Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-05-2018, 09:14   #37
Asmodian
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Oldschool toporny? Panowie...polemizowałbym.
Problem w tym, że oldschoolowe sesje najlepiej wychodzą na żywo, i po to ma się pierdylion tabelek, by na bieżąco móc konstruować ciekawe encountery i aby akcja była wartka. W warunkach PBF...nie wiem, czy możliwe. Może jedynie klimatem. Oldschool to dużo losowości(tabele), dużo wolności wyboru(eksploracja hexów np.), najczęściej bardzo mało magii, i duża śmiertelność walk, pułapek czy wyzwań. W związku z tym, tworzenie postaci musiało być proste - kilka rzutów, przepisanie wartości z tabel, ekwipunek, szybki rys fabularny i do lochu.
Dziś skill, build czy opcje i wszechobecna magia, no i większa liniowość scenariuszy czy modułów(większość publikowanych). Ma to plusy, bo postać jest bardziej szczegółowa. Ma też minusy, bo nie da się jej zrobić od ręki, szczególnie jak poprzednia właśnie padła na autokillu z pułapki np.

Jeśli chodzi o balans - nigdy nie był ważny, przynajmniej nie dla Gygaxa, ale balansowano znacznie drastyczniej niż w dzisiejszych systemach - ograniczenia rasowe, czy multiklasy chociażby z AD&D - dziś to byłoby nie do pomyślenia, bo gracze chcą grać bez ograniczeń.
 

Ostatnio edytowane przez Asmodian : 07-05-2018 o 09:16.
Asmodian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem