Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-02-2017, 22:45   #25
Tadeus
 
Reputacja: 1 Tadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputacjęTadeus ma wspaniałą reputację
Dla jasności. Dziura w szacie, a nie w pół-elfce

Jako że to częściowo sesja treningowa, to może wytłumaczę.

W tym przypadku dobrze, że się Garidan przemieścił, bo jak sojusznik stoi nam na drodze strzału to działa jako częściowa osłona dla wroga.

Ale nie zmienia to faktu, że jakiekolwiek ataki zdalne (poza takimi, które opisane są jako zawsze trafiające np. magic missile) wycelowane we wroga, który walczy z jednym z naszych sojuszników dostają -4 do trafienia. Nawet jeśli przeciągając teoretyczną linię od nas do wroga widzimy, że sojusznik nie stoi na drodze.

Założenie jest takie, że walka na bliski dystans jest chaotyczna, przeciwnicy się obskakują, otaczają, wchodzą na swoją kratkę, zbliżają się na styk chcąc zadać cios i tak dalej (wszystko abstrakcyjnie, na mapie stoją statycznie koło siebie). Dlatego waląc do nich musimy być bardzo ostrożni, by nie trafić swojego.
 
Tadeus jest offline