Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 16-07-2017, 18:27   #12
Pipboy79
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Siemka


- Co do tego czy BG miałby być specem czy jakimś uniwersalem no to cóż... Temat rzeka Bo wielość systemów, wielość misiów, Graczy, samego anstawienia sesji pod jakimś kątem... Więc co kto nie powie to pewnie by miał rację patrząc przez pryzmat własnych doświadczeń No ale tak do pogadania...

- No to na moje ciemnoblond oko to sporej mierze zależy od zaufania Gracza startującego do sesji. I jego zaufania do MG, do współgraczy i do tego o co w danej sesji i świecie chodzi (jak bardzo jest nastawione na drużynę i współpracę).

- Sporo Graczy gdy wyjdzie im chyba, że muszą liczyć sami na siebie stara się być po trochu chociaż obcykana w różnych rzeczach. Na przykład robi sobie wojownika ale niezłymi statami do skradania się i naprawy/leczenia. Takie tam poboczne specjalności. Albo po prostu robi sobiewłaśnie misz - masz tych kilku umiejętności jakie wydają mu się najbardziej potrzebne. Zdając sobie sprawę, że nie przebije w nich speca ale przynajmniej będzie miał wyższość nad jakimś lebiegą. Może liczyć na takiego rezerwowego medyka, mechanika, skradacza itd. Tego typu podejście potrafi procentować w sesjach gdzie postać musi raczej działać samodzielnie bez wsparcia Drużyny (a to czy tak wyszło w sesji, czy Gracz sam nie chce, czy sesja jest raczej solowa to już insza inszość).

- Natomiast jeśli Drużyna jest nastawiona na współprace już na etapie rekruty bo wielu Graczy lubi mieć swoją niszę i chce w niej błyszczeć. Wtedy właśnie mamy tego klasyka z łotrzykiem, wojownikiem, rangerem itd. Można liczyć, że w takim zespole większość najważniejszych umiejętności ktoś z Drużyny by miał o ile będą się trzymać razem. Wtedy każdy z takich speców może sobie pozwolić na wymaksowanie swojej specjalizacji, licząc, że w razie potrzeby ktoś z Drużyny poradzi sobie z tymi umsami co on nie ma mocnych.


- Inna sprawa to losowość i pula punktów. Bazuję głównie na doświadczeniach z neuro ale może gdzie indziej też tak jest. Jeśli kostki komuś sprzyjają podczas tworzenia KP to mogą powstać ekstremy gdzie jedna postać z trudem jest w choć jednej specjalizacji trochę lepsza niż standard a druga ma aż za dużo punktów i nie wie jaką trzecią specjalizację wybrać sobie na bardzo dobrym poziomie. Dlatego pula punktów wydaje mi się sprawiedliwsza bo wtedy wszyscy, demokratycznie i sprawiedliwie mają za mało punktów


- No i PD czyli rozwój postaci w trakcie gry. Jeśli go nie ma (z jakichkolwiek względów) no to jest presja, że trzeba się nachapać ile się da przed sesją bo potem już kaplica z rozwojem umsów. Ale jeśli co jakiś czas albo taki czit, że nawet regularnie spływa jakieś tam PD za cośtam no to można liczyć, że gdzieś tam na początku nie właduje się ile by się chciało a ile by mogło być a potem w grze spróbuje się rozwinąć do tego co by się chciało mieć.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem