Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-12-2016, 19:16   #2
Gettor
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1 Gettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputacjęGettor ma wspaniałą reputację


Zarezerwowany kącik na (przyszłe) pytania graczy i odpowiedzi MG.
Dodatkowe mini-materiały o które prosili ludzie:

Niewiele wiadomo o plemionach żyjących w głębii Wężowego Lasu z wyjątkiem ich wrogiego nastawienia do intruzów wtargających na ich ziemię. Osobniki przybywające sporadycznie do miasta na handel są samotnikami bez plemienia - najczęściej pragną przechandlować skóry, futra i ozdoby z kości za jedzenie i (rzadziej) broń. Dzięki takim wymianom część handlarzy zna przynajmniej częściowo język elficki i leśny, zaś przybywające centaury pochwyciły co nieco języka wspólnego.



Dzikie elfy, podobnie jak centaury, w swoim naturalnym środowisku w głębii Wężowego Lasu nie tolerują osób z zewnątrz. Żyją w zgodzie z istniejącym kręgiem druidzkim we wschodniej części lasu, lecz są to tylko opowieści zasłyszane w większości od dzikich elfów, które osiedliły się w mieście. W przeciwieństwie do druidów nie uznają żadnej aktywności miastowych w swoim lesie i aktywnie wypędzają wszelkich intruzów. Na szczęście są bardzo terytorialni i nie zapuszczają się w miejsca najczęstszej aktywności ludzi - na miejsca wycinek i w okolice szlaku handlowego.



Lista nadesłanych dotąd zgłoszeń:
Płomiennołuski - Battle Sorcerer 4 / Fighter 1 - Kompletna
Psionik - Rogue 5 - Kompletna
Kawalorn - Ranger 1 / Fighter 4 - Kompletna
Moni - Cleric 5 - Mechanika - sprawdzona, uwagi wysłane. Czekam na fabułę
Nami - Warlock 5 - Kompletna
Warlock - Wilder 5 - Kompletna
Sayane - Fighter 5 - Kompletna
Kerm - Warmage 5 - Kompletna
Molkar - Paladin 4 - Kompletna
EvilCookie - Bard 5 - Mechanika + Fabuła - wysłane uwagi odnośnie mechaniki, czekam na dostosowanie

Zasady dotyczące korzystania z Flaws:
Jeśli ktoś nastawia się na używanie Flaws to ma dwie możliwości korzystania z tego: (A) dostaje 1 Atut za 2 wybrane Flaws albo (B) MG losuje mu 1 Flaw i dostaje za to 1 Atut.

Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
1. Co to jest gestalt?
Gestalt to wariant tworzenia postaci z Unearthed Arcana, który polega na tym, że bierzesz dwie klasy postaci (np. barbarzyńca i mag) i bierzesz lepsze statystyki z nich (kostkę wytrzymałości i bazowy atak barba, rzuty na wolę i czary maga, itd.)

Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
2. Czy wiadomo coś o tym kręgu druidów, jak on tam wygląda, jakie bóstwa wyznają? Czy może dla większości mieszkańców nie jest to wiadome?
Wiadomo co nieco. W sumie dziwię się, że nie pomyślałem o tym, żeby to uwzględnić w materiałach. W wolnej chwili (nie wiem czy dzisiaj czy jutro) dopiszę taką garstkę informacji do doca z informacjami o mieście.

Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
3. Może mi się przydać do historii postaci - gdzie dokładnie leży to to wszystko? Chodzi mi o mapę całego Faerunu, bo nazwy The Green Fields, Troll Mountains i The Snakewood nic mi nie mówią.
Spójrz na mapie na Wybrzeże mieczy i zlokalizuj Candlekeep. The Green Fields (i całą resztę) ujrzysz nieco na wschód od niego

Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
Tak przyszłościowo - klasy prestiżowe też tylko z SRD?
Tak, tylko z SRD. Nie planuję rozszerzać materiałów o więcej podręczników.

Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
Jak to właściwie było z karami za wiele klas podstawowych? Kojarzę tylko, że nie ma kar przy dwóch klasach, gdy jedna jest klasą ulubioną (dla człowieka dowolna), a przy co najmniej dwóch nieulubionych klasach jakieś kary występują.
Aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba wprowadzić pojęcie "widoczności" klasy z punktu widzenia dylematu czy kary za wieloklasowość się należą. Klasa jest "niewidoczna" dla dylematu jeśli jest ulubioną klasą danej postaci (jak zauważyłeś: dla człowieka jest to dowolna klasa).

Następnie jak już wykluczymy widoczność ulubionej klasy i wciąż mamy co najmniej dwie klasy na postaci (na przykład krasnolud: ulubiona klasa wojownik ma klasy zaklinacza i kapłana), sprawdzamy która klasa ma najwyższy poziom (powiedzmy, że jest to 5 poziomów kapłana). Jeśli drugorzędna (i każda kolejna) klasa różni się o więcej niż 1 poziom od tej najwyższej, to nakładana jest kumulująca się kara -20% do zdobywanego doświadczenia (czyli 4. poziom zaklinacza obok tych poziomów kapłana jeszcze nie nałoży kary, ale 3. i niższy już tak).

Kary się kumulują, więc jeśli taki krasnoludzki kapłan 5 / zak 3 stwierdzi, że świetnym pomysłem byłoby teraz wziąć poziom łotrzyka, to kara mu wzrośnie do -40% PD. Jeśli jednak uznałby, że weźmie 4. poziom zaklinacza zamiast poziomu łotrzyka, to wszelkie kary z niego spadną (bo poziom zaklinacza zaczyna być w "bliskości" jego poziomów kapłana).

Cytat:
Napisał Kawalorn
A jakie w tym wszystkim miejsce ma lokalny kult Chauntei, bóstwa jednak czczonego przez druidów? Co o tym wiadomo?
Kult Chauntei został sprowadzony do Bernetogh niejako w dwóch celach: jako miejsce kultu dla lokalnych farmerów a także żeby "udobruchać" druidów czczących Sylwanusa (jak dotąd działało).

Cytat:
Napisał Kawalorn
Ziemie lorda mają jakąś zbiorczą nazwę (np. Heremby ;p)? Czy lord Heremby jest takim sobiepanem, nie będącym poddanym żadnego państwa?
Nie sądziłem, że pytania pójdą w stronę aż tak globalnej polityki Nie mają formalnej nazwy, zaś lord nikomu aktualnie nie podlega.

Cytat:
Napisał Moni
Co by offtopu nie było zapytam czy podobnie jak w sesji Warlocka preferujesz jakiś typ gry, jak np. walkę w kontakcie?
Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje pytanie, ale stawiam na grę zespołową: dialogi w drużynie, nakręcanie akcji przez graczy. Ja wam dam cel i zasugeruję możliwą ścieżkę do jego osiągnięcia, ale co zrobicie to już musicie sami ustalić.

Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
Skoro dzikie elfy raczej nosa nie wyściubiają, to w jakim celu ktoś może iść walczyć z dzikimi elfami?
Brukgraer jest weteranem wojennym i zna się na swoim fachu. Nie rozpowiada na rynku o nienawiści do elfów i potrzebie zbrojnych kampanii przeciw szpiczastym, jednak kiedy ktoś do niego przyjdzie, wyjaśni swoje potrzeby podróży do puszczy to mu pomoże dobrym słowem i wskazówkami.

Pamiętaj, że jest to miasteczko przez które przewija się wielu awanturników i poszukiwaczy przygód, więc najczęstszym powodem dla którego takie zbrojne drużyny wybierają się do lasu i w góry jest poszukiwanie skarbów. Czasami zostają też wynajęci przez kogoś komu zaginął krewny lub inna bliska znajoma, żeby go odnaleźć. W tych wyprawach walki z elfami są sprawą drugorzędną - skoro wiadomo, że nas zaatakują jak tylko tam wejdziemy szukając czyjegoś wujka to równie dobrze możemy się dowiedzieć czego się po nich spodziewać.

Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
Jako że najważniejszym kryterium w rekrutacji jest fabuła - będzie można po ogłoszeniu wyników rekrutacji jeszcze pozmieniać mechaniczne szczegóły, a konkretnie umiejki?
Nie widzę problemu. Dopóki nie skończy się wstępna tura "co my tu robimy i czego od nas chcecie" to będzie można sobie doszlifowywać postać i jej ekwipunek.

Cytat:
Napisał MrKroffin Zobacz post
To ja zadam pytanie natury fabularnej - drużyna będzie pełnić raczej funkcję oddziału milicji powstałej na potrzeby obrony miasta czy coś bardziej prestiżowego, powiedzmy specjalna grupa do rozwiązywania problemów z bezpieczeństwem? A jeśli opcja nr 2, to tworzymy jak rozumiem osoby znane i wpływowe w mieście?
Tak, opcja numer 2. Wasze postaci mogą być znane i wpływowe w mieście, jednak nie jest to warunek konieczny. Ważne by były wystarczająco "zdolne", że sprawujący władzę komendant straży właśnie do nich uderza w chwili kryzysu.


Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
A ja jeszcze raz o mechanice: jak mniej więcej przewidujesz zdobywane doświadczenie podczas tej i kolejnych sesji? Jak mniej więcej postać będzie awansować?
Doświadczenie będziecie dostawać na bieżąco. Za walki będzie przyznawane tyle doświadczenia ile każdemu walczącemu (i innym, którzy z ważnego powodu walczyć akurat nie mogli), zaś za indywidualne osiągnięcia będę nagradzał osobno (ale też na bierząco).

Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
P.S. Poczytałem sobie właśnie komentarze z waszej sesji u Warlocka. Więc wieczna pochodnia wcale nie spala się w godzinę, jak rozumiem? :P
To ja może jeszcze raz. Ekhm. Tutaj są oficjalne materiały do mechaniki w sesji.. Są anglojęzyczne. Jest w nich jasno napisane, że Everburning torch nie wypala się nigdy i jest permanentna.

Cytat:
Napisał Moni Zobacz post
Zanim znowu dokonam błędu kardynalnego, pytanie do MG. Jakie ma pan podejście do długości historii postaci i formy jej przedstawienia?
Długość dowolna, byle by na całej długości była ciekawa i dobrze się ją czytało. No i żeby zawierała w sobie wydarzenia z przeszłości postaci, które ewentualnie można by wykorzystać w grze. Forma prawie dowolna - google doc, pdf, doc do ściągnięcia. Cokolwiek w formie dedykowanej i wygodnej dla mnie, żebym zapisał sobie to gdzieś u siebie.

Cytat:
Napisał Kawalorn Zobacz post
Z tym doświadczeniem chodzi mi raczej o to, czy należy spodziewać się awansu o 1 poziom, 2, 5, 10. Tak mniej więcej, oczywiście.
Nie wiem. Najzwyczajniej w świecie nie potrafię przewidzieć na ilu z przygotowanych wcześniej przeciwników/przeciwności się natkniecie i jak będziecie rozwiązywać problemy. Będę celował we współczynnik +/- 1 awans na sesję, ale to może różnie wyjść.

Cytat:
Napisał psionik Zobacz post
Czy pozwalasz na LA buy-off?
Pozwalam

Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Czy była gdzieś mowa, że jak się ma jakiś Craft, to się graty kupuje taniej lub cokolwiek z tym związane na początek gry?
Nie było jeszcze o tym mowy. Jak ktoś chce coś sobie wyprodukować własnoręcznie to trzeba zaturlać kostką zgodnie z zasadami korzystania z umiejętności co oznacza, że istnieje ryzyko straconych pieniędzy przy wyjątkowo nieudanych rzutach, zaś przy tworzeniu bardzo drogich przedmiotów (mithralowa zbroja na przykład) trzeba się liczyć z faktem, że postać najpewniej spędziła na tworzeniu takiego cuda całe miesiące.

 

Ostatnio edytowane przez Gettor : 05-01-2017 o 20:15.
Gettor jest offline