
Broń biała: mono-nóż bojowy.
Materiały wybuchowe: granaty Blind, Photon Flash, Las, det-taśma, Fycelina.
Opis: Stosunkowo świeżo uformowana grupa weteranów ostatnich wojen. Specjaliści od broni laserowej, werbujący się spośród byłych Gwardzistów i, rzekomo, mający kontakty z Boskim Światłem Sollex - kultem Trybiarzy dedykowanym "badaniom nad optyką" (co w ich języku znaczyło spopielanie wrogów Omnissiaha laserami). Ostatnimi laty kompania ta zapracowała sobie na renomę solidnej, zdyscyplinowanej i efektywnej. Potwierdza to pasmo sukcesów na szeregu misji stabilizacyjnych po Wojnie z Chaosem na planetach Obrębu Golgenna. Ich obecność na pograniczach związana jest z dywersyfikacją źródeł przychodów i promowaniem marki.
W związku z wystawieniem do wiatru przez fałszywy kontrakt od Istvanian, friendly fire z Brutal Deluxe oraz późniejszą walke z Obersoldaten, liczebność Lazerhawks spadła z 2 pełnych plutonów do jednego. Obecnie ewakuowani z planety.
Po blisko dwóch miesiącach nieobecności przybyli razem z siłami Brutal Deluxe i Rogue Traders aby wymierzyć zemstę.
Po unicestwieniu sił Istvaanian i ich marionetek, kompania opuściła Farcast, zostawiając nań jedynie przedstawicielstwo w Imperialnym Mieście.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 30-09-2017 o 17:54. Powód: Zmiany końcowe
Micas jest offline