Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-05-2018, 13:19   #42
Warlock
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Nie wiem, czy to aby ten powód. Słuchaj, ja lubię wyzwania i chętnie raz jeszcze wkroczyłbym z drużyną pierwszopoziomowych awanturników do megalochu, gdzie śmierć czai się na każdym kroku. Zabawa jest przednia i uważam, że to jest kwintesencja OD&D i innych retroklonów - dobrze wykonany loch/dzicz, uczucie niepewności przeradzającej się w paranoje i walka o przetrwanie w niegościnnym środowisku. W tym scenariuszu spełniają się wyśmienicie, ale retroklony są trochę jak planszówka, w tym sensie, że jeśli wyjdziesz zbyt daleko poza ramy, dla których zostały one stworzone, to już się tak dobrze nie sprawdzają. Spróbuj do tego stylu gry przekonać zatwardziałych fanów WoDa, Call of Cthulhu, FATE, czy innych bogatych w narrację i wolność kreacji bohatera systemów, a w odpowiedzi spotkasz się z krzywymi spojrzeniami w najlepszym razie i nie jest to kwestia wysilania mózgownicy. No, bo o ile zasady rozgrywki jakoś przełkną, to zdecydowanie ciężej będzie im przetrawić sztywne ramy, w które abstrakcyjny system D&D wciska ich postacie. Możemy się oczywiście spierać i argumentować, że mając trzy archetypy Magic-User, Fighter oraz Thief (Skilled-Man) można wykreować prawie dowolną postać, to nie wszyscy będą popierać nasz punkt widzenia i nie ma co się temu dziwić, tak naprawdę. Minęło prawie pół wieku od wydania D&D i w tym czasie styl gry drastycznie się zmienił, powstały setki nowych systemów RPG i praktycznie nic poza fundamentami rozgrywki nie jest takie same.

Piąta edycja to taki niby Love-Letter dla fanów AD&D, a tak naprawdę jest tak jak Clutterbane słusznie zauważył. To porządnie połączenie czwartej i trzeciej edycji D&D ze staroszkolnym feelem, który w tym wypadku głównie ogranicza się do wartości numerycznych (modyfikatory zwykle nie przekraczają +10) i ogólnej prostoty rozgrywki, zaś sam system Advantage/Disadvantage nie ma swojego odpowiednika w starszych edycjach i to rozwiązanie bardziej przypisałbym nowoszkolnemu podejściu do rozgrywki. Piątka bije na łeb ilością dostępnych opcji przy kreacji bohatera nawet drugą edycję AD&D ze wszystkimi jej splatbookami oraz settingami, a to dlatego, że "kręgosłup" systemu jest zupełnie inny i bliższy właśnie D&D 3e oraz 4e.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019

Ostatnio edytowane przez Warlock : 07-05-2018 o 13:29.
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem