1. Walka jest w Młotku opisana tragicznie. Oburęczność to mały bonus dla postaci, której główna ręka z bronią nie nadaje się do trzymania broni (otrzymała krytyka czy jest związana czy cokolwiek). Wg zasad możesz sparować cios akcją natychmiastową trzymając cokolwiek w drugiej ręce. W tym wypadku, jeżeli masz oburęczność, ignorujesz karę -20.
2. Wydaje mi się, że wiedza dotyczy kultur, państw i ras. Natomiast nauka zajmuje się całą resztą. Przy opisie nauki masz naprawdę sporo przykładów. A co do większej ilości zastosowań wiedzy czy nauki - pozostaje Ci inwencja mistrza gry.
3. Sekretne języki nie są nigdzie opisane. Trzeba samemu wymyślić. Albo (jak ja, wybaczcie moi gracze) całkowicie zapomnieć o tej tragicznej umiejętności. Czasem jak na nią natrafiam, przygotowuję jakiś maleńki smaczek, w którym ją wykorzystuję.
Co do szpiega - oburęczność możesz wykorzystać do zmylenia opisu twojej postaci. W pewnych kręgach możesz udawać leworęcznego (na co zwraca się uwagę), a jak będziesz chciał się ukrywać, to oprócz przebrania możesz korzystać z prawej ręki. Ciężko będzie cię znaleźć, wszak szukają mańkuta. Wiedza... Pamiętaj o przejrzeniu nauki, może będziesz miał odpowiedź. A w takim wypadku sekretny język (i sekretne znaki) należy przedyskutować z MG. Można przy szpiegowaniu zrobić z tego ciekawy element gry. |