Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 27-07-2017, 20:05   #58
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Ano, interesująca ciekawostka. Zakończyłem obecną scenę na GDocu, ale jak ktoś chce coś dodać to też nie ma problemu (tylko pamiętajcie o pogrubieniu). Ten końcowy fragment niech zostanie na samym końcu (słowa pożegnalne Albrechta), bo później całość wrzucę jako osobny post.

Pytanie do wszystkich:
Jak się zapatrujecie na zasady domowe i problem powtarzalności ataku wielokrotnego na zaawansowanych profesjach?

To fragment napisanej (żartobliwie, ale problem i rozwiązanie jak najbardziej poważne) mojej zasady domowej, którą już przetestowałem:

Cytat:
Restrukturyzacja systemu walki

Opis: Wraz z nabytym doświadczeniem i zyskaniem kolejnych (bojowych) profesji, bohaterowie mają dostęp do większej liczby ataków w ciągu swojej tury. Po pewnym czasie walka wygląda mniej więcej tak:
Pierwsza tura - Szarża
Druga tura - atak wielokrotny
Trzecia tura - atak wielokrotny
...i tak dalej, aż do znudzenia.
Istnieje pewna prosta reguła, która obraca cały styl toczenia walk o 180 stopni. Tylko dla prawdziwych fanów Warhammera!

Jak to działa? Teraz każdy gracz może wykonać dowolną akcją ofensywną tyle samo ataków ilu umożliwia mu jego bohater (wartość wpisana przy Atakach na Karcie Postaci). Przy czym porażka przerywa ten łańcuszek, chyba że stosował atak wielokrotny, który gwarantuje, że każdy atak zostanie wykonany niezależnie od rezultatu. A więc wygląda to mniej więcej tak:
Bohater ma trzy ataki i wykonuje Szaleńczy atak. Pierwszy cios trafia, drugi pudłuje, trzeciego już nie ma, bowiem spudłował za drugim razem. Gdyby zamiast szaleńczego ataku zdecydował się na atak wielokrotny, wtedy wszystkie trzy ataki zostałyby wykonane, bez względu na rezultat.

Korzyści z danej akcji (np. +20% do WW z Szaleńczy Atak) stosuje się tylko wobec pierwszego ataku (można uznać, że do każdego, ale wtedy po zyskaniu 80 WW nie ma sensu stosować inne akcje niż Szaleńczy Atak lub Atak z Wycelowaniem, chyba że MG często stosuje się do stopnia trudności testów) i każdy kolejny podejmowany jest już bez dodatkowych bonusów. Dzięki tym regułom, w trakcie walki stosowane będą inne rodzaje akcji, a nie tylko ciągły spam Wielokrotnych Ataków, a wasze sesje przestaną być nudne!
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline