DOM MARZEŃ I KOSZMARÓW TV SHOW.
Lubisz horrory? Lubisz psychodeliczny klimat zaszczucia i walki o przetrwanie? Lubisz rywalizację lub współpracę, aby przetrwać niewysłowiony koszmar? Ta sesja jest dla Ciebie.
ZAPRASZAMY DO DOMU „MARZEŃ i KOSZMARÓW”
Witam w rekrutacji do mojej kolejnej sesji. Tym razem zapraszam do udziału osoby, które będą chciały przeżyć (lub nie) przygodę w prawdziwym reality show w stylu „Wielkiego Brata”.
MUZYKA DLA KLIMATU.
Cieszący się wielką popularnością program „Dom Marzeń i Koszmarów” to odcięty od świata dom obserwowany przez setki kamer, które przekazują obraz w streamie 24/7.
Dom podzielony jest na strefę wspólną – salon, jadalnię, pokój gier (doskonale wyposażony w konsole nowej generacji, odtwarzacze filmów itp.), ale bez połączenia sieciowego. Uczestnicy reality show nie wiedzą, co dzieje się na świecie. Ich zadaniem jest udział w teleturnieju. Nic więcej i nic mniej. Dzień uczestnika jest ściśle podporządkowany harmonogramowi dnia. Za łamanie zasad można wylecieć z programu, chociaż działania podnoszące oglądalność – takie jak romanse, zrywane romanse, bójki, kłótnie czy wredne zagrywki, są mile widziane. Tylko bez przesady. Nikt nie chce procesu!
Uczestnicy poddawani są próbom, które wymyśla publiczność. Próby bywają różne: sprawnościowe, intelektualne, siłowe, czasami obrzydliwe. Większość wyzwań jest niegroźna, chociaż zdarzają się kontuzje i wypadki. Każdego dnia Uczestnicy nominują jedną osobę, która opuszcza program przez Wrota Wstydu. Na koniec pozostaje tylko dwóch Uczestników i to oni, w Ostatecznej Rozgrywce, rozstrzygają, kto otrzyma nagrodę wynoszącą równo 2 miliony dolarów! Któż nie zrobiłby z siebie idioty dla takiej kasy. A niektórzy uczestnicy nawet idioty robić nie muszą!
Żaden z Uczestników nie wie, gdzie położony jest Dom Marzeń. Ten sekret zna tylko niewielka grupa ludzi. Dom odcięty jest od świata – nie ma sieci dostępnej dla mieszkańców, nie ma zasięgu. Uczestnicy nie mogą posiadać żadnych telefonów, laptopów i innych urządzeń elektronicznych.
Nad regułami panuje Gospodarz Domu Marzeń, którego twarzy nikt nie zna.
Pierwsza edycja programu w Stanach Zjednoczonych zrobiła prawdziwą furorę i biła rekordy oglądalności, dzięki wykorzystaniu interakcji z publicznością, która decydowała, co spotka uczestników. Do historii przeszła próba polegająca na zjadaniu obrzydliwych rzeczy, czy walka ze skunksem – ludzka pomysłowość i wredność nie miała granic. Poza tym gwiazdą pierwszej edycji była młodziutka Lolitka Abrams, która zaraz po programie zrobiła karierę gwiazdy filmów dla dorosłych. A zaczynała w „Domu Marzeń i Koszmarów”, angażując się w streaminowany na żywo seks z dwójką uczestników na raz.
Druga edycja ma być, jak zachęcają Organizatorzy:
Jeszcze ostrzejsza!
Jeszcze dziksza!
Jeszcze głośniejsza!
I przekraczająca granicę nie tylko tego świata!
Publiczność będzie miała okazję podziwiać show, jakiego świat jeszcze nie widział!
Co może pójść nie tak? To murowany hit, a uczestnictwo w nim otworzy każdemu drogę do kariery w show – biznesie! Nie czekaj! Zgłaszaj swoją kandydaturę już teraz!
Technikalia.
Tworzenie postaci.
Jako, że sesja ma być szybka i brutalna szkoda tracenia czasu na długie przygotowywanie KP. Zatem Wasze KP musi być nie dłuższe, niż pół strony. I musi zawierać następujące elementy:
Postać do tej sesji będzie tworzona podobnie, jak postacie do gry fantasy Wyjątkowi Bohaterowie i Niezwykłe Zagrożenia z tym, że nie będzie to historia o zwykłym ludziach, (jeśli zwykłymi można nazwać kogoś, kto chce wziąć udział w takim programie).
Tworząc bohatera pamiętajcie o tym, że „Dom Marzeń i Koszmarów” to reality show w stylu „Big Brothera” czy „Warsaw Shore” – przyznam się, że nigdy żadnego nie widziałem, ale mam stereotypowe spojrzenie na nie. Raczej nie trafimy tam osób w stylu filozofów, doktorów nauk czy wrażliwców o delikatnych sercach szukających w programie wielkiej miłości. Chociaż motywacja w postaci 2 MILIONÓW DOLARÓW, może przyciągnąć też ludzi, którzy rozpaczliwie potrzebują kasy i wyrastają ponad poziom pop – kulturowych stereotypów.
Postać tworzymy w kilku krokach.
KROK PIERWSZY – KONCEPCJA POSTACI (dalej zwana KP).
Opisz swoją postać używając TYLKO siedmiu słów (spójniki czyli: w, i, z itp. nie liczą się). Nie mniej i nie więcej. Ten odpis musi jak najlepiej oddawać Twojego bohatera.
Np.
1. Czarnoskóry i młody surfer pragnący zgarnąć nagrodę pieniężną. (i nie liczymy)
2. Cheerleaderka., miss nastolatek niezbyt bystra ale łatwa i ładna. (ale i i nie liczymy).
3. Były żołnierz, który ma problemy z piciem i agresją. (z i i nie liczymy).
KROK DRUGI – ATRYBUTY.
W grze mamy 5 Atrybutów.
Gracz ma wszystkie na poziomie NORMALNYM. I teraz:
1. Może podnieść 1 Atrybut do poziomu WYSOKI, lecz wtedy zmniejsza 1 do poziomu NISKI.
lub
2. POZOSTAWIĆ wszystkie Atrybuty na poziomie NORMALNYM.
SPRAWNOŚĆ – to siła, zręczność, kondycja i wytrzymałość w jednym – postać z Wysoką Sprawnością będzie najlepsza w próbach siłowych. Postać z Niską Sprawnością raczej nie ma co liczyć na sukces na tym polu.
SPRYT – to inteligencja, wiedza, wykształcenie i ogólny spryt bohatera w jednym – postać z Wysokim Sprytem wie lub potrafi więcej oraz najlepiej sprawdza się w próbach wymagających intelektu i mądrości. Postać z NISKIM SPRYTEM jest raczej mało bystra i łatwo nią manipulować.
WOLA – to siła woli, opanowanie, umiejętność powstrzymania emocji, zimna krew – postać z Wysoką WOLĄ nie podda się, utrzyma nerwy na wodzy, będzie potrafiła zachować zimną krew nawet w najgorszym momencie. Postać z NISKĄ WOLĄ popłacze się lub zemdleje, kiedy sytuacja zacznie być naprawdę emocjonalnie druzgocząca.
WPŁYW – uroda, oddziaływanie, zdolności manipulacji, charyzma i wdzięk – nieważne jak to nazwiemy, ważne że działa. Postać z wysokim Wpływem będzie wygrywała wszelkie próby społeczne. Z NISKĄ będzie raczej introwertykiem lub brzydulą. Nieważne. Takie w programie zawsze są mile widziane.
ŻYWOTNOŚĆ – to odporność na zmęczenie, głód, zranienia. WYSOKA oznacza 1 Punkt Życia więcej (bohater przeżyje więcej zranień niż ktokolwiek inny). NISKA – oznacza 1 Punkt Życia mniej (łatwiej jej będzie zginąć).
KROK TRZECI – SZLIF KOŃCOWY
Wasz zawód: Czym się zajmujecie zawodowo – krótko: np. student, synek mamusi, sprzedawca, barman, ochroniarz w klubie, początkująca aktorka, samotna matka, mechanik itp. – nie bądźcie ludźmi robiącymi kariery to raczej nie program dla nich.
Wasze ATUTY: Podajcie mi TRZY umiejętności (dość wąskie), w których ludzie uznają Was za specjalistów – raczej powinny wiązać się z aktywnością zawodową, ale niekoniecznie - np. melanż, bieganie, wspinaczka, taniec, strzelanie, polowanie, chlanie wódy, gry komputerowe, mordobicie w pubach, pokerek z kumplami, pukanie panienek, bilard – co tam wymyślicie, ale TYLKO 3
Wasze FELERY: Podajcie mi TRZY umiejętności, z którymi całkowicie sobie nie radzicie z tych czy innych (nieistotnych) powodów: np. picie, relacje z drugą płcią, prowadzenie samochodu, komputery, nowoczesna technologia, zajmowanie się dziećmi itp.
Osobowość: W trzech zdaniach. Krótkich. Jacy jesteście? Trzy zdania! Krótkie! Nie więcej.
No i jeszcze ostatnie:
Imię i nazwisko: wiadomo
Awatar: zdjęcie Waszego bohatera (nie manga ani nie rysunek)
Wiek: postać musi być pełnoletnia 18+
Karty postaci proszę mi przysyłać na PW.
Tylko na PW. I jeszcze raz muzyczka: Jak będzie przebiegała sesja?
Szybko. Pogramy około pół roku, może dłużej, co na moje standardy na LI oznacza naprawdę szybkie działanie (tak sądzę). Przewiduję dwie kolejki w ciągu tygodnia – jak się uda. Jeśli nie – standard – co tydzień.
Odpisy ze strony graczy – tak co 3 góra 4 dni. Krótkie, lecz nie jednolinijkowe. Ważne będą też emocje przekazywane przez Was w postach.
Co z Google dockiem? – nie będzie obowiązkowy. Może okazać się pomocny. Ale nie będzie przymusu korzystania z niego. Obecnie w pracy, gdzie spędzam większość dnia, nie mam do niego dostępu. Trudno więc, abym na nim opierał sesję.
Ile postów w ciągu tury?
Tylko jeden. Dlatego dialogi lepiej sobie rozgrywać wcześniej w inny sposób.
Ile osób przyjmę?
Dużo. Ale nie za dużo. Jeszcze nie wiem. Może 10, może 12, może mniej, jeżeli nie będzie chętnych.
Jaka będzie sesja?
Jak to u mnie w survival horrorze. Brutalnie i krwawo. Niekiedy nawet gore. Z tego też powodu sesja jest – standardowo – 18+. Brutalność opisów i scen gwarantowana, kiedy już przyjdzie zmierzyć się z koszmarem. No bo chyba nie myślicie, że „DOM MARZEŃ I KOSZMARÓW” długo pozostanie domem marzeń, co? Nie u mnie!
Czy gracze będą mieli szansę przeżyć – zapytacie?
Tak – odpowiem – lecz będą musieli się o to ostro postarać. Mam nadzieję, że Was zaskoczę.
Czy będą mieli szansę powstrzymać śmierć?
Jasne. Zakładam, ze szansa jest. W końcu ktoś wygrał w Power Balla no nie! Więc szansa przeżycia przygody u mnie też istnieje. Rzekomo Żartuję. Nikt nie przeżyje! Znów żarcik. Postarajcie się.
Czy będziecie się dobrze bawić?
Nie wiem. Jeżeli lubisz strach? Lubisz zaszczucie? Lubisz, jak z Twojego bohatera robi się zwierzynę łowną i jak zmuszony jest walczyć o każdą kolejną minutę życia, to będziesz zadowolony. Jeżeli do tego lubisz opowieści o zombie, koszmary o psychopatach, o potworach polujących na ludzi – pewnie Ci się spodoba. W innym przypadku – po prostu będziesz się bał.
Rekrutację kończę, jak tylko otrzymam odpowiednią ilość Kart Postaci by to zrobić. Czy będzie to kilka dni, czy kilkanaście – nie wiem.
Na dzień przed końcem rekrutacji poinformuję w tym wątku.
Sesję uruchomię najpewniej pod koniec kolejnego tygodnia lub później. Ale będzie to dość szybki początek.
Chętne osoby proszę zgłaszać w tym wątku, abym wiedział jakie jest zainteresowanie sesją. Tutaj można też zadawać pytania o rekrutację.
Zapraszam.