Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Inne > Archiwum sesji z działu Inne
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-05-2017, 20:39   #601
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Cytat:
A no i witaj Zormar! Kenku mają się dość dobrze pod berłem Hegemona, więc bez obaw




BTW jaki świetny art do kapłana Kenku znalazłem :

 
Zormar jest offline  
Stary 24-05-2017, 22:15   #602
 
MrKroffin's Avatar
 
Reputacja: 1 MrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputację
Ten pierwszy idealnie odwzorowuje rolę Kenku w tym świecie .

Ok, wszyscy (poza Szkunerem) się wypowiedzieli, wypowiem się i ja.

Jeśli chodzi o nowy przegląd, wygląda gut. Wymaga wciąż pracy, bo nie obejmuje wszystkiego, ale to alpha, jak zaznaczyłeś. Jakby tak jednak spiąć pośladki wspólnymi siłami można by doprowadzić to do bety, żeby zaimplementować w nowej turze. Pytanie moje jednak odnosi się do starych przeglądów: co z nimi? Ty, Earendil, masz tam takie kompendium wiedzy o Tai'atalai, może taką funkcję by przejęły?

1. Magia

Jeżeli jest konsensus, by wprowadzić propozycję B, muszę się zgodzić. To jest jakieś wyjście, bo dotychczasowe drzewko magii tak naprawdę dawało spore pole do popisu (porozsyłam Wam przy okazji via email rozpiskę Balzamoona i zobaczycie ). Jeśli jednak wprowadzamy B, proponuję odrzucić pomysł sickboia - jeśli bez techów, to bez techów.

Kwestie rekompensaty zaś widzę nie jako socjalistyczne rozdawnictwo technologii, ale raczej wędkę w postaci przyspieszenia badań. Proponuję następująco - otrzymacie przyspieszenie badań na X tur, obliczając wg wzoru: 3 x ilość magicznych techów. Chodzi o to, by uniknąć nierealistycznego skoku technologicznego i problemu wartości poszczególnych technologii (danie Wam np. po jednej sprawi, że ktoś weźmie technologię kosztującą 2 tury, a drugi - 5).

Przy Ankhanding'ono chciałbym zarezerwować sobie prawo do kierowania ich magią w sposób analogiczny do aktualnego, by nie wprowadzać zgrzytów.

2. Eventy

To, że eventy magiczne wydają Wam się nie do rozwiązania, nie znaczy, że takie są . Zaden z dwóch dotychczasowych eventów nie był niemożliwy do rozwiązania. Owszem, pomęczyły trochę, ale Earendil poradził sobie z Nahakai (dziwię się teraz, że dopiero po tak długim czasie wziąłeś się porządnie za Przeora), a FBS także ma rozwiązanie fabularne, do którego chyba trochę dochodzicie. Wiem, że dodawanie elementów nie do rozwiązania frustruje, ale te takimi nie są.

5. Państwa NPC

Chodzi mi tu przede wszystkim o urealnienie i zwiększenie poziomu trudności.

Basen Morza Pelajskiego jest jakąś tam analogią Morza Śródziemnego. Natomiast liczba państw tu i tam jest nie do porównania. Nie chcę, by grę zdominowali NPC, ale ja widzę dość poważny problem w aktualnym stanie politycznym - brak konfliktów. Bo kto ma się konfliktować? Nesjanie z Tai'atalai leżącymi gdzieś tam po drugiej stronie morza? Z Jotunnami wałęsającymi się po mroźnej północy? Jeśli nie będzie konfliktów, będziecie grać solówki i co najwyżej raz po raz zaglądać z ciekawości, co u reszty.

Chciałbym zintegrować bardziej grę. A takie Altenis zawiązało jedyną chyba wspólną sprawę między Wami, jaką była wojna. No i niewolnicy - też przez Altenis powodowani. Nie wiem też, czy się dobrze zrozumieliśmy - nie chodzi mi o bunty wasali na kształt CK2. Raczej o rację bytu tworów pokroju Altenis, które powstają wskutek rzadkich i ważnych decyzji, zawsze w odniesieniu do biegu wydarzeń. Aktualnie mamy w tej kategorii Ordę Tyrrusha i Ankhanding'ono (pomijam Dar'Mor) i myślę, że oba organizmy napędzają grę. Co byśmy robili, gdyby nie one?

Poza tym mapa jest duża, a cywilizacje oddalone i musiałyby istnieć naprawdę ważne powody, by coś się między Wami kleiło. Aktualnie wojny, bez państw i postaci NPC, nie mają racji bytu.

6. Ekonomia

Zgodzę się, że jest tu problem. Surowce miały stworzyć handel, ale chyba za mało się opłaca handlować. Tu trzeba by albo wprowadzić dodatkowe podziały surowców, albo zwiększyć ich wpływ na rozgrywkę. Mam wątpliwości, czy byłoby to dobre. Sytuacje ratują wyjątkowe surowce pokroju koni/słoni, ale jest ich za mało, by zwiększyć ich znaczenie dla gry. Może tu leży rozwiązanie?

Niezadowolenie z ilości ludności bym pozostawił jednak. Odzwierciedla naturalne procesy cywilizacyjne i hamuje bezpodstawną kolonizację. Jak już, skłaniam się ku propozycji sickboia, może trochę zmienionej. Trzypoziomowa drabina rozwoju gospodarczego, którą powiązałbym z drzewkiem technologii. Rozpiszę dla jasności: mamy ileś tam technologii, które wzajemnie z siebie wynikają.

tech 1
tech 2
tech 3
tech 4 - poziom gospodarczy 2
tech 5
tech 6
tech 7
tech 8 - poziom gospodarczy 3
tech 9

Rozwój poziomu gospodarczego zostałby więc doklejony do konkretnym technologii i umożliwiałbym powiększenie ilości posiadanych dóbr (narracyjne w wyniku rozwoju skuteczniejszych metod eksploatacji). Na 1 jednostkę przypadałaby potencjalna możliwość dodania jej jeszcze 2. A więc drugi poziom gospodarczy pomnażałby ilość dotychczasowych surowców x2, a trzeci - x3. Dobrze korelowałoby by to z rozwojem demograficznym i umożliwiłoby tworzenie bardziej ludnych nacji.

Cytat:
Ankhanding’ono stali się w pewnym momencie rasą tak przekoksowaną, że głowa mała. I nie przekonacie nas, że Starzec był dla nich problemem
Od dłuższego czasu szykowałem na nich nerf, który zjawił się teraz, ale to była kwestia raczej Balzamoonowej kreatywności niż mojego przyzwolenia. Byli przekoksowani, ale jednocześnie mało stabilni. To duża kara. Rozbiliby się najpóźniej na Tai'atalai, jak znam ten świat. A znam dobrze .

A nawet jeśli Wam się to nie podoba, to ja tu jestem MG i cichać tam, dzbany .

Cytat:
Kenku mają się dość dobrze pod berłem Hegemona, więc bez obaw
Ta. Szczególnie po spaleniu Nekkeku do gołej ziemi .
 

Ostatnio edytowane przez MrKroffin : 24-05-2017 o 22:19.
MrKroffin jest offline  
Stary 25-05-2017, 17:50   #603
 
sickboi's Avatar
 
Reputacja: 1 sickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwusickboi jest godny podziwu
Nowy, a stary przegląd
Zdecydowanie byłbym za pozostawieniem starego przeglądu właśnie w formie takiego zbioru informacji, pozbawionego jakiejkolwiek mechaniki i liczb. Sam przyznam, że w tej chwili wiele informacji dotyczących Nesjan mam w karcie rasy. Jest to nieco chaotyczne i myślę, że przeniesienie tego wyjdzie na dobre. Zarówno każdy z graczy jak i MG będą mieli wszelkie informacje fabularne w jednej karcie, a cyferki w drugiej. Poza tym nadal gdzieś trzeba rozgrywać rozkazy tajne, c'nie?

Magia
Jestem w stanie zaakceptować przyspieszenie badań w zamian za techy magiczne. Rzeczywiście pozostawianie ich w jakiejkolwiek formie nie miałoby sensu, skoro decydujemy się na ograniczenie czarów tylko do warstwy fabularnej i prostych sztuczek.

Państwa NPC
W takiej formie jest jak najbardziej za.

Ekonomia
Jakie techy masz dokładnie na myśli

Cytat:
Ta. Szczególnie po spaleniu Nekkeku do gołej ziemi .
Trzeba było odróżnić ziarno od plew

BTW. Podam Wam pewną ciekawostkę Właśnie niemal osiągnąłem liczbę ludności jaka zamieszkiwała Krateię w pierwszej turze rządów Trygajosa II. We wrześniu 2015 :P
 

Ostatnio edytowane przez sickboi : 25-05-2017 o 17:53.
sickboi jest offline  
Stary 26-05-2017, 12:02   #604
 
Szkuner's Avatar
 
Reputacja: 1 Szkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputacjęSzkuner ma wspaniałą reputację
Wybaczcie, że nie wypowiem się na żaden zadany temat tak wylewnie jak pozostali. Nie mam zbyt wiele do powiedzenia, ze względu na moją pozycję żółtodzioba. Chcę jedynie podkreślić, że ważny jest poziom trudności rozgrywki, który chwilowo utrzymuje się na wysokim poziomie. Oby tak zostało, im więcej wyzwań przybliżających cywilizację ku upadkowi, tym większa frajda w kombinowaniu 'jak tu przetrwać', nawet jeżeli czas rozgrywki rozciąga się na tygodnie. Osobiście mnie to nie przeszkadza, ponieważ z natury jestem zwyczajnie leniwy.
 
Szkuner jest offline  
Stary 26-05-2017, 18:43   #605
 
Earendil's Avatar
 
Reputacja: 1 Earendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemu
Hmm, my tu sobie gadamy o mechanice, a pomijamy w zasadzie tę kwestię, którą każdy system, nawet najbardziej ubogi retroklon zawiera: walka. A przecież to jest najważniejsza kwestia - by móc rozsądzać konflikty między wojskami graczy i npc oraz przede wszystkim, ocenić swoje siły i możliwości. Jako że limitem rozmiaru armii zapewne byłoby wyżywienie, to dobrze byłoby już teraz, przed wdrożeniem nowej karty zastanowić się nad zasadami działań wojennych. Co wy na to?

Karta.

Cytat:
Napisał sickboi
Zastanawiałem się jeszcze czy jest możliwość oddania efektów FBŚ, takich jak kiepskie plony. (...) Jedyną rzeczą jaką bym poprawił to dodanie tego wskaźnika ilości pożywienia do zadowolenia i rozpisania efektów, tak jak ma to miejsce w przypadku zadowolenia.
Dobry pomysł. Rozszerzyłem kolumnę zliczającą pożywienie lokalnie na wydarzenia i budynki. Dodałem też te efekty globalne do pożywienia.

Jednocześnie chciałbym zauważyć, że każdy z nas ma możliwość wprowadzania zmian a google zapewnia wbudowany svn, więc nie trzeba się bać, że ktoś coś spieprzy i czekać na mnie . No i jak rzekł MG, to wciąż tylko wersja under developement, zanim ją przyjmiemy trzeba ustalić jej solidny format, uwzględniając zmiany mechaniczne, bo nie wiem jak u was, ale u mnie przepisywanie wszystkich miast co zmianę na nową kartę to będzie płacz i zgrzytanie zębów.

Cytat:
Napisał MrKroffin
Pytanie moje jednak odnosi się do starych przeglądów: co z nimi?
Oprócz słownika i mitów (btw, czytałeś? ) na kartach znajdują się (albo powinny się znaleźć) takie rzeczy jak tajne rozkazy, prawa, opisy klas społecznych, czy choćby klasy rządzącej (jak rody u nesjan i kapłani u mnie), które są w formie tekstowej i byłyby zdecydowanie nieczytelne po wrzuceniu do calca. Może źle się wyraziłem z tą "nową kartą", bo ja wyobrażam sobie, że będą funkcjonować wspólnie i obok siebie. Cała numerkologia do arkuszy, a reszta wciąż w doku. Np. opracowane technologie - zastanawiałem się nad przerzuceniem ich do spreadsheeta, ale to byłby i tak tylko enum, a doc radzi sobie świetnie z listami.

Magia
Cytat:
Napisał MrKroffin
Kwestie rekompensaty zaś widzę nie jako socjalistyczne rozdawnictwo technologii, ale raczej wędkę w postaci przyspieszenia badań. Proponuję następująco - otrzymacie przyspieszenie badań na X tur, obliczając wg wzoru: 3 x ilość magicznych techów.
Tu może taka tylko prywatna kwestia, ale wprowadzona zamiana przeleciałaby mi koło nosa. Bo sam FBS daje takie minusy, że zadowolenie globalne siada solidnie (a wraz z nim badania), a w dodatku inteligencja mojego kraju leży w niemocy, więc w ogóle żaden postęp by się nie odbył. Może zamiast tego jakaś darmowa technologia, albo magiczne itemy? Mam np. magiczne insygnia królewskie Yanikaina, może ich moc się w końcu uaktywniła?

Eventy i NPC
Cytat:
Napisał MrKroffin
To, że eventy magiczne wydają Wam się nie do rozwiązania, nie znaczy, że takie są . Zaden z dwóch dotychczasowych eventów nie był niemożliwy do rozwiązania.
Mimo to miło by było mieć trochę więcej opcji, bo to zdarzenie wpływa na wszystko, a możemy jedynie czekać. Ale emgu, ufam tobie , także w kwestii NPC.

Niezadowolenie
Cytat:
Napisał MrKroffin
Niezadowolenie z ilości ludności bym pozostawił jednak. Odzwierciedla naturalne procesy cywilizacyjne i hamuje bezpodstawną kolonizację.
Właśnie odwrotnie, napędza ją. W końcu muszę rozsyłać tych ludzi po zadupiach, żeby wszyscy byli najedzeni i się nie burzyli. Może jednak osłabić ten minus, albo co? Bo największa metropolia, Quetz-hoi-atalai, stolica świata jest wielkości dowolnej mieściny na Mazurach :/

Szkuner, nie wstydź się, u nas jako żółtodziób Balzamoon wprowadzał takie rewolucje, że głowa mała .
 
__________________
"- Panie, jak odróżnić buntowników od naszych?
- Zabijcie wszystkich. Będzie zabawniej." - Taltuk
Earendil jest offline  
Stary 27-05-2017, 14:41   #606
 
MrKroffin's Avatar
 
Reputacja: 1 MrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputacjęMrKroffin ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał sickboi Zobacz post
Nowy, a stary przegląd
Zdecydowanie byłbym za pozostawieniem starego przeglądu właśnie w formie takiego zbioru informacji, pozbawionego jakiejkolwiek mechaniki i liczb. Sam przyznam, że w tej chwili wiele informacji dotyczących Nesjan mam w karcie rasy. Jest to nieco chaotyczne i myślę, że przeniesienie tego wyjdzie na dobre. Zarówno każdy z graczy jak i MG będą mieli wszelkie informacje fabularne w jednej karcie, a cyferki w drugiej. Poza tym nadal gdzieś trzeba rozgrywać rozkazy tajne, c'nie?
Tak, to dobry pomysł. Trzeba będzie trochę wyremontować te przeglądy, żeby spełniały funkcje opisowe. Przede wszystkim liczę tam (właściwie zgodnie z listą Earendila) na:
  • opisy klas rządzących
  • spisy prawa obowiązującego, ze szczególnym uwzględnieniem sukcesji
  • szerszy opis struktury społecznej
  • opis struktury gospodarczej - tu już wymagam konsultacji ze mną przez zmiany poczynione podczas rozgrywki. Szczególnie doniosłe zmiany zaszły u Nesjan i Tai'atalai.
  • technologie
  • biogramy ze szczególnym uwzględnieniem wcześniejszych władców - tę kolumnę bym z nowej karty usunął i zostawił tu, bo nie ma nic z numerkologią wspólnego
  • opis władcy i jego familii
  • rozkazy tajne
  • reszta contentu niewymieniona wyżej

To chyba wszystko. Wypisałem w formie listy na później, by mieć jakieś kryterium sprawdzania nowych wersji przeglądów.

Jak już przy prawie jesteśmy, zaznaczę tylko, że dziwi mnie Wasza obojętność wobec tej dziedziny .

Cytat:
(btw, czytałeś? )
Przyznam, że chyba nie . Przynajmniej mitów, bo do słowniczka niekiedy sięgałem. Choć czytałem materiały z Twojego przeglądu, więc może po prostu nie pamiętam. Poprawię się .

Magia

Bonusy z magicznych techów mogłyby skutecznie zniwelować kłopoty z technologią powodowane FBS. Jeśli wolisz inną formę gratyfikacji, możemy ponegocjować przez PW i wytworzyć jakieś kompromisowe rozwiązanie .

Eventy

Podpowiem dla wszystkich zniecierpliwionych, że FBS zbliża się do końca . Zakończenie jednak zależeć będzie od Waszych działań albo ich braku. Natomiast zamiast patrzeć na nie jednoznacznie negatywnie, szukałbym szansy. Wydaje mi się, że znalazłeś nawet jedną ws. Rady Teologicznej.

Ale wezmę pod rozwagę Wasze sugestie przy tworzeniu kolejnych grupowych eventów.

Niezadowolenie

W sumie to prawda, że kolonizacje napędza. Natomiast wciąż bronię go, bo gdyby nie niezadowolenie z ludności, poziom trudności spadłby znacznie. Rozwiązaniem niedomagań tej zmiennej byłoby w moim odczuciu dodanie wspomnianych poziomów gospodarczych. Niezadowolenie nie stackowałoby się wystarczająco szybko, by zahamować rozwój, a jednocześnie nie pozwoliłoby na absurdalną jego szybkość. Rozwiązanie to funkcjonowało w podobnej formie w Civ i choć było uciążliwe, spełniało podobne funkcje balansujące.

Jeśli nie dojdziemy do porozumienia odwołamy się do starej, dobrej instytucji referendum .

Cytat:
Bo największa metropolia, Quetz-hoi-atalai, stolica świata jest wielkości dowolnej mieściny na Mazurach :/
Nie porównywałbym. Już mówiliśmy o specyfice świata - wiele ras o niewielkiej liczebności. Może później przybierze to podobną formę do naszego uniwersum, póki co chyba lepiej, że nie .

Fabuła

Jeszcze coś mi się przypomina. FBS ma charakter wybitnie fabularny, czego jeszcze nie widać. Wciąż mogę go jednak usunąć. Stawiam tu kolejne pytania, ważne dla gry.

Czy wolicie, by świat przedstawiony miał już jakąś swoją historię czy raczej tabula rasa i cały content od Was? Jakby nie patrzeć mamy elementy fabularne niepochodzące od graczy (monumenty, Starzec), ale starałem się je mocno tonować w grze, przynajmniej w kwestii fabularnej ich otoczki.

Jako że mam plot twist w związku ze Starcem i FBS, ponawiam pytanie z początku poprzedniego akapitu.

Cytat:
Szkuner, nie wstydź się, u nas jako żółtodziób Balzamoon wprowadzał takie rewolucje, że głowa mała
Podpinam się. W końcu i Ciebie to dotyczy . Jeżeli chcesz, możesz wysuwać choćby ogólne postulaty. Ciekaw jestem swoją drogą, co by Balzamoon wymyślił ws. magii w tej sytuacji .
 
MrKroffin jest offline  
Stary 27-05-2017, 18:24   #607
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
To ja mam kilka pytań/propozycji w sprawie fabularnej części przeglądu:

Cytat:
spisy prawa obowiązującego, ze szczególnym uwzględnieniem sukcesji
Kwestia sukcesji jest jasna, pytanie dotyczy pierwszego członu tego punktu: Mamy spisać kodeks prawny, czy po prostu zreferować najważniejsze zasady/praktyki?

Cytat:
szerszy opis struktury społecznej
Rozchodzi się po prostu o szerszy opis tego czym zajmują się/ jak żyją przedstawiciele kolejnych szczebli drabiny społecznej?

Cytat:
opis władcy i jego familii
Drzewko rodowe? W sumie chyba nawet dałoby się do tego znaleźć jakiś darmowy i sensowny program. Przy większej rodzinie można się inaczej łatwo pogubić kto jest z kogo itp.

Hmmm... Przydałoby się zabrać za przeczytanie tego co się tam zadziało w świecie pod moją nieobecność, ale sesja zapasem. Zwłaszcza tydzień 5–11 czerwca kreuje się na bardzo ciężki (zaliczenia trzech dużych zajęć). Niemniej postaram się wykrzesać trochę czasu i ogarnąć.
 
Zormar jest offline  
Stary 28-05-2017, 20:28   #608
 
Earendil's Avatar
 
Reputacja: 1 Earendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemuEarendil to imię znane każdemu
Cytat:
Napisał MrKroffin Zobacz post
Jak już przy prawie jesteśmy, zaznaczę tylko, że dziwi mnie Wasza obojętność wobec tej dziedziny .
Jakiej? Nie zajarzyłem do czego się odnosisz.

Cytat:
Napisał MrKroffin Zobacz post
Fabuła

Jeszcze coś mi się przypomina. FBS ma charakter wybitnie fabularny, czego jeszcze nie widać. Wciąż mogę go jednak usunąć. Stawiam tu kolejne pytania, ważne dla gry.

Czy wolicie, by świat przedstawiony miał już jakąś swoją historię czy raczej tabula rasa i cały content od Was? Jakby nie patrzeć mamy elementy fabularne niepochodzące od graczy (monumenty, Starzec), ale starałem się je mocno tonować w grze, przynajmniej w kwestii fabularnej ich otoczki.
Ja nie jestem temu przeciwny, w końcu robota MG nie ogranicza się do spawnowania zielonych orangutanów na naszej drodze do światowej dominacji . Mam tylko takie zastrzeżenie, że osobiście wolę, gdy nie ma wielkiego kosmicznego wątku w takim świecie. Przez to np. tolkienowskie Middle-earth w którym toczy się walka z wielkim złym Morgothem (i jego przedłużeniem - Sauronem) wydaje się być strasznie małym światem, mimo jego bogactwa. Ale wątek Starca nie wygląda mi na aż tak wielką rzecz, więc jest spoko.

Cytat:
Napisał Zormar
Drzewko rodowe? W sumie chyba nawet dałoby się do tego znaleźć jakiś darmowy i sensowny program. Przy większej rodzinie można się inaczej łatwo pogubić kto jest z kogo itp.
Nah, nie widzę potrzeby zaprzęgania jakichś kombajnów, MG nie lubi rozbudowanych drzewek, moi poligamiści są zaskakująco wierni i wstrzemięźliwi .

Panowie, a co z mechaniką wojny?bo widzę, że olaliście mój pierwszy akapit
 
__________________
"- Panie, jak odróżnić buntowników od naszych?
- Zabijcie wszystkich. Będzie zabawniej." - Taltuk
Earendil jest offline  
Stary 28-05-2017, 20:57   #609
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Cytat:
Panowie, a co z mechaniką wojny?bo widzę, że olaliście mój pierwszy akapit
Ze swojej strony widziałbym to najchętniej w formie z:


Jednak patrząc realistycznie byłbym może za jakąś siatką bitewną, gdzie miałoby się jakieś przybliżone ukształtowanie terenu (oddane kolorami jak na mapach) i obiekty terenowe (wieże, mury miasta). Na tej to mapie ustawiałoby się oddziały (w kształcie np. prostokątów – zwarta linia, trójkąt – jazda ustawiona w klinie) i w turach wydawało rozkazy.

Każdy oddział miałby takie statystyki jak:
atak (ile obrażeń za na turę zadają podczas walki wręcz)
obrona (o ile niwelują atak wroga)
pancerz (obrażenia absorbowane przez zbroje/tarczę)
PŻ (ilość punktów życia, obrazuje odniesione rany po stracie pancerza)
dystans (obrażenia zadawane z użyciem broni dystansowej)
morale (chęć żołnierzy do walki modyfikowana zarówno ich nastawieniem przed bitwą, jak i wydarzeniami podczas bitwy jak poniesione straty, czy okrążenie)
ruch (liczba pół o które oddział może się przemieścić w turze)

W przypadku korzystania z magii można by to rozgrywać po części fabularnie, a po części mechanicznie (można oddać to, że jakiś oddział dostał kulą ognia).

Dodatkowo oddziały miałyby swoje małe umiejętności jak:

szarża + X (konnica otrzymuje bonus do ataku o wartości X jeżeli może się rozpędzić na długości Y pół)
tarcza (otrzymuje 50% mniej obrażeń od ostrzału)
przebicie pancerza X (ignoruje wartość pancerza wroga o wartość X)
mur włóczni (dla włóczników, specjalna zwarta formacja, która "oddaje" obrażenia we wrogą konnice, gdy ta atakuje tą jednostkę)

Co wy na to? To taki mój luźny pomysł sklecony na szybko. Niemniej jeżeli chcemy, by działania wojenne miały większy sens i odrobinę głębi taktycznej, to byłbym za czymś w takim kształcie.

Ps. Od biedy można by to nawet rozgrywać w arkuszu kalkulacyjnym googla (zmiana pół na kwadraciki).

EDIT: Pozostaje tylko kwestia tego co w przypadku potyczek, kiedy gracz nie obejmuje dowództwa nad armią. Pomyślałem, że wtedy trzeba by sklecić jakiś wzór obliczający rezultat takiej potyczki. Ew. MG musiałby rozegrać bitwę sam ze sobą.
 

Ostatnio edytowane przez Zormar : 29-05-2017 o 16:55.
Zormar jest offline  
Stary 30-05-2017, 14:59   #610
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Nie, żeby coś, ale jeżeli chcemy stworzyć jakiś system toczenia starć to przydałaby się aktywność wszystkich zainteresowanych...
 
Zormar jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:53.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172