Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-05-2018, 11:57   #39
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Cytat:
Jeśli chodzi o balans - nigdy nie był ważny, przynajmniej nie dla Gygaxa, ale balansowano znacznie drastyczniej niż w dzisiejszych systemach - ograniczenia rasowe, czy multiklasy chociażby z AD&D - dziś to byłoby nie do pomyślenia, bo gracze chcą grać bez ograniczeń.
To jest właśnie ta toporność, o której mówimy. Dla odniesienia - w BRP czy RuneQuest możesz stworzyć postać w stosunkowo krótkim czasie (mi to zajmuje góra 10 minut z czego większość tego czasu idzie na zastanawianie się nad umiejętnościami), a jednak system prezentuje nam zdecydowanie więcej opcji. W nowszych systemach masz różnego rodzaju starter sety, czy dostępne nawet aplikacje w przeglądarce lub mobilne, gdzie możesz stworzyć postać za pomocą kilku kliknięć. W ten sposób nawet bohatera do Pathfindera możesz stworzyć z prędkością z jaką zajmie Ci napisanie ołówkiem na kartce KP do OD&D, czy Swords & Wizardry. Tak więc szybkość tworzenia i posyłania do boju coraz kolejnych, nie odróżniających się od siebie mechaniką fighterów nie jest czymś co robi na mnie wrażenie z perspektywy XXI wieku.

Przy stole swego czasu bardzo dużo prowadziłem S&W. Wtedy miałem trzech graczy, więc ograniczona ilość opcji nie była tak rzucająca się w oczy, ale po roku grania to właściwie wszyscy byliśmy wypaleni. Osobiście uważam, że retrogaming jest fajny dla MG, bo ogranicza ilość prepu i pozwala skupić się bardziej na fabule sesji niż zasadach, ale dla graczy może już niekoniecznie jest to takie interesujące (i później zdziwieni retro-blogerzy marudzą jacy to gracze są ble, nie czują ducha oldschoolu i wykruszają się po drugiej sesji itp.). O ile na jedną dłuższą kampanię jest to fajne, tak jakbym miał w to przegrać pół życia to szybko bym się znudził.

Cytat:
Do tego wystarczy odpalić ADOMa
Świetna gra, polecam. Teraz nawet z tilesetową graficzką
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem