W kwestii śmiertelności w bitwach.
Grunwald.
- strona krzyżacka ponad 50%
- strona litewska ponoć ponad 50%
- strona polska ponoć bardzo znikome.
Waterloo
- z ogółu żołnierzy zginęło 25%.
Warhammer jak każda gra RPG opiera się na abstrakcyjnych założeniach, szukanie w niej (i nie tylko w niej) realizmu to szaleństwo, bo nawet nie zdajemy sobie sprawy z ilości czynników wpływających na dane zdarzenie w rzeczywistości, a co dopiero w jakimś świecie fantasy.
Cytat:
Mi w RPG trochę brakuje rozwiązania pokonany a nie zabity. Tabela trafień krytycznych szybko eskaluje od kary -10% na X rund do latających kończyn i śmierci, bez pola pomiędzy.
|
Matyjasz w Torchbearer jest kilka typów konfliktów i na przykład można spróbować odegnać nadchodzące stwory (co jest bezpieczniejsze), albo złapać/obezwładnić, zamiast stosować klasyczną eliminację, która zazwyczaj kończy się niedobrze. Ucieczki i pogonie to też częsty typ konfliktu w tej grze.