WÄ…tek: Smoki Krynnu
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-05-2005, 23:09   #8
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
SMOKI FAERUNU cd:


SMOKI PIEÅšNI :

Należą one do smoków elektryczności. Są zawsze chaotycznie dobre lub chaotycznie neutralne.

Jest to tajemnicza i mało spotykana rasa smoków, których nazwa wzięła się stąd, iż podczas walki śpiewają radośnie (jednak nie wtedy, gdy może to przeszkodzić w powodzeniu ataku ich lub ich sojuszników).

Mogą żyć w każdym regionie, powszechnie zaś wystepują na Wyspach Moonshae, przypuszcza się więc, że pochodza własnie stąd. Najczęściej żyją wsród ludzi, przybierając postać 20-30 letniej, pięknej kobiety. Są dobrymi aktorami, więc nie mają problemów z wtopieniem sie w ludzkie społeczeństwo. W ludzkiej postaci zachowują posiadaną wiedzę i czujność, a prawdziwą postać ujawniają jedynie w duzym niebezpieczeństwie. W naturalnej postaci to okazałe, srebrno-błękitne smoki, nieco podobne do smoków miedzianych.

Chętnie współpracują z dobrymi magami, Harfiarzami, grupami osób o podobnych poglądach lub z tymi, którzy zajmują się chronieniem, odnawianiem i utrzymywaniem w niezmienionej formie Ziemi jako takiej.

W walce posługują sie pazurami lub stożkiem gazu naładowanego elektrycznością. W ludzkiej postaci najchetniej posługuje się tnącą bronią białą.

Ich specjalne zdolności to:
* różne ksztaty - ludzka kobieta (każdy smok ma własną, orginalną postać), której wartosci siły, zręczności i budowy uzyskują własciwości rzeciętne dla rasy (10, 11, 10), jednak nie ma to wpływu na orginalną liczne PW smoka. Może korzystać ze wszytskich zaklęć i zdolności prócz broni oddechowej.
* prawdziwe widzenie - zawsze aktywne
* języki - wrodzona zdolnośc rozumienia dowolnych języków
* zdolności czaropodobne: ciemnośc, światło 1x/godz; migotanie, polimorfowanie dowolnego obiektu, spadanie jak piórko 2x/dzień; uzdrowienie, zamiana planów, teleportacja 1x/dzień.


IBRANDLINy:

Ibrandliny zaliczane są do olbrzymich smoków ognia, jednak nie są smokami 'z urodzenia'. Stworzyli ich kapłani Ibrandula - bóstwa lochów, jaskiń i Podmroku. Dzięki wpływowi bogini Shar, ktora zabiła Ibrandula i przywłaszczyła sobie jego domeny, kapłani zdołali rozmnożyć owe smoki, które występują głownie w miejscach kultu Ibrandula czyli głównie w Waterdeep i na Lśniącym Południu. Służą jako wartownicy miejsc świętych oraz innych podziemnych. Potrafią wykonywac proste komendy kapłanów (przeciętna inteligencja to 4) takie jak: broń, atakuj, lub waruj (pilnuj).

Ibraldiny wyglądają jak długie, bezskrzydłe smoki o szarej łusce, na grzbiecie i brzuchu przetykanej czerwienią. Mówią łamanym smoczym i są zawsze praworządnie neutralne.

W walce stosują kombinację uderzeń pazurami wszytskich czterech łap - w tym celu opierają na ogonie, jednocześnie gryząc lub stosując broń oddechową. Raz na 5 rund ibrandlin może zionąc 9-metrowym stożkiem ognia (2k6). Może też zastosować przyszpilenie - czyli skoczyć na ofiary i przywalić swoim ciałem (obszar 3x9 m) a czy doznają obrażeń zalezy od woli smoka. Jesli sie nie ruszają traktowane jest to jako zwarcie.

Ibrandliny są niepodatne na ogień, jako stworzenia ognia, otrzymują jednak podwójne obrażenia od zimna (jesli nie wyjdzie im rzut na refleks). Posiadają również atuty takie jak potężny atak, walkę na ślepo oraz czujność.

CDN...

Źródło: D&D, Kompendium Potworów: Potwory Faerunu
 
Sayane jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem