Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-08-2018, 09:05   #47
Ardel
 
Ardel's Avatar
 
Reputacja: 1 Ardel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputacjęArdel ma wspaniałą reputację
Nienawidzę polskich RPGów za to że im się myli gwiazda zaranna (kula na patyku) i kiścień (kula na łańcuchu) i korbacz (pejcz do karania).

Co do kilku kuli na łańcuchu, to... Baldur's Gate 2? Ale to faktycznie bzdura. Poplątałyby się i tyle z broni.

Co do "ciężkości" zawsze wyobrażam to sobie jako szarżę, pierwszy moment zetknięcia się z przeciwnikiem. Szarżujesz konno i lanca jest druzgocząca. Potem możesz nią co najwyżej pogłaskać przeciwnika po głowie, jeżeli już przy nim stoisz, stąd kawalerzyści odrzucali długie lance i sięgali po krótsze albo po miecze czy czekany. W walce wręcz traktuję to jako moment, w którym nie jesteś w walce i nagle się w niej znajdujesz - podchodzisz do przeciwnika, szarżujesz na niego - masz czas, żeby przygotować się do ciosu. Ale to kwestia sporna, więc chyba wynika z interpretacji każdego mg osobno.
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem