Wątek: Arch Inverted
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 20-07-2007, 19:02   #4
Darken
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Oj.
Dobra, masz sobie mechanikę, której nikt nie może skomentować dopóki jej do końca nie napiszesz. To jakaś bzdura, nie widzę jak mam Ci pomóc.

Punkt 8 odnosi się do podziału narracji na sesji tj. ile MG a ile Gracze mogą wprowadzać swoich wątków itp
O ile zwykle spotyka się wymaksowanego MG, to istnieją także gry gdzie możliwość wprowadzania własnych wątków jest bardziej wyważona.
Przykład:
a) Mg wie co się dzieje, bo on steruje światem. Gracze nie powinni korzystać ze swojej wiedzy, tylko z wiedzy postaci. Wpływają na świat tylko poprzez postacie
b) I Gracze i MG nie mają przygotowanego zamysłu gry, wszystko powstaje na bierząco. Uczetnicy sesji mogą na bierząco dogadywać się co wejdzie teraz na scenę a co nie.
Mam nadzieje że naświetliło Ci to ten punkt.

Ps. Powodzenia, system i tak Ci się sprzeda, ale nie sądzę by forge Ci pomogło. Chociażby z tego powodu, że gdy zwrócą Ci uwagę na pewne elementy musiał byś przepisać 3/4 gry na nowo, a to pewnie Cię zaboli. W końcu 10 lat piszesz tą grę i po prostu nie możesz rzucić w diabły skomplikowanego settingu.
Btw. poszukaj na sieci gry "Kumquat Tattoo", a także recenzę gry Dogs in the Vineyard. W obu grach zawarto minimalny setting, co doskonale się sprawdziło.
Powodzenia.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem