Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-10-2017, 15:56   #196
Pipboy79
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ja bym w sumie prosiła o omówienie jednej tury walki.
- Oki. Fajoszko. Jak się Gracze z MG gadają to się rzadziej ze sobą strzelają czy cóś w ten deseń

- A bardziej serio no to ja tyle siedzę w tym neuro, że mnie naprawdę cinszko spojrzeć na tekst czy sesję okiem świeżaka. Dlatego no może mi się zdarzyć oczywiste oczywistości aż do wkurzenia rozmówcy albo przelecieć coś po łebkach co mnie się wydaje oczywiste a jednak takie dla rozmówcy nie jest.




Cytat:
Przyznaję, że tutaj poszło dosyć spontanicznie,
- I chyba nawet lepiej. Wyszło naturalnie. Bo w sesji też walka wybuchła dość nagle i pewnie jeden Roger nie był tym zaskoczony

- No a po prawdzie przyznam, że miałem tendencję na dążenie do walki choćby właśnie z powodu takich szkoleniowych to raz by było tak więcej niż dwa - trzy strzały i koniec.



Cytat:
ale na wypadek gdybym w przyszłości grała kimś bardziej strzelającym, chętnie bym się dowiedziała jak można to poprawić
- Szpoko. Pierwsze i najważniejsze to rozmawiaj z MG przed, podczas i po każdej walce bo każdy prowadzi trochę inne neuro. I coś co ja tutaj prowadzę gdzie indziej może wyglądać trochę, całkiem inaczej lub w ogóle nie wystepować. No a dalej to lecimy w detale



Cytat:
Omówiłbyś mi jedną turę ataku vex, z tymi modyfikatorami, ewentualnie wujaszka, bo on chyba miał nawet minusy za obciążenie? ^^
- No pewnie

@Obciążenie

- Obciążenie to taki mój klasyczny czit Właściwie to jest to rzecz wzięta w 100% z podstawki podręcznika. Jest o tym na str. 208 w podstawce, w drugiej kolumnie pt. Przeciążenie. Mówi ono, że każdy może dźwigać tyle ile ma połowę BUD a potem -1 za każdą krotność. Czyli jak np. Vex ma BUD 10 to jak dźwiga do 5 kg to nie ma kar. Od 5 - 10 kg to ma -1. Od 10 - 15 kg to -2 do ZRĘ czyli np. do trafienia. Jak więc widać dość łatwo przeciążyć postać jeśli plecak z zestawem startowym waży ok 15 kg a sprzet co każdy kupuje postaci następne 5 - 15 kg.

- Tutaj uprościłem sobie sprawę (czyli byłem leniwy ) i uznałem, że macie wyjście "na lekko". Vex miała pancerz (ok 3 kg) i klamkę (ok 1 kg) czyli byla na granicy przeciążenia więc nie miała kar za przeciążenie. Angie i wujek też mają po pancerzu (ok 4 kg) i po szturmówce (ok 4 - 5 kg) plus reszta szpeja w stylu magów itd. Więc są bardziej przeciążeni a przy BUD 13 - 14 już łapią się na spowalniajace modyfikatory. Wujek czy Angie pewnie nie mieliby kar za przeciążenie jeśli byliby np. w pancerzu ale z bronią krótką tylko albo ze szturmówką ale bez pancerza. No i bez plecaków i innych takich.

- Czit zaś polega na tym, że w zdecydowanej większości sesji neuro w jakie grałem nie gra się na przeciążenie Dlatego często jest taki zaskok jak ktoś obyty w neuro przychodzi i styka się z tym "home rule"



Cytat:
Z tego co na razie zrozumiałam gdybym jeden z trzech segmentów poświęcała np na wycelowanie, mogłabym mieć mniejsze minusy, tak?
- Tak. Są trzy rodzaje szybkosci prowadzenia ognia. Można strzelać szybko. Wówczas ma się mod -4 do trafienia ale można strzelić nawet 3x na 1 Turę co daje nam rzut 3k20. Można strzelić zwyczajnie czyli za 3 seg. Wówczas kula sie 1k20 na 1 Turę. Strzał wówczas dzieje się w tym 3-cim seg.

- No i można oddać strzał mierzony. Wówczas da się celować tyle segmentów maksymalnie ile ma sie pkt. w umsie używanej broni. Te seg dolicza się do tego standardowego strzału. Czyli np. Vex ma klamki na 2 więc może mierzyć dodatkowo przez 2 seg. Czyli razem z tymi 3 podstawowymi daje 1 strzał za 5 seg. To daje bonus +2 do ZRĘ. Właściwie można mierzyć i dłużej niż tutaj te 2 dodatkowe seg no ale to już nie daje dodatkowych bonusów.

- Ze strzałem mierzonym podczas walki jest dość ciężko. Im na bliższy dystans tym ciężej. No bo jak powiedzmy da się strzelić w 5-tym seg no to druga strona zdąży standardowym ogniem strzelić już raz w 3-cim seg albo jak szybkim to 5x co daje 5 kostek przeciw 1 choć z bonusem +2 do trafienia. Ale strzał mierzony ładnie sprawdza się przy zaczynaniu walki zwłaszcza zasadzkach. Wtedy warto się pocelować. Tak naprawdę wówczas taki strzał zajmuje te 5 czy ileś segmentów ale, że walki i segmentów właściwie jeszcze nie ma to de facto ten strzał inicjuje walkę i segmenty i liczy się go jako 1-szy. Więc realnie jest za 1 seg jak szybki strzał ale z bonusem jak za mierzony. No wtedy jednak zaczyna się walka i zasadzka i zamieszanie i chaos i dalej to już ciężkie do przewidzenia.

- Tutaj trzeba pamiętać, że poza szybkim strzelaniem gdzie strzela się co 1 seg w tym standardowym i mierzonym strzał zawsze pada w tym ostatnim seg. Czyli w standardowym w 3-cim a mierzonym z tego vexowego przykładu w 5-tym. Ważne jeśli coś się stanie przed tymi segmentami strzału np. ktos dobiegnie do zwarcia, coś go przewróci i przerwie mierzenie albo zginie.

- No i podobnym terminem jaki często miesza ludziom to tryb prowadzenia ognia. Czyli automatyka broni. Są trzy pdostawowe: ogień pojedynczy, seria (triplety) i ogień ciągły. Ważne o tyle, że te dwa detale są samoistne i można je mieszać. Można strzelać z pistoletu ogniem pojedynczym i szybko za 1 seg i standardowo za 3 seg i mierzonym za te powiedzmy 5 seg. Podobnie szturmówką można w tym samym tempie wywalać tripety.

- Moją homerule tutaj jest to, że ogień pojedynczy nie ma modów do trafienia. Tripletem już trochę rzuca przy wystrzale więc ma -1. Dlatego i Angie i Jess i wujek jak strzelali tripletami w kolumnie "Inne" mieli ten mod -1 a Vex jak strzelała z klamki pojedynczym to nie. A Ogień ciągły to mod -3 ale rzadko ktoś ma i broń i ammo by pruć ognień ciągłym (z takiej szturmówki jak mają dziewczyny czy wujek ogień ciągły osusza 30-nab mag w 3 seg.).

- Te dwie rzeczy zawsze dobrze jest mi podać. Za ile segmentów ktoś chce strzelać i jakim trybem ognia (czyba, że jak pompki czy klamki mają jeden to wtedy filozofii nie ma ). W oryginale te dwie rzeczy się zlewają w jedna jak tam pisze o długich i krótkich seriach za te 1, 2 lub 3 segmenty. No ale "Ołów" to ładnie uealastycznił dlatego wolę tą wersję.

- Ciężko powiedzieć który ogień czy tryb jest lepszy ot, tak, po prostu każdą sytuację trzeba patrzeć indywidualnie.




Cytat:
I jeszcze raz poprosiłabym o omówienie ran (wydaje mi się, że kiedyś to już było). Czego dotyczą te -3/-6 i na co mają wpływ
- No to te -3/-6 to kary za Rany. Czyli za ból po tym jak ktoś oberwie. W przeciwieństwie do podstawki kary za Rany się nie sumują. Czyli jak masz 1, 3 albo 5 R.Lekkich to i tak masz albo -3 jak zdaz test na ból (CHA + Bóloodporność) albo -6 jak oblejesz. Ale za każdą kolejną Ranę oprócz pierwszej PT testu rośnie o 1. Czyli za 2 R.Lek to już test Prob, za 3 R.Lek to Trud, za 5 R.Lek to B.Trud. Czyli szanse na porażkę rosną. Ale czy się zda czy nie kary są takie same czy za jedna czy za kilka Ran.

- Ale liczy się zawsze najcięższa Rana. Czyli jeśli ktoś np. miałby 1 R.Cię i 3 R.Lek to gdy kary za R.Cię to -6/-9 a za lekkie -3/-6 to sprawdza się R.Ciężką.

- Kary za Rany mają wpływ właściwie na wszystkie testy. Ja na świeżo gdy ktoś oberwie biorę zawsze te mniejsze kary tak jakby wszscy zdali z automatu. Potem, po walce, bierze się te większe kary czyli przy R.Lek te -6 tak jakby wszyscy oblali testy. Po prostu system uznaje (podręczniki), że po walce adrenalina schodzi i zaczyna ludźmi telepać i z całą mocą odczuwać efekty ran. Gdy zaś nadchodzi kolejna walka i postać nadal jest ranna zdaje się test Bóloodporności.

- Test na Rany można zmodyfikować czy pozbyć się np. biorąc painkillery.


---



- Mam nadzieję, że coś to wyjaśniło Jakby co to pytać śmiało
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline