Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Inne > Archiwum sesji z działu Inne
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-02-2017, 20:20   #571
 
sickboi's Avatar
 
Reputacja: 1 sickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwu
Zgadzam się w większości z tym co napisał w temacie ewentualnych zmian Earendil. Chociaż może należałoby przysiąść chwilę przy Excelu i stworzyć odpowiednie formuły, które uprościłyby wszystkie wyliczenia. Dzięki temu rozgrywka nabrałaby kolejnej szczypty realizmu. Podobnie sytuacja ma się z wyżywieniem wojska. Coś przeca żreć muszą Jak już jednak wspomniał Balzamoon decyzja w tej kwestii pozostaje w rękach MG.

Chciałbym jeszcze krótko się odnieść do ostatniego akapitu wpisu Earendila. Co prawda problem ten jeszcze przez jakiś czas nie będzie mnie dotyczył, ale również się na tym zastanawiałem. Pewnym wyjściem, choć przy dużych populacjach raczej doraźnym, mogłoby być zwiększanie ilości dostępnych surowców. Szczególnie tych żywnościowych, które są odnawialne. Wszak pszenicę, czy inne bataty można posiać i przez to zwiększyć możliwości wyżywienia danego miasta. Trzeba by tylko wziąć poprawkę na to, że rośliny prócz słońca i wody potrzebują również dobrych gleb, więc nie możliwe byłoby zwiększanie areału upraw bez żadnego limitu. MG mógłby też zastanowić się nad zwiększeniem liczby dostępnych kopalin, różnych typów kamienia itp. itd. Generalnie temat trudny do rozwiązania, ale musimy coś postanowić. Nawet jeśli będzie to utrudnieniem dla grających.




Albo niech MG ześle jakąś wielką plagę i znów wybije 3/4 populacji świata
 
sickboi jest offline  
Stary 18-02-2017, 20:47   #572
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał sickboi Zobacz post
Albo niech MG ześle jakąś wielką plagę i znów wybije 3/4 populacji świata
Światowy event zapowiedziany, więc nie kenkuj bo wykenkujesz!
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche
Balzamoon jest offline  
Stary 19-02-2017, 17:19   #573
 
MrKroffin's Avatar
 
Reputacja: 1 MrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputację
Podejrzewam, że i ja powinienem się wypowiedzieć.

Cytat:
1. Kopalnia surowca wojskowego (żelazo, miedź, cyna) jest w stanie zapewnić materiały do uzbrojenia i utrzymania w gotowości bojowej 2500 wojska lub podwojenia produkcji z 5 innych źródeł (ze względu na metalowe narzędzia u robotników). Brąz wymaga kopalni cyny i miedzi, więc tylko jedna z nich nic jeszcze nie daje ale razem te dwie kopalnie oddziałują na 5000 żołnierzy lub 10 źródeł surowców.
Pozwoli to uniknąć sytuacji że jedna mała kopalnia zaopatruje całe imperium.
Ogółem w wywodach popieram Earendila. Za dużo mechaniki doprowadzi do jeszcze dłuższych tur i w końcu może zacząć zniechęcać. Choć propozycja uznania źródła jako środka do wyposażenia jedynie części armii jest rozsądna. Myślę też, że dałoby się to zrobić bez większych zgrzytów - np. 1 źródło/1000 wojów. Na pewno dobrze by to balansowało nierealne zapędy militarne . I ożywiło martwy handel międzynarodowy. Niemniej kolejne udogodnienia proponuję wprowadzać dopiero od następnej tury, bo już trwają zaawansowane prace nad postem.

Cytat:
2. Brak kopalni metali przez więcej niż 3 tury oznacza brak metalowej broni w znaczącej ilości i osłabia armię (tylko skórzane zbroje, kamienne i kościane toporki i groty strzał czy włóczni). Oddaje to sytuację gdy kraj traci dostęp do surowców i armia w miarę niszczenia się uzbrojenia jest zmuszona używać tego co jest pod ręką.
Myślę, że to rzecz, którą można pozostawić narracji bez straty na jakości.

Cytat:
3. Rekrutowanie jednostek zaawansowanych, takich jak kawaleria wymaga odpowiedniego surowca czyli koni/słoni/wielbłądów (...)
Jestem ogólnie na tak. Mówię o propozycji rekrutowania konnych tylko tam, gdzie faktycznie mogliby powstać. Nie wymaga to żadnych mechanicznych zmian, wystarczy uznanie zwyczaju + wpis do Kompendium. Za które z kolei muszę się wziąć.

Cytat:
O wiele bardziej uderza mnie problem budynków w ludnych miastach. Weźmy takie Quetz-hoi-atalai, gdzie eksploatuję każdy surowiec, postawiłem mury, cuda świata i zapychacze dające bonus do zadowolenia i teraz co zostało mi to budowanie więcej budynków do szczęścia oraz eksodus ludzi na wszystkie strony świata, nie przez przeludnienie, a dlatego, że marnują mi się sloty na budowę.
I ja to zauważam od jakiegoś czasu. Chyba zmiana możliwości budowania była błędem. Proponuję wrócić do poprzedniego, bardziej rozsądnego systemu albo podwyższyć progi - ale to z kolei zły pomysł, bo przy takim rozstrzale populacji krajów nie obejdzie się bez skrajnego zdebalansowania.

Cytat:
Pewnym wyjściem, choć przy dużych populacjach raczej doraźnym, mogłoby być zwiększanie ilości dostępnych surowców. Szczególnie tych żywnościowych, które są odnawialne. Wszak pszenicę, czy inne bataty można posiać i przez to zwiększyć możliwości wyżywienia danego miasta. Trzeba by tylko wziąć poprawkę na to, że rośliny prócz słońca i wody potrzebują również dobrych gleb, więc nie możliwe byłoby zwiększanie areału upraw bez żadnego limitu. MG mógłby też zastanowić się nad zwiększeniem liczby dostępnych kopalin, różnych typów kamienia itp. itd.
Słusznie, słusznie. W końcu się uaktywniliście ws. usprawnień rozgrywki . Co prawda uważam, że to pieśń przyszłości, ale, być może dopiero w "Średniowieczu" (a jego powstanie jest głównie uzależnione od Was ) dodamy możliwość karczowania lasów pod uprawy - po prostu wpis w budowie, co skutkuje wzrostem źródła o jeden. Plus dochodzi możliwość sprowadzania gatunków inwazyjnych i ogólnie wiele koncepcji szło by tu wymyślić. Przy kopalinach podejrzewam, że wzrost technologii górniczej mógłby skutkować podniesieniem ilości zasobu.

Wszystko to jednak jest tylko doraźne i w końcu zostaniecie zmuszeni do tego, do czego zmuszono Europę - do kolonizacji .

Cytat:
Chociaż może należałoby przysiąść chwilę przy Excelu i stworzyć odpowiednie formuły, które uprościłyby wszystkie wyliczenia. Dzięki temu rozgrywka nabrałaby kolejnej szczypty realizmu.
Pracy co niemiara, ale podejrzewam, że w końcu będzie to wymagane.

Myślę, że część omawianych zmian wprowadzimy. Dla mnie obok budowniczego szaleństwa w Tenokinrze najbardziej palącym problemem jest kompletne niedostosowanie systemu do dużych państw z wieloma miastami. I to już będzie prawdziwy problem, bo prawdopodobnie trzeba będzie odejść od organizacji opartej na miastach.

Przy okazji ogłaszam, że pisanie posta idzie jak po grudzie i pewne opóźnienie jest nie do uniknięcia. Kończę drugą część, zostaną jeszcze dwie, w tym ta zawsze długa Balzamoona . Prawdopodobnie z nową turą otrzymacie też ankiety, bo ostatnia była rok temu.
 
MrKroffin jest offline  
Stary 21-02-2017, 22:46   #574
 
MrKroffin's Avatar
 
Reputacja: 1 MrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputację
Napiszę oddzielnie, żeby zwrócić Waszą uwagę. Post stoi, jak widać. Po każdym jego napisaniu mózg mi paruje, no ale trudno .

Balzamoon znów z nami, niechże więc zmieni awatar na jego kolorkową wersję. Radzę Ci też poszperać w przeglądzie, bo prawdopodobieństwo błędu jest duże.

Do sickboia i Earendila jest wiadomość na GD.

Pytań może być dużo - jeśli tyczą się ogólnie eventu, proszę tutaj, aby wszyscy widzieli. Odpowiem na tyle, na ile będę mógł .
 
MrKroffin jest offline  
Stary 21-02-2017, 23:25   #575
 
Earendil's Avatar
 
Reputacja: 1 Earendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemu
Jupijajej! Osiągnąłem cel! Do doka wezmę się jutro, nie chcę burzyć tego szczęścia

Jak długo trwa Fenomen Bliźniaczych Słońc? Całe sto lat, czy już minęło?

Z tym Starcem... z jednej strony się cieszę, bo gnój przynajmniej na chwilę musiał porzucić swoje imperium i spiski, ale z drugiej... wróci z jeszcze większą zarazą, to na bank :/

Miło, że wykorzystałeś rzucony przeze mnie niegdyś pomysł

PS, a wiecie Panowie, że na hb akurat od dziś jest civ4 za dolara? Trzeba zmodować azteków w tai'atalai
 
__________________
"- Panie, jak odróżnić buntowników od naszych?
- Zabijcie wszystkich. Będzie zabawniej." - Taltuk

Ostatnio edytowane przez Earendil : 21-02-2017 o 23:28.
Earendil jest offline  
Stary 21-02-2017, 23:51   #576
 
sickboi's Avatar
 
Reputacja: 1 sickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwu
Odnośnie FBS (Fenomen Bliźniaczych Słońć), jesteś w stanie określić faktyczne zmiany temperatur dla poszczególnych stref klimatycznych? Co prawda w samej grze nie wiele nam to da, ale jako gracz chciałbym wiedzieć jak wysoko poszły słupki

W tym samym temacie, czy FBS ma wpływ na poziom wód morskich, prądy morskie itp.?
 
sickboi jest offline  
Stary 22-02-2017, 14:10   #577
 
MrKroffin's Avatar
 
Reputacja: 1 MrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Earendil Zobacz post
Jak długo trwa Fenomen Bliźniaczych Słońc? Całe sto lat, czy już minęło?
Jakie minęło ? Mogę zdradzić, że to porządny event masowy, trwający kilka tur, choć możecie go znacznie skrócić, jeśli odkryjecie, jak. Ale to będzie wymagało współpracy kilku ludów. No i to jest efekt narastający, aktualnie macie preludium .

Cytat:
Miło, że wykorzystałeś rzucony przeze mnie niegdyś pomysł
Tak mi wpadł przy przeglądaniu komentarzy i doszedłem do wniosku, że wszystkich zaskoczę takim powrotem . Prawdę mówiąc szkoda, że nie dokończyliśmy tej rozmowy o systemie planetarnym, bo myślę, że to bardzo fajna kwestia. I moglibyśmy faktycznie popuścić wodze wyobraźni. W ostatecznym rozrachunku znowu dopadł nas legislacyjny pat .

Cytat:
PS, a wiecie Panowie, że na hb akurat od dziś jest civ4 za dolara? Trzeba zmodować azteków w tai'atalai
Grałbym . Taltuk i Yanikain na przywódców? Ciekawe, jaka jednostka i budynek specjalny.

Cytat:
Odnośnie FBS (Fenomen Bliźniaczych Słońć), jesteś w stanie określić faktyczne zmiany temperatur dla poszczególnych stref klimatycznych? Co prawda w samej grze nie wiele nam to da, ale jako gracz chciałbym wiedzieć jak wysoko poszły słupki
Średnio to wzrost o jakieś 25-35 stopni Celsjusza. Zwiększa się ze zbliżaniem do równika.

Cytat:
W tym samym temacie, czy FBS ma wpływ na poziom wód morskich, prądy morskie itp.?
Tak, ale to dopiero długoterminowo. Póki co nieznaczny, ale w regionach gorętszy występują deficyty wody, o czym informowałem w poście.

PS. Zrobiłem generalną aktualizację mapki, pododawałem strefy wpływów, tak że wszystko jest na bieżąco i lepiej, więcej, taniej, weselej. Jeśli ktoś reflektuje, niech pisze w docu.
 
MrKroffin jest offline  
Stary 22-02-2017, 15:27   #578
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Jeszcze raz o budynkach - 1000 jest u nas podstawą przy żywności więc ta liczba może być stosowana w innych. Musisz rozwijać miasto wraz z liczbą mieszkańców - miastu z 1000 ludności wystarczy 1 świątynia żeby ludność była zadowolona, ale jak w kościele robi się tłok i niewiele słychać z kazań to i zadowolenie spada, więc miasto z 1001-2000 mieszkańców musi postawić dodatkową świątynię żeby ich pomieścić. Niewystarczająca liczba budynków skutkuje utratą bonusa do zadowolenia, ta zasada nie działałaby na kopalnie czy cuda świata oczywiście. Inną wariacją jest wprowadzenie poziomów budynków - poziom 1 to mała świątynia, poziom 2 to świątynia większa i bogatsza, bardziej rozbudowana ale jej budowa trwa powiedzmy 2 tury a sama budowla wpływa na większą ilość mieszkańców, itd.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche
Balzamoon jest offline  
Stary 23-02-2017, 16:54   #579
 
MrKroffin's Avatar
 
Reputacja: 1 MrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputację
To ma sens . Osobiście proponowałbym limit poziomu dla budynku (max 5, z czasem to się może zmienić) i zastosowanie tego, o czym mówi Balzamoon. Kolejne poziomy nie będą się stackować, dopiero nastepna świątynia da +1. Rozbudowa będzie po ty, by bonus zachować. Szukam jednak dziury w tym systemie - autorze, odpowiedz - co jeśli mam 1001 ludzi i jedną świątynię. Logiczniej jest dla mnie wybudować drugą niż rozbudowywać pierwszą, wtedy bowiem mam +2 do zadowolenia, bo dwie świątynie działają zamiast jednej. Chyba że stackowanie również przynosiłoby bonus, bo i taka jest opcja, ale czy nie dochodzimy z kolei do zdebalansowania zadowolenia?
 
MrKroffin jest offline  
Stary 23-02-2017, 17:50   #580
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Świątynia daje bonus +1 do zadowolenia na 1000 mieszkańców danego miasta. Jeżeli w miejscowości jest 1001 ludności świątynia nie daje bonusu gdyż jest za mała aby pomieścić wszystkich/zapewnić posługę duchową itp. zatem zawsze niektórzy będą niezadowoleni i bonus znika. Druga świątynia lub rozbudowa pierwszej przywraca bonus +1.
Takie miejsca nie dają więcej niż +1, chyba że zdołasz to uzasadnić narracyjnie i MG się zgodzi (przykładowe sposoby: relikwie, grobowce królów/bohaterów itp.).

Jeżeli chodzi o to czy lepiej postawić drugą świątynię czy rozbudować pierwszą to chcę zwrócić uwagę że ilość miejsca chronionego przez mury miejskie jest zazwyczaj bardzo ograniczona.
Mam taki pomysł żeby dać powiedzmy [5 x poziom murów miejskich] "slotów" na budynki które są w ich obrębie. Im rozleglejsze i potężniejsze mury tym więcej budynków chronią, lub też możemy to opisać jako więcej niż jeden pierścień murów. Budynki wewnątrz są uszkadzane tylko podczas udanego zdobycia miasta przez wroga, te które są poza murami idą z dymem nawet podczas oblężenia, no i narracyjnie łatwiej jest je uszkodzić sabotażystom/szpiegom. Wówczas rozbudowa budynków choć znacznie dłuższa (2 tury poz 2, 3 tury poziom 3 itd.) niż budowa nowych (1 tura) będzie miała sens.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche
Balzamoon jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:34.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172