Axim zamachnął się ostrzem na Byka. Ciął od dołu w górę, przejeżdżając przez udo i zahaczając nadgarstek. Czuł ciężki opór skóry pod futrem, ale udało się ją przeciąć (-1PŻ), krew trysnęła po futrze. Z ramienia zionęła dziura po sztylecie Kadla. Przeciwnik jednak nie miał zamiaru się wstrzymywać. Zamachnął się toporami krzycząc
-Rozerrrwę na strzęęępy pluuuuskwę! Ostrza śmignęły z góry przecinając prawy biceps, ześlizgnęły się po pancerzu na brzuchu i uderzyły w lewę udo (-2PŻ).
Sybill popchnęła starca w kierunku ruin i kazała mu uciekać. Axim został właśnie raniony, a pozostała dwójka była atakowana przez zielonoskórych. Kleryczka czując na sobie magiczne wzmocnienie zaatakowała Zaufanym Ostrzem minotaura. Zrobiła wymach od góry tnąc prawe ramię, skóra bestii stawiła opór, ale w końcu została przecięta. Ostrze powędrowało dalej i rozcięło również kolano(-1PŻ). Dziewczyna natychmiast chciała wykonać drugi atak uderzając w lewe ramię, ale chybiła przecinając powietrze. Bestia spojrzała gniewnie na nią -
Nieeee będzieeee miiii płotkaaa machaaać szaaaabelką! Przeciwnik zamachnął się toporami celując w szyję kleryczki. Dziewczyna zdążyła zamachnąć się Zaufanym Ostrzem by lekko osłabić cios. Zamiast uderzyć w szyję spadł na prawe ramię przebijając pancerz i wbijając w kość (-2PŻ). Minotaur uderzył z kolana w podbródek Sybill powalając ją na ziemie i odzyskując siedzący w niej topór. Padając na ziemie zauważyła na plecach przeciwnika okrągłą tarczę z wyrytymi runami spowitą aurą światła. To ona mogła być odpowiedzialna za odbicie zaklęcia.
Esmond przebiegł do południowego progu ruin, z którego zobaczył jak trójka zielonoskórych próbuje od tyłu zaatakować ludzi walczących z Bykiem. Sięgnął po magię płynącą z tomu i wystrzelił kikutem. Pocisk trafił w orka przypalając go, a następnie skoczył ku goblinowi smażąc go i odbił w kolejnego goblina, którego także usmażył. W jednym momencie Zap! obskoczył trójkę przeciwników i rozszedł się iskrząc po piachu. Trzy kopcące się ciała runęły na piach.
Kadle powoli wysunął głowę zza rogu ruin zobaczyć kto tego dokonał i skinął ci głową. Następnie spojrzał na barbarzyńcę -
Grzmot nie zmarnujmy tej szansy! Barbarzyńca splunął na kopcące się zwłoki -
Grzmot zaraz przywali krowie!!! Mężczyzna rzucił się od tyłu na minotaura machając w szale toporami. Trafił nimi w prawe ramię, które będąc już mocno pokiereszowane poprzednimi atakami zostało odcięte(-1PŻ). Bestia zawyła z bólu, odwracając się na pięcie zamachnął się lewą ręką. Ostrze topora rozcięło tors barbarzyńcy od lewego ramienia, przez klatkę i brzuch do prawego biodra (-4PŻ). Z litr krwi chlasnął w jednym momencie z rany. Grzmot pada nieprzytomny w krytycznym stanie na ziemie. Kadle krzyczy -
Ty skurwielu! - atakując sztyletem brzuch, jednak ostrze ześlizguje się po twardej skórze i futrze. Potwór odmachuje toporem w odpowiedzi rozcinając od ciała lewę ramię i nogę stratega (-8PŻ). Kolejna fontanna krwi wzbija się w powietrze, gdy drugi sojusznik pada nieprzytomny na piach w krytycznym stanie. Tuż za nimi majaczy posępny tron z ciał ludzi.
Acelia, Olaf i Kargul pobiegli na północ wspomóc sojuszniczki. Dobiegając do ruin elfka zobaczyła dwa gobliny próbujące wejść do środka z drugiej strony. Posłała w ich kierunku Zap! Piorun trafił prosto w serce jednego z przeciwników wyłączając natychmiast jego funkcje życiowe.
Olaf rzucił Wyssanie Życia w drugiego goblina. Czerwona mgła wysuszyła go w kilka sekund, a następnie skierował witalną mgłę do ruin i podleczył harpie (+2PŻ). Jej rany zaczęły się powoli zasklepiać, jej policzki powoli nabierały barw. Rag przez łzy w oczach skinęła krasnoludowi -
Dziękuje, mości panie. Poprowadzimy jeńców do obozu, nie zostańcie w tyle za nami. Dziewczyny po kilku chwilach zeszły do kanału.
Kargul nabawił się zadyszki klnąc pod nosem na magię, która pozbawiła go przed chwilą przeciwników.
Faza Wroga:
Z poza areny słychać krzyki zielonoskórych, wkrótce pojawią się posiłki wroga. Ryczący Byk rozkoszuje się rzeźnią jakiej dokonał, ale też ciężko znosi utratę ręki. Ciężko dysząc i sapiąc odwraca się ku Aximowi i Sybill czekając na ich następny ruch.
Mapa
Sybill Arunsun - fioletowa
Acelia Alunia - różowa
Axim Jarnar - niebieski
Esmond Lovis - zielony
Olaf Feilan - żółty
Kargul Hiks - pomarańczowy
Rag - brązowa
sojusznicy - mocny fiolet