Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-08-2016, 02:42   #1
Bonifacy
 
Bonifacy's Avatar
 
Reputacja: 1 Bonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputacjęBonifacy ma wspaniałą reputację
Lightbulb Testowanie mechaniki do wiedzmina

Od dawien dawna chciałem napisać własną mechanikę do rpg, lata mijają, grupy graczy się rozchodzą i już nie ma z kim pogadać o wyższości ķ12 nad ķ6. Wiec zwracam się do was aktywnych graczy z zacięciem na coś własnego z takim o to zalążkiem pomysłu:

Potrzeba, by było z 3 graczy/testerów trochę obeznanych już grami rpg. Do przetestowania zlepka rożnych mechanik które razem stworzyły, by nowa jakość do grania na forum i na żywo.
Nie mam bólu du*** o to, ze skopiowane, nie moje itp. nie chce na tym zarabiać tylko się dobrze bawić przy zasado-tworzeniu.

Cechy: moje przemyślane
Cechy pomocnicze: moje wymyślone
Umiejętności: lista z wampira mroczne wieki + będziem uzupełniać/zmieniać.
Jak rzucamy? Mechanika z wiedźmina: gry wyobraźni ewentualnie przetestujemy mój pomysł. Ew wasz pomysł pewnie dużo kłótni będzie.
Manewry: Mam już jakąś podkradziona listę :P ale da się/trzeba uzupełnić. (Manewry zależne od typu i cech broni)
Magia: tu jest problem balansowania zaklęć i PM żeby nie było tak, ze wojownik jest nic nie wart do puki nie ma 10 tys pkt expa i nie jest magiem.
Inicjatywa: Będzie dużo kłótni (chyba)
Hp i zbroje: Na pewno dużo kłótni, bo chce podkraść trochę z wiedźmina, trochę z warhammera
Pozycja i inne majętności. Tu trochę podkradzione będzie z wampira mroczne wieki. Chce żeby postacie mogły się jakoś pełniej określać niż typ broni która władają.
Tworzenie postaci: tu coś na kształt wampira czyli pula pkt na wszystko.
Tu mój autorski pomysł: najpierw rozdajemy cechy później wybieramy pasująca do nich rasę. Ew zostaje człowiek. Ma to zapobiegać hmm chorowaniu na np: elfy bo maja bonus do zręczności.

Osia przygody (która była by chyba najmniej ważna) było, by niewielkie miasteczko zwane "zadupczycami mniejszymi" z wielka i straszna kopalnia (styl dnd) w której dzieją się niesamowite rzeczy. Bohaterowie giną szybko i boleśnie testując nowe zachowania, pułapki, manewry, czary. Na szczęście miasteczko po ostatnim turnieju rycersko/chłopskim obfituje w npc gotowych na przejecie przez graczy. Gra kończy się w momencie uzyskania w miarę spójnych logicznych i grywalnych zasad.
Tworzymy postacie raczej ciekawe z mechaniki niż z historii która może być na 3 zdania.
Ja myślę ze przygoda mogła, by się toczyć falami.
Zwykle postaci typu: chłop z widłami, myśliwy, zielarz
Ida na potwory i giną aż nie przetestujemy podstaw
Następnie jakieś trudniejsze mechanicznie typu: wiedźmin, wojownik na 2 bronie, "skrytobijca", rzemieślnik.
Które tez giną pełniąc swoja role.
I na koniec jakieś kompletne wykręty typu: mag, bard, kapłan :P

Jako ze posty mogą być na 3 linijki to jeden gracz może sobie zrobić ze 3 postaci i albo grac jednocześnie, albo je wymieniać. rpg nie jest ważny akurat w tej przygodzie.
Gra bardziej będzie się toczyła w komentarzach. Typu zastanawiamy się jak rozwiązać zagwozdkę mechaniczna zadana przez postać.

I na koniec dziwna sprawa. Na pewno będziemy się kłócić i przerzucać argumentami. nie chce robienia specjalnie na złość czy przekrzykiwania się. Ewentualnie rzucania wszystkiego w cholerę bo nie poznali się na moich "świetnych" pomysłach.

Przepraszam za brak polskich znaków, ale pisze z komórki przed snem. Jeśli będzie zainteresowanie rozwinę temat już na poważniej.
 

Ostatnio edytowane przez Bonifacy : 05-08-2016 o 12:12. Powód: Literoffki
Bonifacy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem