Cytat:
Napisał Jaśmin Po kolei.
Te atrybuty, jak rozumiem, 9 wydajemy by mieć startowe 1 we wszystkich atrybutach, tak? Zostaje 16. Czyli mogę sobie dowolnie napompować Zr albo Spryt? A co z piąta kropką? Nadal trzeba wydać 2 punkty za piątą kropę?
A może wydajemy 7/5/4?
Jaki jest przelicznik przy zdolnościach? Z tego co pamiętam wydawało się 11/9/5, max 3 kropy za zdolność, a potem fribi podnosiło się wyżej w kursie 2 fribi za 1 kropę...
Te dyscypki, można wybrać jedna na 10? Wiem, hardcore.
Jaśmin |
Tak, 9 kropek wydajecie na startowe jedynki (chyba że ktoś gra klanem, który ma 0 Wyglądu, to sobie odejmuje jeden jeden punkt z maksymalnej wartości).
Nie, piąta kropka to kropka jak każda inna. Nie znam zasady, żeby płaciło się za nią więcej, może to z innej edycji. Można rozdzielać dowolnie, nie trzymam się sztywno reguły cech pierwszo/drugo/trzeciorzędowych, ale wszystko ze zdrowym rozsądkiem i wyjaśnieniem w opisie/historii postaci
Podobnie przy zdolnościach - jak kto chce, może dać i 90% kropek w Wiedzę ;p Nie daję granicy 3 kropek na Zdolność, można zwiększać do pięciu (o ile, znowu, jest to uzasadnione opisem/historią postaci).
Przypominam jedynie zasadę ogólną:
maksymalna wartość Atrybutu, Zdolności i Dyscypliny jest ograniczona Pokoleniem. Wampiry pokoleń 8-15 nie mogą podnieść tej wartości powyżej 5 kropek. To odpowiada też na twoje ostatnie pytanie