Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20
Zarejestruj się Użytkownicy

DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17-05-2018, 08:58   #51
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Adventures in Middle-earth jest świetne. Przejrzałem player's guide w pdf i zaskoczyli mnie mile w wielu miejscach (np. przy backgroundach). Powinni też zrobić coś podobnego dla Gry o Tron.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-05-2018, 13:37   #52
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Komtur Zobacz post
Adventures in Middle-earth jest świetne. Przejrzałem player's guide w pdf i zaskoczyli mnie mile w wielu miejscach (np. przy backgroundach). Powinni też zrobić coś podobnego dla Gry o Tron.
Loremaster's Guide też polecam - dużo dobrego, nie tylko do gry w Śródziemiu.

Grę o Tron na D&D 5 też bym chętnie ujrzał albo świat z karcianki Magic: the Gathering (darmowe, półoficjalne materiały w przypadku tego drugiego narobiły mi smaka).
 
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-12-2018, 10:56   #53
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Czytam sobie zasady piątki i mam pytanie do walki. Mianowicie w 3.5 były osobne zasady do akcji w rodzaju: przewracanie, rozbrajanie itp. Jak jest to rozwiązane w piątce?

Kiedy myślę nad samodzielnie nad rozwiązaniem tej kwestii przychodzi mi na myśl akcja wymuszająca na przeciwniku rzut obronny o ST 8+prof+atrybut biorący udział w akcji (np. podczas próby przewracania byłaby to siła, a przy rozbrojeniu zręczność)?

Przy okazji druga sprawa. Mianowicie już podczas kilku sesji, które rozegrałem na piątce zauważyłem, że co by nie mówić, ale walka bronią jest stosunkowo mało angażująca. Z jednym znajomym pomyśleliśmy wówczas o wykorzystaniu statystyk broni z 3.5, co z jednej strony nadałoby im większego zróżnicowania, a przy tym można by spróbować w jakiś sposób uwzględnić fakt, że dana broń może zadawać różne rodzaje obrażeń, np. taka halabarda, czy miecz, którymi można zarówno siec, jak i kłuć.

Co sądzicie o takiej zasadzie domowej?
 
Zormar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-12-2018, 15:18   #54
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Zasady odnośnie specjalnych manewrów znajdziesz w Dungeon Master Guide bodajże w sekcji dotyczącej opcji w walce.

Dodatkowo manewry typu rozbrajanie czy obalenie ciosami stosuje archetyp wojownika - battlemaster.

Broń w DDkach tradycyjnie dzieli obrażenia na slashing/bludgeoning/piercing. Ma wyjść niebawem coś w rodzaju Equipment Guide a póki co, nic nie stoi na przeszkodzie wprowadzania tylu house rules ole sobie chcesz.
 
__________________
Iustum enim est bellum quibus necessarium, et pia arma, ubi nulla nisi in armis spes est

Ostatnio edytowane przez Asmodian : 16-12-2018 o 15:21.
Asmodian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-12-2018, 16:34   #55
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Podręcznik DM-a jeszcze przede mną, ale dziękuję za informację.

Co do samym obrażeń o o tym wiem. Chodziło mi o to, że np. w 3.5 niektóre rodzaje oręża dawały możliwość zadawania obrażeń danego typu np. halabarda. W zależności, którego konkretnego elementu używałeś to zadawała ona inna rodzaj obrażeń.

W piątce jest to mocno spłycone.
 
Zormar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2018, 11:55   #56
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Asmodian Zobacz post
Ma wyjść niebawem coś w rodzaju Equipment Guide a póki co, nic nie stoi na przeszkodzie wprowadzania tylu house rules ole sobie chcesz.
Jakiś link?

Zormar, rzuć sobie okiem na Beyond Damage Dice, jak potrzebujesz czegoś bardziej szczegółowego.

Cytat:
Kiedy myślę nad samodzielnie nad rozwiązaniem tej kwestii przychodzi mi na myśl akcja wymuszająca na przeciwniku rzut obronny o ST 8+prof+atrybut biorący udział w akcji (np. podczas próby przewracania byłaby to siła, a przy rozbrojeniu zręczność)?
Przewracanie masz nawet w PHB, pod shoving a creature. Podobne manewry możesz rozegrać jako contests in combat. Grapple został podany jako przykład.

Hałsrulować zawsze można, ale polecam najpierw zagrać w czyste D&D 5. Wrażenia będą bardziej zbliżone do AD&D 2 niż trójki. AD&D 2 tyle że z uporządkowanymi zasadami. Takie love it or hate it. Mike Mearls gdzieś powiedział, że to edycja nastawiona na storytelling i zabawę towarzyską. Ciężko o crunch przy takich założeniach.

Choć z drugiej strony zmiana obrażeń z siecznych na kłute to taki hałsrul jak żaden, nawet nie ma co się zastanawiać nad wprowadzeniem jak tego potrzebujecie.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 20-12-2018 o 12:27.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2018, 13:41   #57
 
Zormar's Avatar
 
Reputacja: 1 Zormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputacjęZormar ma wspaniałą reputację
Do rozwiązań z PHB i DMG samemu udało mi się dotrzeć, ale i tak dziękuję.

Co do samych wrażeń z piątki, to właściwie nie mam jak jej porównywać z AD&D2, ponieważ jedyna moja styczność z tą edycją to Baldury i Icewindy. Ogólnie rzecz biorąc po rozegraniu z 4-5 sesji i poprowadzeniu jednej muszę przyznać, że zasadniczo mi się podoba, głównie ze względu na to, że same starcia, czy turlanie samo w sobie jest jasne i mniej czasochłonne, niż w 3.5, przez co łatwiej zachować tempo i dynamikę. Od strony MG z kolei można w bardzo przyjemny sposób opatrywać mechaniką wydarzenia, gdyż ta jest łatwiej adaptowalna na zaistniałe potrzeby.

Z innych przemyśleń cieszę się, że rozwiązano, w moim mniemaniu, problem z inflacją statystyk, który miał miejsce w 3.5, a po dłuższym zastanowieniu archetypy przedstawiają się interesująco, głównie ze względu na to, że pozwalają na większą personalizacji bohatera. Całościowo cała ta edycja bardzo mocno stawia na zindywidualizowanie swojej postaci i wielokrotnie wspiera to mechanicznie. Jako osobie, dla której odzwierciedla nie przez mechanikę warstwy fabularnej jest bardzo ważne, piątka przedstawia się bardzo na plus. I stąd też pewne ambiwalentne odczucia względem broni, niemniej muszę rozegrać więcej sesji, by móc z większą pewnością stwierdzić, czy na pewno potrzebuję zmieniać ten aspekt.

Z innych rzeczy jestem miło zaskoczony tym ile dodatkowych, czy alternatywnych, mechanik proponuję DMG. Na chwilę obecną wiem, że z dużym prawdopodobieństwem będę stosował spowolnione leczenie przy długim odpoczynku, poczytalność (sanity) oraz rany przy trafieniach krytycznych (co z kolei sprawia, że muszę jeszcze dokładniej zastanowić się nad tą bronią, ponieważ większe zasięg krytyków mogą być problematyczne).

Podsumowując piątka się podoba i istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że przesiądę się na nią z 3.5.
 
Zormar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-12-2018, 14:49   #58
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Fajnie, że się sprawdza. Mam podobne odczucia.

Do trafień krytycznych z 3rd party polecam Critical Hit Decks. Efekty są podzielone wg typu obrażeń.
 
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172