| Trochę Was zaniedbałem. Przejrzę dzisiaj co tam natworzyliście, poprawię jak będzie co i będzie można (mam nadzieję) zabrać się za ekwipunek. Dajcie mi znać, co byście chcieli mniej więcej mieć. Przygotuję dla Was paczuchy przedmiotów, w które warto się zaopatrzyć. Dostaniecie też bonus od Waszego pracodawcy na zakup ekwipunku. I rzecz będzie działa się na mroźnej północy, więc przemyślcie co chcecie. Startować będziemy w mieście, więc z pewnością będziecie na sesji mogli jeszcze dokupić brakujące przedmioty.
EDYCJA:
Bardzo źle, że Was zaniedbałem, bo się okazuje, że jedynie Dhrath coś poważniejszego zrobił, a reszta... Mogliście pytać, jak nie wiedzieliście co i jak. No nic. Podsumowanie po kolei: Dhrat:
1. Rasa, kultura, atrybuty ok.
2. Z myśliwego – powinieneś mieć broń drzewcową na 8, wpisałeś miecz. Oprócz tego ok.
3. Zaleta „status: leśnik Śródziemia”, to jak zakładam 1 poziom szlachcica? Pozycja leśnika nie jest na tyle wysoka, żeby wyszedł ci z tego jakikolwiek szlachetny status. Musiałbyś być przynajmniej nadleśniczym.
4. Odnośnie Twoich odporności na choroby – albo jest ogólna odporność na choroby, albo niewrażliwość na dane jednostki chorobowe. Jeżeli interesuje Cię niewrażliwość, to jest ok.
5. Zobowiązania – nie wobec leśników, lecz wobec Griffonsfordu. Co do zasad – co miałbyś dokładnie na myśli? Klasyfikowałbym je raczej albo jako coś fabularnego (bez PD i kar) albo na poziom 1, nie drugi.
6. Co do języków – widzę, że wybrałeś jeszcze 2 i specjalizację. Zakładam, ze jest to Twoje 15 PD, które odjąłeś. Jakkolwiek Fjarningish i Nujuka to 12 PD, to specjalizacja (zakładam, że w Garethi?) kosztuje tylko 1 PD.
7. Co do pisarstwa (baśnie), koszt będzie wynosił 4 PD. Zakładam, że to także dla języka Garethi?
8. Destylowanie wymaga alchemii 4 i gotowania 4 – jeżeli będziesz to chciał, musisz wykupić te umiejętności
9. Wiedza o terenie – wybierz maksymalnie 2. Gramy stosunkowo młodymi postaciami, więc nie spędził 1,5 roku na zadupiach. Maksymalnie rok.
10. W. Taj. – wiedza tajemna? Chodzi Ci o tajemnicę handlową? Jeżeli tak, to szczerze powiedziawszy nie wiem skąd masz eliksir płodności/niepłodności, i koszt w PD eliksiru woli. Daj znać, co chciałbyś umieć, a dam Ci koszt w PD (jeżeli nie ma tego w podręczniku – str.219). I pamiętaj, ze każda z tajemnic ma także wymagania w umiejkach.
11. Oprócz tego wszystko ok. Ekwipunek widzę też jakiś wybrałeś, ale jeszcze nie sprawdziłem. Ciężar wpisywałeś w kilogramach czy funtach? Bo gramy w SI, jakby co. I jak już poprawisz wszystko, wybierz sobie rozwinięcia umiejętności, bo nie może Ci zostać 160 PD. Morfik:
1. Rasa, kultura ok. Wybierz tylko (w opisie kultury Śródziemia masz wyszczególnione prowincje), z której prowincji postać pochodzi, żeby dodać akcent i wiedzę o regionie.
2. Co z atrybutami? Grasz człowiekiem, więc możesz mieć jeden atrybut o wartości 15. Suma atrybutów może wynosić maksymalnie 100. Koszt atrybutów o wartości 100 dla jednej 15 to 555 PD, a bez 15 to 540 PD. Chciałeś grać łotrzykiem, to najlepsze dla Ciebie będą zwinność, zręczność, intuicja. Charyzma i odwaga też mogą się przydać. Do dzieła.
3. Profesja – chciałeś łotrzyka. Chcesz zwykłego łotra, czy jakąś modyfikację? Bez względu na to, co wybierzesz, wybierz sobie języków za 6 PD dopisz w specjalnych zdolnościach specjalizację, uzupełnij techniki walki (RTW), umiejętności RU.
4. Widzenie w słabym świetle jest tylko dla postaci, u których rasa/kultura/profesja to zaleca. Ludzie nie mogą wybrać tej zalety.
5. Zobowiązania 2, to poważne zobowiązania – „Poziom 2: wasal wobec seniora, Błogosławiony wobec Kościoła, mag wobec gildii”. Musiałbyś wybrać, wobec kogo i dlaczego. Dodaj potem PD za wady i odejmij za zalety. Pamiętaj, że można maksymalnie zdobyć 80 PD i maksymalnie wydać 80 PD.
6. Przejrzyj listę specjalnych zdolności i napisz mi, które chciałbyś dokładniej poznać. Wypiszę dla Ciebie ich mechanikę.
7. Na razie tyle. Snigonas:
1. rasa, kultura, atrybuty – ok. Wybierz tylko skąd mniej więcej Twoja postać pochodzi (może to być kraina ludzi albo Salamandrowe Skały)
2. Uzupełnij profesję – odejmij za nią PD, dopisz umiejki, zdolności, zaklęcia. Wszystko jest podane w warsztatach.
3. Związany z artefaktem – zakładam, że będzie to Twój instrument duszy. Napisz mi, co to miałby być za instrument. Podlicz także koszt w PD zalet i wad, za wady dodaj, za zalety odejmij. Pamiętaj o maksymalnym limicie PD (80).
4. Jak Morfik – przejrzyj listę specjalnych zdolności i napisz, które by Cię ewentualnie interesowały. I jako że jesteś czaromiotem, napisz co chciałbyś potrafić czarować, to powiem Ci, jakie czary by ewentualnie pasowały. Ryo:
1. W sumie wszystko to, co powyżej u Snigonasa i Morfika.
2. Nie istnieje „mniejsza wrażliwość na alkohol”, ale możesz wykupić sobie zaletę uzdolnienie (mocna głowa) albo też specjalizację w umiejętności (mocna głowa: odporność na upojenie).
3. Specjalne zdolności – leczenie? Zakładam, ze chodzi o umiejętność. Jeżeli tak, to po prostu wykupując potem umiejętności, właduj trochę PD w leczenie ran, trucizn i chorób. A jak macie pytania, to pytajcie. |