Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 23-02-2017, 17:50   #580
Balzamoon
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Świątynia daje bonus +1 do zadowolenia na 1000 mieszkańców danego miasta. Jeżeli w miejscowości jest 1001 ludności świątynia nie daje bonusu gdyż jest za mała aby pomieścić wszystkich/zapewnić posługę duchową itp. zatem zawsze niektórzy będą niezadowoleni i bonus znika. Druga świątynia lub rozbudowa pierwszej przywraca bonus +1.
Takie miejsca nie dają więcej niż +1, chyba że zdołasz to uzasadnić narracyjnie i MG się zgodzi (przykładowe sposoby: relikwie, grobowce królów/bohaterów itp.).

Jeżeli chodzi o to czy lepiej postawić drugą świątynię czy rozbudować pierwszą to chcę zwrócić uwagę że ilość miejsca chronionego przez mury miejskie jest zazwyczaj bardzo ograniczona.
Mam taki pomysł żeby dać powiedzmy [5 x poziom murów miejskich] "slotów" na budynki które są w ich obrębie. Im rozleglejsze i potężniejsze mury tym więcej budynków chronią, lub też możemy to opisać jako więcej niż jeden pierścień murów. Budynki wewnątrz są uszkadzane tylko podczas udanego zdobycia miasta przez wroga, te które są poza murami idą z dymem nawet podczas oblężenia, no i narracyjnie łatwiej jest je uszkodzić sabotażystom/szpiegom. Wówczas rozbudowa budynków choć znacznie dłuższa (2 tury poz 2, 3 tury poziom 3 itd.) niż budowa nowych (1 tura) będzie miała sens.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche
Balzamoon jest offline