Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-02-2017, 00:33   #563
Balzamoon
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Witam wszystkich ponownie.
Po burzach, tornadach i zawirowaniach w życiu które spowodowały moją nieobecność wracam do gry. Negocjacje z MG toczyły się już od jakiegoś czasu i po pewnych obostrzeniach dostałem pozwolenie na ponowne włączenie się do rozgrywki (zapewne cieszycie się bardzo że najbardziej agresywna rasa świata ponownie jest w rękach gracza a nie naszego MG który miał ważniejsze sprawy na głowie niż zajmowanie się rozbudową Smoczego Imperium).

Moje propozycje zmian w mechanice gry (jak wracać to z przytupem):

1. Kopalnia surowca wojskowego (żelazo, miedź, cyna) jest w stanie zapewnić materiały do uzbrojenia i utrzymania w gotowości bojowej 2500 wojska lub podwojenia produkcji z 5 innych źródeł (ze względu na metalowe narzędzia u robotników). Brąz wymaga kopalni cyny i miedzi, więc tylko jedna z nich nic jeszcze nie daje ale razem te dwie kopalnie oddziałują na 5000 żołnierzy lub 10 źródeł surowców.
Pozwoli to uniknąć sytuacji że jedna mała kopalnia zaopatruje całe imperium.

2. Brak kopalni metali przez więcej niż 3 tury oznacza brak metalowej broni w znaczącej ilości i osłabia armię (tylko skórzane zbroje, kamienne i kościane toporki i groty strzał czy włóczni). Oddaje to sytuację gdy kraj traci dostęp do surowców i armia w miarę niszczenia się uzbrojenia jest zmuszona używać tego co jest pod ręką.

3. Rekrutowanie jednostek zaawansowanych, takich jak kawaleria wymaga odpowiedniego surowca czyli koni/słoni/wielbłądów. MG musiałby dodać takie źródła surowców do miast w których występują (biegające swobodnie tabuny koni, stada dzikich wielbłądów lub słoni). Zapobiegnie to nielogicznemu tworzeniu kawalerii na bezludnej wysepce czy jazdy mamuciej na pustyni.
Ewentualnie można ten warunek spełnić poprzez stworzenie sztucznego źródła surowca, czyli założenie stadniny poprzez postawienie odpowiedniego budynku (stajnie, zagrody słoni/mamutów), ale w tym przypadku postawienie takiego budynku wymaga dostępu do już istniejącego źródła. Inaczej mówiąc jeżeli nie masz w kraju żadnego dostępu do koni (czy to dzięki dzikim tabunom w pobliżu miast czy też ocalałej stadninie w innej miejscowości) to nie postawisz nowych stajni. Zwierzęta nie zjawiają się z powietrza, zwłaszcza w ilościach potrzebnych do organizowania armii. Jak zawsze w grę wchodzi handel i kupienie stada na potrzeby hodowli.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche

Ostatnio edytowane przez Balzamoon : 15-02-2017 o 02:36.
Balzamoon jest offline