Cytat:
Nie widzę sensu spierania się, bo odnoszę wrażenie, że chciałbyś aby elfy były takimi nieco ludźmi tylko ze spiczastymi uszami i jakimś tam fluffem, tudzież dyskretnym bonusikiem. To utopia w naszym świecie, tym bardziej w fantastycznym gdzie z założenia stare rasy są od ludzi potężniejsze.
|
A jednak druga edycja to skutecznie rozwiązała. Statystyki różnych ras są zróżnicowane, słabości i silne strony - odpowiednio dobrane. Elfy są jednocześnie inne od ludzi, lepsze w niektórych rzeczach, ale bez absurdalnego złamania balansu rozgrywki.
Cytat:
Albo akceptujesz świat gry, albo nie i marudzisz, i tworzysz swoją nowa grę z buta wprowadzając domowe zasady wszędzie tam, gdzie widzisz problem.
|
Oczywiście, jak to z Warhammerem bywa, zasad domowych powstaje mnóstwo - już zresztą powstało, choć gra w pełni nie została wydana. Ale konieczność łatania gry nie świadczy o niej dobrze. Tutaj zaś mamy temat do dyskusji o 4ed. - wymieniłem więc najistotniejsze w moim mniemaniu zalety i wady systemu. To nie marudzenie, a ocena produktu - jakby na to nie patrzeć, muszę zdecydować czy to były dobrze wydane dwie stówy.