Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 08-05-2018, 14:17   #11
Prince_Iktorn
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację

Ciąg dalszy przemyśleń nad Twoją konwersją.
Cytat:
· Rany
o Uniwersum warhammera jest zbyt rzeźnickie. Bronie są zbyt skuteczne. Zadanie rany nie wymaga przebicia na teście obrażeń. Już na przewyższeniu wytrzymałości celu otrzymuje on szok i jedną ranę. Na przebiciu szok i dwie rany. Cel będący w szoku w momencie otrzymania obrażeń nie otrzymuje z tego względu dodatkowych ran. Bycie w szoku nie uniemożliwia postaci bronienia się (jedyna kara wiąże się z ranami). Jedynie blokuje mu to możliwość wyprowadzenia ataku.
Nad tym fragmentem można by się trochę dłużej zastanowić.
Po pierwsze, jeśli planujesz tylko starcia oddziałów, tzn. BG będą walczyć w ramach swoich jednostek, to w ogóle nie potrzeba Szoku. Zobacz jak jest to opisane w zasadach Bitew w Podręczniku Podstawowym i może zastanów się, czy nie lepiej użyć tamtych zasad.
Szok jest to stan w którym Gracz ma ograniczoną kontrolę nad działaniami postaci. To może być ogłuszenie, skołowanie, zamyślenie, ból, fascynacja itp. Mechanika Szoku w walce ma umożliwić pomoc postaciom bojowym w pokonaniu wrogów o wysokiej Wytrzymałości przez postacie niebojowe (postacie niebojowe mogą wykonywać Sztuczki w celu wprowadzenia wroga w Szok, co jest łatwiejsze, bo Sztuczki testuje się na cechach niebojowych, które wrogowie zwykle mają niskie). Inną kwestią w cytowanym fragmencie jest to, że dotyczy on wszystkich broni. Czyli nóż zrobiony z resora samochodu przez dzieciaka gangstera z podziemi Hive City też zabija przy najmniejszym skaleczeniu. Powtórzę co pisałem wcześniej, jeśli chcesz większej śmiertelności, to sądzę że lepszą drogą jest po prostu zwiększenie obrażeń od bolterów itp.
Osobną kwestią przy broni jest cecha Broń Ciężka i charakterystyka broni Przebicie Pancerza. Broń Ciężka to cecha jaką ma broń w zależności od danego settingu. Z uwagi na to, że w rzutach na obrażenia obowiązuje zasada „Asów” to znaczy sumowania i przerzucania kości w przypadku osiągnięcia maksymalnego wyniku, może to teoretycznie doprowadzić do sytuacji w której chłop z kozikiem zabija jednym ciosem Smoka. Wprowadzenie cechy Ciężki Pancerz (i Broń Ciężka) usuwa to zagrożenie, bo jeśli taki chłop chciałby kozikiem zabić smoka, musiałby celować w miejsce bez pancerza (czyli wykonywać ataki mierzone). Możesz mieć zatem przykładową broń:

Meltapistolet/Meltakarabin:
Obrażenia 2k10/3k10, PP 100, Broń Ciężka.

Broń ta strzela skupioną wiązką, która anihiluje wszystko na swojej drodze, ale sama wiązka nie jest tak szeroka aby np. spopielić od razu całą postać człowieka. (zasięgi i inne cechy zostawiam Tobie). I tak masz broń która nadal może wywołać Szok u wroga i zniszczyć czołg.

Cytat:
Przewaga: Zimna Krew
Wym: Wola k8, Spryt k8, Odwaga k8, Spostrzegawczość k8, Zastraszanie k6
Efekt: Efekty Zastraszania i Wyśmiewania utrzymują się na postaci jedną turę krócej (min 0).
Zastraszanie i Wyśmiewanie to Próby Woli, czyli akcje które dają +2 do następnej akcji postaci która inicjowała próbę woli przeciw jej celowi. W przypadku zdania testu z przebiciem przez inicjującego Próbe Woli, cel jest dodatkowo w Szoku. Czy Twoja zasada pozwala na usunięcie Szoku z celu bez testu Ducha? (Szok może być efektem próby Woli). Porównaj to z przewagą która daje +2 do wyjścia z Szoku, przy dużo mniejszych wymaganiach a te +2 znacząco zwiększa szansę na wyjście z Szoku. Poza tym, czy bierzesz pod uwagę możliwość stosowania Perswazji (z możliwym bonusem za dodatnią Charyzmę) w Próbach Woli? Niektóre potwory z różnych settingów mają taką możliwość (sukkuby itp., pasowałoby do jakichś mutantów Slaanesha).

Cytat:
Przewaga: Byle by Miało Silnik
Wym: Pilotaż k8, Wiedza: Techniczna k4, Ścisła k4
Efekt: Pilotaż i Nawigacja obejmują, bez kar, wszelkie nie-xenos środki transportu.
Pilotaż tak właśnie działa według zasad RAW. Ja robiłem tak, że dopóki BG nie zapoznał się z nowym typem pojazdu w grze, to do pilotażu miał -2. Nawigacja jako umiejętność nie występuje, może być wprowadzona jako Wiedza (Nawigacja).

Cytat:
Przewaga: Naturalny Terror
Wym: Zastraszanie k4
Efekt: Podnosi kość Woli w teście zastraszania o 2 poziomy (maksymalnie do wartości Krzepy).
Tu jest przykład tego, że modyfikator +2 zadziałałby moim zdaniem lepiej niż podnoszenie kostek. A tak w ogóle zastraszasz umiejętnością Zastraszanie (która wg. wymagań ma k4) a nie Wolą, więc po co podnosić Wolę?

Cytat:
W obronie mnie drażniło, że umiejętność walki wręcz ma pomagać przeciwko ostrzałowi. Przy czym nie zgadzam się z Tobą. Rzeczywiście wymaga to dwóch rzutów, ale w tym momencie rozstrzygam dwa ataki... może nie dość wyraźnie to zaznaczyłem. Zaraz jak tutaj odpiszę w docu jakoś to przeredaguję =p
Tutaj się mylisz. Cecha Obrona to Stopień Trudności jaki musi wyrzucić lub przebić atakujący aby trafić broniącego w walce wręcz.
Stopień Trudności jaki musi wyrzucić lub przebić atakujący aby trafić broniącego w walce dystansowej wynosi 4 (bazowa trudność). Jest on modyfikowany przez zasięg broni (odległość od celu) widoczność (na skutek osłony i/lub braku oświetlenia itp.) oraz przewag jakie może posiadać cel (Unik dodaje +1 do obrony przeciw atakom dystansowym, drugi poziom Uniku dodaje kolejne +1). To sprawia że silny Rycerz w pełnej płycie musi nadal czuć respekt do kusznika.

Ogólnie widzę, że masz dużo chęci i zapału aby pisać taką konwersję, tak więc życzę powodzenia, jeśli sesja wystartuje to pewnie z doskoku poczytam.

 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.
Prince_Iktorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem