Ja dorzucę jeszcze swoje trzy grosze, że na 90% przy tworzeniu takiego pierścienia kul ognistych MG sam wyliczy koszt jego stworzenia/kupna, żeby był adekwatny do mocy jaką daje w porównaniu do innych podobnych przedmiotów magicznych.
Weźmy prosty przykład: chcę zrobić pierścień z permanentnym zaklęciem Tarcza. Dawałby mi na stałe +4 KP (od tarczy) i immunitet na Magiczny Pocisk.
Wedle
super tabelki z cennikiem taki pierścień powinien kosztować:
Spell effect :: Use-activated or continuous -> Spell level * caster level * 2000gp -> 1 * 1 * 2000gp = 2000gp.
Jest w tabelce też notka, że jeśli takie zaklęcie ma samo w sobie czas trwania w min/poziom czarującego (czyli długość trwania zaklęcia Tarczy) to cenę należy podwoić.
Wychodzi zatem 4000gp za permanentny pierścień, który daje mi +4 KP z tarczy i immunitet na Magiczny Pocisk. Porównując to do istniejącego Pierścienia Ochrony +4, który daje +4 KP z odbicia i kosztuje 32 000gp, zaoszczędziłem 28 000gp (albo: zapłaciłem 8 razy mniej).
Jasne, można się kłócić, że z pierścieniem ochrony wciąż mogę nosić tarczę i mieć więcej super bonusów, ale nie oszukujmy się: równie dobrze mogę nie nosić tarczy (mając pierścień Tarczy) i lewej ręki używać do innych rzeczy, na przykład nosić w obu łapach broń dwuręczną. I wciąż mieć niezły bonus z tarczy.
Jaki MG mi się zgodzi na taki pierścień za 4000gp? Ja na pewno bym jego cenę podniósł, żeby była porównywalna z pierścieniem ochrony +4.
Konkluzja jest taka: czysto teoretyczne rozważania swoją drogą, ale jak faktycznie chcesz tego gdzieś używać to skonsultuj się ze swoim MG.
Edit: kiedyś na sesji mieliśmy podobny dylemat na temat karwasza w który gracz sobie na stałe wczarował zaklęcie Celnego Ciosu (+20 do trafienia przy najbliższym ataku) i MG się nierozważnie zgodził, żeby ten efekt był aktywny cały czas. Wystarczy powiedzieć, że walki były tak prowadzone, że reszta postaci była po prostu zbędna.