Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-07-2017, 13:28   #4
malahaj
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Postacie "Jack of all trades” najczęściej wychodzą na takie właśnie upośledzone (ot nic tak naprawdę nie potrafi, po co on/ona nam?) w porównaniu do BG wyraźnie wyspecjalizowanych, którzy w oparciu o swoją specjalizacje mają okazje ten raz czy dwa na sesji zabłysnąć. Często też w danej mechanice danie tego 1 czy 2 pkt w daną cechę niewiele zmienia, bo 1 pkt przy rzucie k20 to raptem 5% więcej, dlatego aby coś danej dziedzinie umieć trzeba odpowiednią wartość „dopakować”.

Druga sprawa to fabuła fabułą a cyferki cyferkami. Jak określasz w rekrutacji, że KP będzie „tylko ogólnym wskazaniem tego co dana postać może a co nie, będziemy opierać się na zdrowym rozsądku a rzuty będą w ostateczności i nie są wyrocznią” to potencjalny gracz może olać optymalizacje, na rzecz realnego oddania w KP historii postaci. Jeśli jednak MG wyraźnie wskaże, że mechanika nie jest tylko mydlącym oczu dodatkiem i będzie stosowna, to nie ma się co dziwić że gracz przygotuje do tego swego herosa.

Nie znam akurat Nero, ale w sporej części system są rzeczy typu zawód, rzemiosło, itp. które rozwiązują tego typu problem. W opisywanym przykładzie wziął bym taki właśnie zawód „kurier” albo wiedza „samochody” i w razie konieczności naprawy auta, mógłbym zadeklarować, „że zrobię, co mogę ale tu potrzeba specjalisty”. Czasami sama klasa postaci (o ile coś takiego występuje w systemie) definiuje, że BG ma jakąś tam przeszłość zawodową i coś na ten i tamten temat powinien wiedzieć/umieć.
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem