Czytam sobie zasady piątki i mam pytanie do walki. Mianowicie w 3.5 były osobne zasady do akcji w rodzaju: przewracanie, rozbrajanie itp. Jak jest to rozwiązane w piątce?
Kiedy myślę nad samodzielnie nad rozwiązaniem tej kwestii przychodzi mi na myśl akcja wymuszająca na przeciwniku rzut obronny o ST 8+prof+atrybut biorący udział w akcji (np. podczas próby przewracania byłaby to siła, a przy rozbrojeniu zręczność)?
Przy okazji druga sprawa. Mianowicie już podczas kilku sesji, które rozegrałem na piątce zauważyłem, że co by nie mówić, ale walka bronią jest stosunkowo mało angażująca. Z jednym znajomym pomyśleliśmy wówczas o wykorzystaniu statystyk broni z 3.5, co z jednej strony nadałoby im większego zróżnicowania, a przy tym można by spróbować w jakiś sposób uwzględnić fakt, że dana broń może zadawać różne rodzaje obrażeń, np. taka halabarda, czy miecz, którymi można zarówno siec, jak i kłuć.
Co sądzicie o takiej zasadzie domowej? |