Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 28-07-2017, 21:18   #87
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
To zwiększenie śmiertelności jest stosunkowo nieznaczne i działa bardziej na waszą korzyść, biorąc pod uwagę, że większość z was ma więcej niż jeden atak. Gdyby miało się coś wymknąć spod kontroli to będziemy grać normalnie. Zasadniczo po to macie po jednym Punkcie Przeznaczenia, aby uniknąć takich wypadków przy pracy. Natomiast z mojego doświadczenia wynika, że zastosowanie tej zasady znacząco przyśpiesza rozwiązywanie starć, dając BGom większy "firepower" na początku starcia i większą celność podczas całego przebiegu walki.

Poza tym, prowadzę WFRP od lat i zdążyłem zauważyć pewne cechy szczególne dla tego systemu walki (zapewne wy również to dostrzegliście). Mianowicie Furia Ulryka jest decydującym czynnikiem w starciu - na pierwszych profesjach często równoznaczna z natychmiastowym zgonem lub nieprzyjemnym krytykiem, a na zaawansowanych profesjach to najlepszy sposób na zadanie sensownych obrażeń zapuszkowanym twardzielom. Zwiększając liczbę ataków postaci zwiększamy szansę na wyprowadzenie Furii Ulryka, prawda? Szczególnie jeśli mamy druzgoczący oręż i trzy ataki, to w takim wypadku władowanie Furii Ulryka co turę jest czymś wręcz spodziewanym, a obrażenia na poziomie 20-40 punktów żywotności już nie robią takiego wrażenia.

Mając to w głowie, staram się nie spuszczać na graczy mięsa armatniego, które ma więcej niż jeden atak. Większość napotkanych przeciwników, stanowiących trzon sił nieprzyjaciela, będzie mieć jeden atak, ale w przypadku tych mocniejszych wrogów można spodziewać się bardziej bolesnych ukąszeń (większa szansa na trafienie, lepsza broń czy krzepa)... Nie chcę sytuacji, w której BG walczy z trzema przeciętnymi przeciwnikami jednocześnie, posiadającymi po dwa ataki, bo to wyrok śmierci. Dlatego mam taki swój diablowaty podział przeciwników na mięso armatnie, czempionów i bossów. To pierwsze zwykle stanowi zagrożenie w grupie, na to drugie trzeba uważać, a to trzecie potrafi wysłać w zaświaty bez wsparcia kolegów.

Z tego właśnie powodu nie obawiałbym się na waszym miejscu zwiększonej śmiertelności, a już na pewno nie z powodu zastosowania innych reguł walki. To jest prosta nakładka, która mówi, że postać ma tyle ataków ile wynosi jej wartość "Ataki", natomiast stosowanie innego manewru niż Atak Wielokrotny może skutkować przerwaniem serii jeśli wystąpi pudło, blok lub unik. Jedynym odstępstwem od reguły jest Atak z Wycelowaniem, bowiem w niezmienionej postaci zastąpiłbym Atak Wielokrotny.

Sporządzona przeze mnie lista w pierwszym poście ma za zadanie rozwiązać wszelkie wątpliwości i wydaje mi się, że ta zasada domowa jest zrozumiała dla każdego. Jakby się nie przyjęła lub nagle wszyscy zaczęliby z jej powodu ginąć, to będziemy grać normalnie, bez grzebania w mechanice. Natomiast ja zachęcam was do dania szansy tej regule, bo w moim odczuciu znacząco zmienia schematyczność walki i zachęca do stosowania innych manewrów, które normalnie widzi się raz na kilka sesji (np. finta).

Skoro już o fincie mowa, to wcześniej Hakonowi odpowiedziałem, że:

Cytat:
Mamy natomiast możliwość zadecydowania, przy którym ataku zastosujemy fintę - np. pierwszy nam wyszedł i boimy się, że drugi nie przejdzie, to stosujemy wtedy fintę.
Co jest moim niedopatrzeniem, bo wciąż stosujemy się do reguł podręcznika tak jak są pisane, a finta jest Akcją Pojedynczą, uniemożliwiającą wrogowie uniknięcie lub zablokowanie naszego NASTĘPNEGO ataku. Przekładając to na naszą nakładkę, jednoznacznie to mówi, że finta zadziała tylko do pierwszego ciosu (co nie jest złe, bo nie przerwie nam całej serii nim ta się w ogóle zacznie).

Gdyby ktoś wciąż nie wiedział o co chodzi z tą moją przeróbką systemu walki, to poniżej załączam pełen opis:

Cytat:
Teraz każdy gracz może wykonać dowolną akcją ofensywną tyle samo ataków ilu umożliwia mu jego bohater (wartość wpisana przy Atakach na Karcie Postaci). Przy czym porażka przerywa ten łańcuszek, chyba że stosował atak wielokrotny, który gwarantuje, że każdy atak zostanie wykonany niezależnie od rezultatu. A więc wygląda to mniej więcej tak:
Bohater ma trzy ataki i wykonuje Szaleńczy atak. Pierwszy cios trafia, drugi pudłuje, trzeciego już nie ma, bowiem spudłował za drugim razem. Gdyby zamiast szaleńczego ataku zdecydował się na atak wielokrotny, wtedy wszystkie trzy ataki zostałyby wykonane, bez względu na rezultat.
  • Bonus z SzaleÅ„czego Ataku stosowany jest do wszystkich ciosów
  • AtakujÄ…c z Wycelowaniem można wykonać tylko jeden atak. // Jest to wyjÄ…tek od reguÅ‚y
  • Standardowy Atak pozwala wyprowadzić wszystkie ataki bez kar, ale pudÅ‚o (podobnie jak w SzaleÅ„czym Ataku) przerywa Å‚aÅ„cuszek ataków
  • Szarża daje bonus do wszystkich trzech ataków (pudÅ‚o przerywa seriÄ™)
  • Zgodnie z reguÅ‚Ä… - Atak Wielokrotny daje pewność, że wszystkie ataki zostanÄ… wykonane bez reperkusji
  • Ostrożny Atak pozwala wyprowadzić tyle ciosów ile posiada siÄ™ ataków (pudÅ‚o przerywa seriÄ™), ale kara -10% obowiÄ…zuje do wszystkich rzutów.
  • Parowanie i Uniki również zaliczajÄ… siÄ™ jako pudÅ‚a, a przez to uniemożliwiajÄ… dalsze wyprowadzanie ciosów.
  • Zdolność: BÅ‚yskawiczne Parowanie daje możliwość parowania po Ataku Wielokrotnym bez ograniczania liczby ataków postaci.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019

Ostatnio edytowane przez Warlock : 28-07-2017 o 21:30.
Warlock jest offline