Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Savage Hydepark
Zarejestruj się Użytkownicy

Savage Hydepark Pisz tutaj jeśli nie wiesz, w jakim dziale umieścić swoją wypowiedź.

« Weird War 2 PL | - »

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-05-2018, 14:17   #11
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację

Ciąg dalszy przemyśleń nad Twoją konwersją.
Cytat:
· Rany
o Uniwersum warhammera jest zbyt rzeźnickie. Bronie są zbyt skuteczne. Zadanie rany nie wymaga przebicia na teście obrażeń. Już na przewyższeniu wytrzymałości celu otrzymuje on szok i jedną ranę. Na przebiciu szok i dwie rany. Cel będący w szoku w momencie otrzymania obrażeń nie otrzymuje z tego względu dodatkowych ran. Bycie w szoku nie uniemożliwia postaci bronienia się (jedyna kara wiąże się z ranami). Jedynie blokuje mu to możliwość wyprowadzenia ataku.
Nad tym fragmentem można by się trochę dłużej zastanowić.
Po pierwsze, jeśli planujesz tylko starcia oddziałów, tzn. BG będą walczyć w ramach swoich jednostek, to w ogóle nie potrzeba Szoku. Zobacz jak jest to opisane w zasadach Bitew w Podręczniku Podstawowym i może zastanów się, czy nie lepiej użyć tamtych zasad.
Szok jest to stan w którym Gracz ma ograniczoną kontrolę nad działaniami postaci. To może być ogłuszenie, skołowanie, zamyślenie, ból, fascynacja itp. Mechanika Szoku w walce ma umożliwić pomoc postaciom bojowym w pokonaniu wrogów o wysokiej Wytrzymałości przez postacie niebojowe (postacie niebojowe mogą wykonywać Sztuczki w celu wprowadzenia wroga w Szok, co jest łatwiejsze, bo Sztuczki testuje się na cechach niebojowych, które wrogowie zwykle mają niskie). Inną kwestią w cytowanym fragmencie jest to, że dotyczy on wszystkich broni. Czyli nóż zrobiony z resora samochodu przez dzieciaka gangstera z podziemi Hive City też zabija przy najmniejszym skaleczeniu. Powtórzę co pisałem wcześniej, jeśli chcesz większej śmiertelności, to sądzę że lepszą drogą jest po prostu zwiększenie obrażeń od bolterów itp.
Osobną kwestią przy broni jest cecha Broń Ciężka i charakterystyka broni Przebicie Pancerza. Broń Ciężka to cecha jaką ma broń w zależności od danego settingu. Z uwagi na to, że w rzutach na obrażenia obowiązuje zasada „Asów” to znaczy sumowania i przerzucania kości w przypadku osiągnięcia maksymalnego wyniku, może to teoretycznie doprowadzić do sytuacji w której chłop z kozikiem zabija jednym ciosem Smoka. Wprowadzenie cechy Ciężki Pancerz (i Broń Ciężka) usuwa to zagrożenie, bo jeśli taki chłop chciałby kozikiem zabić smoka, musiałby celować w miejsce bez pancerza (czyli wykonywać ataki mierzone). Możesz mieć zatem przykładową broń:

Meltapistolet/Meltakarabin:
Obrażenia 2k10/3k10, PP 100, Broń Ciężka.

Broń ta strzela skupioną wiązką, która anihiluje wszystko na swojej drodze, ale sama wiązka nie jest tak szeroka aby np. spopielić od razu całą postać człowieka. (zasięgi i inne cechy zostawiam Tobie). I tak masz broń która nadal może wywołać Szok u wroga i zniszczyć czołg.

Cytat:
Przewaga: Zimna Krew
Wym: Wola k8, Spryt k8, Odwaga k8, Spostrzegawczość k8, Zastraszanie k6
Efekt: Efekty Zastraszania i Wyśmiewania utrzymują się na postaci jedną turę krócej (min 0).
Zastraszanie i Wyśmiewanie to Próby Woli, czyli akcje które dają +2 do następnej akcji postaci która inicjowała próbę woli przeciw jej celowi. W przypadku zdania testu z przebiciem przez inicjującego Próbe Woli, cel jest dodatkowo w Szoku. Czy Twoja zasada pozwala na usunięcie Szoku z celu bez testu Ducha? (Szok może być efektem próby Woli). Porównaj to z przewagą która daje +2 do wyjścia z Szoku, przy dużo mniejszych wymaganiach a te +2 znacząco zwiększa szansę na wyjście z Szoku. Poza tym, czy bierzesz pod uwagę możliwość stosowania Perswazji (z możliwym bonusem za dodatnią Charyzmę) w Próbach Woli? Niektóre potwory z różnych settingów mają taką możliwość (sukkuby itp., pasowałoby do jakichś mutantów Slaanesha).

Cytat:
Przewaga: Byle by Miało Silnik
Wym: Pilotaż k8, Wiedza: Techniczna k4, Ścisła k4
Efekt: Pilotaż i Nawigacja obejmują, bez kar, wszelkie nie-xenos środki transportu.
Pilotaż tak właśnie działa według zasad RAW. Ja robiłem tak, że dopóki BG nie zapoznał się z nowym typem pojazdu w grze, to do pilotażu miał -2. Nawigacja jako umiejętność nie występuje, może być wprowadzona jako Wiedza (Nawigacja).

Cytat:
Przewaga: Naturalny Terror
Wym: Zastraszanie k4
Efekt: Podnosi kość Woli w teście zastraszania o 2 poziomy (maksymalnie do wartości Krzepy).
Tu jest przykład tego, że modyfikator +2 zadziałałby moim zdaniem lepiej niż podnoszenie kostek. A tak w ogóle zastraszasz umiejętnością Zastraszanie (która wg. wymagań ma k4) a nie Wolą, więc po co podnosić Wolę?

Cytat:
W obronie mnie drażniło, że umiejętność walki wręcz ma pomagać przeciwko ostrzałowi. Przy czym nie zgadzam się z Tobą. Rzeczywiście wymaga to dwóch rzutów, ale w tym momencie rozstrzygam dwa ataki... może nie dość wyraźnie to zaznaczyłem. Zaraz jak tutaj odpiszę w docu jakoś to przeredaguję =p
Tutaj się mylisz. Cecha Obrona to Stopień Trudności jaki musi wyrzucić lub przebić atakujący aby trafić broniącego w walce wręcz.
Stopień Trudności jaki musi wyrzucić lub przebić atakujący aby trafić broniącego w walce dystansowej wynosi 4 (bazowa trudność). Jest on modyfikowany przez zasięg broni (odległość od celu) widoczność (na skutek osłony i/lub braku oświetlenia itp.) oraz przewag jakie może posiadać cel (Unik dodaje +1 do obrony przeciw atakom dystansowym, drugi poziom Uniku dodaje kolejne +1). To sprawia że silny Rycerz w pełnej płycie musi nadal czuć respekt do kusznika.

Ogólnie widzę, że masz dużo chęci i zapału aby pisać taką konwersję, tak więc życzę powodzenia, jeśli sesja wystartuje to pewnie z doskoku poczytam.

 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.
Prince_Iktorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-05-2018, 18:31   #12
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Cytat:
Czyli nóż zrobiony z resora samochodu przez dzieciaka gangstera z podziemi Hive City też zabija przy najmniejszym skaleczeniu.
W tej sesji coś takiego będzie na tyle rzadkie, że można to zignorować. Bardzo rzadko ktoś będzie miał coś mniej śmiercionośnego niż piłomiecz, co jednym machnięciem odrąbuje kończynę.
Wiem, że da się opisać szok zadany piłomieczem, ale to jest coś co powinno być bardzo rzadkie. Łut szczęścia, a nie coś standardowego.

Cytat:
Z uwagi na to, że w rzutach na obrażenia obowiązuje zasada „Asów” to znaczy sumowania i przerzucania kości w przypadku osiągnięcia maksymalnego wyniku
Obowiązuje? O_o
Ok. Tego nie doczytałem i całą zbrojownię stworzyłem w myśl zasady nieobecności czegoś takiego. Trzeba dopisać w zmianach zasad (bo to o niebo prostsze niż przeprojektowywanie zbrojowni i jednak wydaje mi się to zbędne... rolę "trafienia krytycznego" ma już dodatkowe k6 obrażeń na przebiciu. Nie potrzeba więcej).

Cytat:
Zastraszanie i Wyśmiewanie to Próby Woli, czyli akcje które dają +2 do następnej akcji postaci która inicjowała próbę woli przeciw jej celowi. W przypadku zdania testu z przebiciem przez inicjującego Próbe Woli, cel jest dodatkowo w Szoku.
Iii... kolejny raz moja "luźna interpretacja" (czytaj: niedoczytanie) zasad =p
Ja grałem z ludźmi, że na każdym przebiciu premia +2 utrzymuje się jeszcze kolejną rundę.
Będę musiał przemyśleć tę kwestię i jakoś przeprojektować przewagi kręcące się wokół tego.

Cytat:
Tu jest przykład tego, że modyfikator +2 zadziałałby moim zdaniem lepiej niż podnoszenie kostek. A tak w ogóle zastraszasz umiejętnością Zastraszanie (która wg. wymagań ma k4) a nie Wolą, więc po co podnosić Wolę?
Genezą tej przewagi była moja wątpliwość czy nie podciągnąć Zastraszania pod Krzepę w myśl idei, że wielki dres jest straszniejszy niż bogobojny klecha =p

W systemie rzuca się przeca Statystyka+Umiejętność. Więc zwiększenie woli wpłynie na rzut.

Cytat:
Meltapistolet/Meltakarabin:
Obrażenia 2k10/3k10, PP 100, Broń Ciężka.

Broń ta strzela skupioną wiązką, która anihiluje wszystko na swojej drodze, ale sama wiązka nie jest tak szeroka aby np. spopielić od razu całą postać człowieka.
Jako wąskie wiązki o dużej sile niszczącej reprezentują sobą bronie o cesze AP oraz TAP i preferuję ten system.
Tak jak pisałem... nie lubię tworzyć szczegółowych zasad dla rzeczy które dla się zawrzeć w ogólnych zasadach
 
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-05-2018, 18:58   #13
 
Eleishar's Avatar
 
Reputacja: 1 Eleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputację
Dobra, ja mam zapytanie bardziej techniczne. Zawartość nawiasów przy każdej wiedzy reprezentuje dziedziny które się w niej zawierają, czy pojedyncze umiejętności podchodzące pod daną kategorię?
 
__________________
Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja.
Eleishar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-05-2018, 19:20   #14
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Każda rozpisana wiedza zawiera w sobie wszystko co jest w nawiasach. Starałem się możliwie ograniczyć ilość umiejętności.

Stąd choćby wypadło wypatrywanie i spostrzegawczość, czy blef i cokolwiek tam odpowiada za wychwycenie blefu =p
 
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-05-2018, 20:14   #15
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację

Jeszcze jedna uwaga z mojej strony.

Cytat:
W systemie rzuca się przeca Statystyka+Umiejętność. Więc zwiększenie woli wpłynie na rzut.
Czy to Twoja zmiana w zasadach? Bo widziałem że odrzuciłeś Dziką kostkę...
Według zasad z Podręcznika Podstawowego w systemie rzucasz kostką Cechy lub Umiejętności (w zależności od tego co testujesz) i Dziką Kostką, która nie sumuje się ani z Cechą ani z Umiejętnością.

Poradnik co testów jest np. tutaj
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.
Prince_Iktorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-05-2018, 21:03   #16
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
O_o

Łolaboga... byłem przekonany, że jak się testuje umiejętność to rzuca się i kością statyki i kością umiejętności =p

A to już jest spora różnica... choć może wcale niekoniecznie... muszę się zastanowić nad tym.

Gracias amigo! =D

I nagle system ma znacznie więcej sensu, teraz gdy takie oplątanie jest testem raczej jakieś k10-1 (bo mana jest be) kontra k8, niż 2k10-1 kontra k8 =p
 
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-05-2018, 23:49   #17
 
Mike's Avatar
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Hehe, to może zasiądź fotelu, nalej sobie drinka i przejrzyj jeszcze raz na spokojnie podstawkę do SW
 
Mike jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-05-2018, 12:19   #18
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
To może mieć sens =p
 
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-05-2018, 15:03   #19
 
Eleishar's Avatar
 
Reputacja: 1 Eleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputacjęEleishar ma wspaniałą reputację
Sugerowana poprawka do Infused Knowledge: Niewyszkolone testy wiedzy wykonujesz bez kary -2.

EDIT: Broń ciężka, broń melta i Mobilne Gniazdo CKM do poprawy. Za dużo tam twojej subiektywnej niechęci do tego typu broni, a gdy projektuje się nakładkę wypadałoby to zrobić obiektywnie.

EDIT 2: Powerfist jak wyżej.
 
__________________
Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja.

Ostatnio edytowane przez Eleishar : 09-05-2018 o 15:48.
Eleishar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-05-2018, 16:55   #20
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Zbrojownia jest do korekty, szczególnie cechy poręczna i nieporęczna, bo były one pomyślane dla rzutów na trafienie typu 2kX, a nie 1kX.

Spojrzę jeszcze raz na elementy które wymieniłeś, ale możemy nie rozumieć się w założeniach. Broń ciężka ma być bronią wsparcia, a nie fajniejszą opcją. Aby pozostała bronią wsparcia potrzebuje pewnych wad.

Absolutnie nie zgadzam się aby Ruchome Gniazdo CKM umożliwiało używanie ciężkiego boltera z łatwością z jaką używa się zwykłego. Kwestia wyżej wymienionych aksjomatów.

Podobnie melta. Jest bronią przede wszystkim przeciwpancerną i chodzi o to by w starciu piechur vs piechur, czy nawet SM vs SM okazała się ona lepszą opcją niż bolter, który jest bronią przeciwpiechotną.
 
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

« Weird War 2 PL | - »


Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:39.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172