Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 02-10-2019, 10:23   #15
Fenrir__
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Druga transmisja dobiega końca. Troszkę nam frekwencja spadła. Wiem, że wszyscy zajęci ale to zaczyna dziwnie wyglądać zupełnie jakby nam sesja wymierała, a szkoda.

W związku z tym proszę wszystkich o
1. Uwagi co do sesji, świata. Czy się podobało, co trzeba poprawić?
2. Jasną deklarację odnośnie dalszej gry i jej formy.

Od razu dorzucam moje uwagi i sugestie zmian:

1. Świat wyszedł bardzo fajnie. Mnie osobiście bardzo przyjemnie się w nim prowadzi. Nanozombie, tricarnijcy szlachcice, którzy nie mają odpowiednich priorytetów. Walki kosmiczne. Eksploracja wraków...
2. Poziom gry - mamy bardzo dopakowane postacie przez swobodę w startowej kasie i poziomy trudności muszę śrubować nieco na siłę by mieliście szansę czegoś nie zdać .. Mamy więc dość epicką rozgrywkę, nie miałem takiego zamierzenia startowo, ale jakoś tak wyszło. Pierwszy raz prowadzę na science fiction companion i jak się okazuje kluczowym elementem jest w tym przypadku startowa kasa. Ale jak wam odpowiada taki poziom gry to nie będziemy tego zmieniać.
3. Musimy popracować nad frekwencją i waszymi deklaracjami bo dość to topornie idzie. Nie licząc Kapitana bez którego chyba byśmy z portu nie wylecieli
4. Mamy problem z przeniesieniem sesji z doca na forum, nie kopiujecie mimo, że kilka razy o to prosiłem
5. Kiepsko działa też mechanizm pościgów z nowej edycji w przypadku walk kosmicznych. Modyfikatory wynikające z dodatku plus bonusy jakie postacie wytwarzają skutkują tym, że klasy statków nie mają większego znaczenia. Troszkę mnie to razi. Widze tutaj 2 rozwiązania
Mechanika walki będzie ralizowana na podstawie pościgów z poprzedniej edycji. Czyli rzut pilotażu da karty inicjatywy i dzięki temu możemy ustawiać się w odpowiednim miejscu i walczyć. Troszkę cierpi na tym taktyka
Nie wiem czy kojarzycie travelera to system, który głównie skupia się na takich przygodach jak tutaj się bawimy. Ma on system walki kosmicznej, który łatwo można adoptować pod mechanikę Savage World. Jest on znacznie bardziej taktyczny. Trzeba byłoby przerobić statek - ale mogę się tym zająć. Ogólnie mechanika opiera się na podziale punktów napędu (thrust) między poruszanie się w kierunku wroga lub przeciwnym, wykonywaniem uników lub innych manewrów. Koncept opiera się na tym, że dystans między dwoma punktami w przestrzeni jest zawsze linią prostą, a wszelkie manewry jakie by one nie były nie zmieniają tego. Oczywiście jest możliwość walki w zwarciu gdzie mechanika wejścia przeciwnikowi na ogon to test sporny, oczywiście na niego też wydajemy dodatkowe punkty napędu. Tych punktów napędu statki nie mają zbyt dużo… Może to zrobi grę nieco bardziej taktyczną. Również skanery wyglądają nieco lepiej w ujęciu travelerowym. (mówię o 2ed travellera mongoose).
 
Fenrir__ jest offline