Cytat:
Napisał Icarius My jeszcze o tym? Popieram Slana i Tadeusa. Ja wiem, że jakieś teorie kreślić łatwo.... Tylko to później musi być praktyczne. Mg powiedział jak wygląda inicjatywa i basta. |
Luz, tylko się zastanawiamy nad pewną kwestią i dajemy MG sugestie
Ostatecznie to on podejmie decyzję, ale jeżeli pozna zdanie potencjalnych graczy, to nic się wielkiego nie stanie.
Jak bym nie miała problemu z ogarnięciem kolejności, czarno na białym będzie napisane na forum pewnie, kto się kiedy rusza. Deklaracje można dawać w komentarzach (ale ja bym optowała za tym dokiem), a jak komuś nie zależy na dokładności, to zawsze może dać coś w stylu "obchodzę Goblina A, żeby go flankować i atakuję ukradkowym. Niech Gracz A nie odchodzi, żebym miał flankę".
Dopóki ktoś nie będzie miał takiego komba, jak ja na jednej sesji (wojownik zbudowany pod zastraszanie), to problemu nie będzie.
Problem zwykle stanowią sami gracze, a nie MG, bo mało który ma ochotę ich ganiać, żeby odpisywali. Sesja ma być z pełną mechaniką, już samo to wymaga sporej uwagi i zaangażowania, a nie zaglądania do sesji raz na trzy dni. Tak przynajmniej ja uważam.
Cytat:
Napisał Clutterbane PS Jak szukacie w miarę sensownego rozwiązania na inicjatywę w PBF do gier, w których występują w obrębie tury PC/NPC jakaś określona ilość akcji czy akcja plus ruch (jak w WFRP 2, D&D WotC, kilku starszych edycjach D&D i retroklonach), to polecam rozwiązanie, z którego sam korzystam. Łatwo zaadoptować, nie ma żadnych rzutów na inicjatywę i nie daje "zwycięzcy" inicjatywy tak kosmicznej przewagi, jak przy inicjatywie grupowej. |
To raczej nie podziała z Pathfinderem. Wiele rozchodzi się o to "Flat-footed".
Osobiście jestem zwolenniczką deklaracji, a następnie rzutu na inicjatywę, a potem wszystkie sprzeczności MG rozwiązuje sam. Mamy plan, podbiec i kogoś ciachnąć, ale jak nam zajdzie ktoś inny drogę i zacznie młócić korbaczem, to nie ma czasu na zastanawianie się, co robić, tylko idziemy z falą i np. ciachniemy jego, bo się akurat nadarzyła okazja. Tylko to pasuje do AD&D 2ed, a nie Pathfindera.