2/ Powiem tak: Nie mam zamiaru robić systemu który liczy + 0,001% do obrażeń i - 0,001 do czegoś ta, bo zadeklarowałem "zamach z lewej strony od dołu". To fajna mechanika na grę komputerowa w której komputer za ciebie liczy 200 rzutów z 1000 modyfikatorów. :P Nie na zwykle granie. Wiem przesadzam trochę z przykładami, ale chcę żebyś dobrze odczytał moje intencje.
3/ No tak, a powiedz mi jak obsłużyć mechanicznie w GS takie coś: unosimy dwie metalowe kule, ładujemy energia elektryczna, zamieniamy te kule iluzja na graniastosłupy i przesuwamy w kierunku przeciwnika... No ja takich zasad nie znam, żeby obsłużyć to jednym rzutem. W magu owod pewnie, by się dało jakoś, nie wiem jak w nowym.
Wiec uważam, ze takie elastyczne tworzenie czarów z +1 do tego i +2 do tamtego jest jak najbardziej dobre i grywalne. Można miedzy sesjami spędzić trochę czasu na wymyślanie nowych efektów. Myślę, że to dawało, by jakąś tam satysfakcję graczowi. Rzucić coś fajnego od siebie, a nie z podręcznika.
Nie bardzo rozumiem co to znaczy "modyfikacja czaru w locie". Ze jak? Kule ognista posyłasz, a ona zakręca nagle? Zanim odpowiesz pomysł, ze nie każdy ma ochotę oglądać 200 tabelek i wykonywać 15 rzutów. :P
4/ Nie bardzo rozumiem... Zwykle testy wg ciebie nie wystarcza? Jeśli ktoś ma postać nierozgarniętego chłopa, a nawet jeśli, by odgrywał na oskara to jeśli mu rzut nie wyjdzie to przykro mi nie przechodzi. Na drugiej flance jest bard który władował masę pktów w "przekonywanie", a kiepsko odgrywa. Przepuszczę każdy udany rzut. Dlaczego ma być stratny w grze fantasy jeśli w realu to jąkający się introwertyczny odludek z samoocena poniżej rowu mariańskiego? Najwyżej podsunę pomysł na mniej wygadana postać żeby nie raziło w oczy.
5/ Ehe tak, tak... Żeby mechanika była mechaniczna
W sumie nie chce bronic tego "przeznaczenia" nadmiernie, ale ... nie chodzi mi o zastępowanie mechaniki walki przeznaczeniem i nie chodziło mi o takie hmm troche durne pomysły dawania sobie przeznaczenia "zabijanie potworów" czy "pilnuj porządku w mieście" tylko o coś bardziej ogólnego ewentualnie bardzo szczegółowego typu "ożeń się z księżniczka +30 kg nadwagi" i jeśli tego postać nie osiągnie to nie zginie definitywnie? Dopuszczam sytuacje "zabili go, ale uciekł" dla dobra przygody, bo to grywalne.