Cytat:
Robię snajpera, więc naturalnym wyborem dla Urodzonego mordercy jest Broń palna co daje 3 pkt. w pistoletach... w sytuacji szybkiej strzelaniny używa się Maszyny do zabijania na zręczności, co daje wirtualnego suwaka, czyli ekwiwalent 4 pkt. do pistoletów... co w sumie zrzuca się na jakieś 7 pkt. w pistoletach.
|
- No to trochę nie jest wątek z mechą no ale...
1 - "Morderca" przy tworzeniu postaci daje bonus +2 do wybranego pakietu. Więc najłatwiej rozdać "normalne" punkty a na koniec doliczyć bonus z "Mordercy". 3 będzie miała w takiej rozpisce tylko umiejętność którą wykupiono "normalnie", za punkty na wysokość 1 i dodano ten bonus. Może tak być ale nie musi.
2 - "Maszyna" zaś, daje czasowy bonus do wybranego Współczynnika. Zgaduję, że Tobie w tym przykładzie chodzi o Zręczność. W takim wypadku ZRĘ rośnie o 2. Ruchy na modyfikatorach Współczynników, nijak nie wpływają na Suwak który zależy od umiejętności albo Cech czy Sztuczek. Nie jest więc zbyt trafne porównywać te dwa rodzaje modyfikatorów.
Przykład:
- Bazowa ZRĘ to 14. Bazowy ums to 3 (np. Pistolety, gdzie władowano w punktach na poziom 1 i z bonusem z "Mordercy" ostatecznie wyszło 3).
- Przy posiadaniu Cechy "Maszyny" i zadeklarowaniu jej użycia, czasowo Zręczność rośnie o 2 czyli de facto na 16.
- Po zmodyfikowaniu więc byłby to zestaw do testowania/dalszych modyfikacji na poziomie ZRĘ 16 + ums na 3.
---
- Bonus "Morderca" jest najważniejszy przy tworzeniu postaci, potem właściwie wtapia się w gotową KP więc trudno mówić, że daje jakiś bonus przy tym co się dzieje w sesji. Po prostu z tej przykładowej 1-ki podczas robienia postaci robi się 3-ka i te 3 bierze się do liczenia w sesji.
- W oryginalnych, podręcznikowych zasadach Suwak nie działa w walce. Chociaż ja, w swoich sesjach, używam go inaczej ale to moje, prywatne homerule.