Harry Potter RPG Bestiariusz i Walka Witam ponownie w moim systemie RPG pt. Harry Potter.
Czym byłby system bez walki i potworów? Haha ja wam nie odpowiem >.< Nie wiem
W każdym razie HPRPG zawiera i potwory, i walkę. Na początek...
1. Walka i ruch
Natychmiast gdy gracze przechodzą do sekwencji walki, przechodzą także do innego systemu ruchu. Podczas gdy w zwykłej rozgrywce mają dowolność (przynajmniej w pewnym stopniu), o tyle w walce nie mają tyle swobody.
Walka rozgrywana jest turami. Na początku ustalamy, kto atakuje pierwszy. Rzucamy k100 i ten, kto miał wyższy wynik, rozpoczyna pierwszy.
W każdej turze gracz może:
- zaatakować fizycznie
- zaatakować czarem
- ruszyć się
Nie może zrobić wszystkiego naraz. Albo atak 1, albo 2, albo ruch. W ciągu jednej tury bohater gracza może przejść najwyżej 5 metrów, ale może mniej. Przemieszczenie się o krótszy dystans nie zwraca graczowi akcji.
Teraz ataki. Atak fizyczny to:
- pięść
- kopniak
- główka
- szarża
Ta ostatnia pozbawia gracza następnej tury, ale zadaje podwójne obrażenia.
Każdy gracz posiada 100% punktów życia. Pięść, kopniak i główka zadają kolejno: 5, 10, 15 obrażeń. Jednak szansa na trafienie:
pięść - 90%
kopniak - 80%
główka - 50%
Szarża zadaje:
pięściami - 10 obrażeń (90% na trafienie)
nogami - 20 obrażeń (80% na trafienie)
główką - 30 obrażeń (50% na trafienie)
Atak bronią, jakakolwiek by nie była, dodaje 5 punktów do obrażeń.
Teraz ataki magiczne:
- czar prosty
- czar średni
- czar zaawansowany
- atak kombinowany
Czar prosty zadaje 20 punktów obrażeń, średni 30, zaawansowany w zależności od czaru. Czary zadają obrażenia pod warunkiem, że są bojowe i nie należą do gatunku transmutacji. Jeżeli jest to transmutacja, a musi być ludzka, przemienia przeciwnika. Jeżeli nie jest ludzka, nie zadaje żadnych obrażeń. Czary zaawansowane np. cruciatus zadają 50 obrażeń, a np. avada kedavra mordują natychmiast. Tutaj wg. uznania MG ponieważ głupotą byłoby to określać.
Ataki kombinowane, podobnie jak w przypadku szarży, pozbawiają gracza następnej tury. W zależności od tego, o jakiej mocy są rzucane czary (mogą być tylko 2 czary), różne są ich siły. Np. rzucanie dwóch czarów zaawansowanych może zabrać 100% (np. 2x cruciatus).
Teraz ruch. Jeżeli na drodze gracza nie ma żadnej przeszkody, może on przejść 5 metrów. Jeżeli w pobliżu jest przeszkoda, to tylko 3 metry. Jeżeli gracz porusza się np. po błocie lub w gęstym lesie, to 1 metr.
A teraz bestiariusz:
Na niektóre potwory np. boginy działają tylko określone zaklęcia. Każdy potwór posiada punkty strachu, które stosunkowo obniżają moc zaklęć, na które nie są podatne. Np. bogin ma 100% punktów strachu, więc nawet zaklęcie avada kedavra na niego nie działa.
Dalszy ciąg później po robotę właśnie kończę. |