Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-05-2017, 20:57   #609
Zormar
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Cytat:
Panowie, a co z mechaniką wojny?bo widzę, że olaliście mój pierwszy akapit
Ze swojej strony widziałbym to najchętniej w formie z:


Jednak patrząc realistycznie byłbym może za jakąś siatką bitewną, gdzie miałoby się jakieś przybliżone ukształtowanie terenu (oddane kolorami jak na mapach) i obiekty terenowe (wieże, mury miasta). Na tej to mapie ustawiałoby się oddziały (w kształcie np. prostokątów – zwarta linia, trójkąt – jazda ustawiona w klinie) i w turach wydawało rozkazy.

Każdy oddział miałby takie statystyki jak:
atak (ile obrażeń za na turę zadają podczas walki wręcz)
obrona (o ile niwelują atak wroga)
pancerz (obrażenia absorbowane przez zbroje/tarczę)
PŻ (ilość punktów życia, obrazuje odniesione rany po stracie pancerza)
dystans (obrażenia zadawane z użyciem broni dystansowej)
morale (chęć żołnierzy do walki modyfikowana zarówno ich nastawieniem przed bitwą, jak i wydarzeniami podczas bitwy jak poniesione straty, czy okrążenie)
ruch (liczba pół o które oddział może się przemieścić w turze)

W przypadku korzystania z magii można by to rozgrywać po części fabularnie, a po części mechanicznie (można oddać to, że jakiś oddział dostał kulą ognia).

Dodatkowo oddziały miałyby swoje małe umiejętności jak:

szarża + X (konnica otrzymuje bonus do ataku o wartości X jeżeli może się rozpędzić na długości Y pół)
tarcza (otrzymuje 50% mniej obrażeń od ostrzału)
przebicie pancerza X (ignoruje wartość pancerza wroga o wartość X)
mur włóczni (dla włóczników, specjalna zwarta formacja, która "oddaje" obrażenia we wrogą konnice, gdy ta atakuje tą jednostkę)

Co wy na to? To taki mój luźny pomysł sklecony na szybko. Niemniej jeżeli chcemy, by działania wojenne miały większy sens i odrobinę głębi taktycznej, to byłbym za czymś w takim kształcie.

Ps. Od biedy można by to nawet rozgrywać w arkuszu kalkulacyjnym googla (zmiana pół na kwadraciki).

EDIT: Pozostaje tylko kwestia tego co w przypadku potyczek, kiedy gracz nie obejmuje dowództwa nad armią. Pomyślałem, że wtedy trzeba by sklecić jakiś wzór obliczający rezultat takiej potyczki. Ew. MG musiałby rozegrać bitwę sam ze sobą.
 

Ostatnio edytowane przez Zormar : 29-05-2017 o 16:55.
Zormar jest offline