Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 25-09-2017, 12:57   #101
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Bez tego też dasz radę, raczej. Zobaczmy...

1/2 siły do młotów, czyli masz (zgaduję) 34% na start. Do tego +60% do profesyjnych umiejek, czyli masz już 94%. Do tego dodasz +20% z rozwoju, czyli 114% powinno wyjść. Z toporami miałbyś 104%...

Umiejętności powyżej 100% mają też takie znaczenie, że 1/20 wartości umiejętności jest krytycznym sukcesem, więc im większa biegłość w umiejętności, to większa szansa na krytyk. Są jeszcze specjalne sukcesy, zwykłe sukcesy, porażki i krytyczne porażki. Tak wyglądają te zasady w walce:

Cytat:
CRITICAL: A D100 result equal to or less
than 1/20th of the Adventurer’s skill rating.
For damage, roll twice and subtract both
results from the defender’s Hit Points. Ad-
ditionally, ignore the defender’s armor: the
defender takes full rolled damage, even if
wearing magic armor, since the critical blow
evaded the armor. Add any damage bonus.
A critical cannot be defl ected except by mag-
ic or a critical parry; cannot be defl ected or
dodged except by magic or a critical result.

SPECIAL: A D100 result equal to 20 per-
cent or less (round up fractions) of the per-
centiles in the skill. (If a special is rolled for
a non-combat skill, something unusually
good happens. See the skills chapter for ex-
amples.)
In combat, the special causes a weapon to
do double damage. Add any normal dam-
age bonus, but armor defends fully. A spe-
cial parry lessens attack damage.

SUCCESS: A D100 result equal to or less
than the Adventurer’s percentiles in the skill,
but a result higher than 20 percent of the
present skill.
A parry of the same level or higher de-
fl ects a successful attack, and a dodge of the
same or higher level evades it.
Successes achieve what was expected.

FAILURE: A D100 result higher than the Ad-
venturer’s percentiles in the skill, but not a
fumble. Failure means that the attempted
skill achieved nothing. The next try may
succeed.

FUMBLE: A D100 result of 99 and 00 if the
percentiles in the skill equal 100 or less, or
of 00 only if the skill’s percentiles equal 101
or more.
Fumbling a skill suggests an unexpect-
ed disaster. The fi ghter drops his weapon,
a tree limb breaks beneath the climber, etc.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline