Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-04-2018, 15:55   #751
Arvelus
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
1) Twoje założenia są błędne.
2) Twoje założenia są jeszcze bardziej błędne =p

Zbrojownię projektuję zupełnie od początku. Bestiariusz projektuję zupełnie od początku. Mechanika będzie na testach spornych gdzie ten oficer musiałby przebić rzut SM (który najpewniej byłby k10+k12) na co nawet z bonusem +4 za gank up i +2 za wild attack będzie miał jakieś 50% szans aby w ogóle trafić. 25% na przebicie. A nawet z przebiciem ma 3,5% szans na to, że zada jedną ranę... albo 25% jeśli dostanie jeszcze bonus +4 do obrażeń za to, że jest ich wielu (jedna ze zmian) ale w to wątpię, bo broń pozostałych gwardzistów nie będzie w stanie go zranić nawet na przebiciu więc odmówiłbym tergo bonusu.

Mi te cyferki się zgadzają.


Generalnie... nie martw się liczbami. Moja "kariera" w matematyce to szereg samych piątek. Projektując zbrojownię jedynie pierwsza faza jest "na czuja". Potem sprawdzam liczby, prawdopodobieństwo (anydice.com pomaga) i patrzę czy zachowuje się tak jak powinno. Czyli czy laskarabin jest w stanie zagrozić Astartes (nie jest), czy gwardzista trafiony bezpośrednio boltem to poczuje (oj poczuje), jak się spisze Astartes w walce z Krwiopuszczem (generalnie remis w walce wręcz, ale powinien go odstzrelić nim podejdzie) i tak dalej. Wszystko sprawdzam.

W zbrojowni mam obok broni jeszcze dwie kolumny gdzie patrzę co się stanie (na średnim wyniku) gdy ta broń trafi gwardzistę, a co gdy astartes i później traktuję ich jako punkt odniesienia. Jak na razie wszystko wygląda jak powinno.
 

Ostatnio edytowane przez Arvelus : 18-04-2018 o 17:09.
Arvelus jest offline