Oj Darken...
- Po pierwsze, nie proszę o żadną pomoc. Przez całe życie projektowałem gry samemu i radzę sobie doskonale. Przedstawiam jeno moją grę.
- Po drugie, gdybyś przeczytał temat na the Forge, albo ten wielki post u góry, to wiedziałbyś wszystko co potrzeba, aby wypowiedzieć się o mojej mechanice.
- Po trzecie, czy Śródziemie to skomplikowany setting? Czy Diuna, jest skomplikowana? A nawet takie durne Forgotteny, czy są skomplikowanym settingiem?
INDIe RPGi o których wspominasz to fajne zabawki. Ale ich nikt nie zapamięta, nie pokocha. Ot, to będzie taka odmiana na tydzień, czy dwa, ale nic więcej. Mierzę z Arch Inverted dużo, dużo wyżej.
Takie zabawki w stylu "Kumquat Tattoo" tworzyłem jak miałem 16 lat. Teraz zajmuję się grą tak dużą jak profesjonalne settingi. I owszem, świat jest tu najważniejszy.
Dzięki za wytłumaczenie/przedefiniowanie
punktu 8:
MG jest w AI typowym RPGowym "bogiem". Wie wszystko, a gracze sterują jedynie swoją postacią. Mogą czasem nieco wpłynąć na narrację wydając punkty "kunst" aby poprawić jakąś swoją akcję czy zapewnić sobie szczęście. Poza tym to bezbronni Szermierze w rękach GMa.
Dodam, że nawet gdyby chcieli, to nie mogą skorzystać ze swojej wiedzy, bo grają w nowym świecie, gdzie nawet miecze są inne niż w klasycznej fantasy. Pomóc im może tylko wyobraźnia, bo Arche różni się od każdego neverlandu jaki poznali.
Podsumowując Arch Inverted to bardzo klasyczne RPG. Nie eksperymentuję z zasadami rozgrywki, tylko bawię się wymyślając oryginalny świat. Pomyślcie o tym raczej jak o rynkowym, dużym, profesjonalnym RPGu tworzonym przez pasjonatę i maniaka, który chce Was zaskoczyć, oszołomić, ale przede wszystkim dostarczyć system, który może stać się Waszym ulubionym sposobem spędzania wolnego czasu.
Pozdrawiam
ps:
Darken, jeśli naprawdę chcesz, mogę sporządzić skrót mechaniki specjalnie dla Ciebie, jeśli tak bardzo się tym interesujesz, a jednocześnie nie chcesz przekopywać się przez te długie posty.
Albo możemy zrobić to na zasadach konkretne pytania - konkretne odpowiedzi. Tu ułatwi sprawę nam obu.