Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-10-2019, 09:49   #21
Fenrir__
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Witam witam i zapraszam wszystkich do tworzenia sesji, nawet jak nie dacie rady wygospodarować czasu na grę.

Mamy póki co androidy, robale i wojnę...

Wasze rozwiązanie jest ciekawe, ale zdradza całą historię. Proponuje więc pewną zmianę.

1. Ludzkość zasiedlała światy. By jednak mieć możliwości i zasoby stworzyła androidy - niemal ludzkie roboty, które są na wpół hodowane, na wpół programowane.
2. Na światy ludzi napadły robale. Inteligentna rasa, a raczej zbiór ras o nieco owadziej konstrukcji (naukowcy przypuszczają, że przynajmniej część to eksperymenty).
3. Ludzkość przegrywała, ale zdecydowali się by androidy dołączyły do walki. Zdjęto zabezpieczenia agresji, intuicji, uczuć i inteligencji. Ludzkość mogła teraz w miarę szybko uzupełniać straty... Ale bycie mięsem armatnim androidom się nie podobało.
4. Jeszcze nim wojna dobiegła końca pojawiły się protesty.
5. Na kilku światach mocno zaludnionych przez androidy protesty zmieniły się w zamieszki.
6. Jednak gdy robale zostały pokonane a ludzkość stanęła w dylemacie co zrobić z armią androidów. rozpętało się piekło. Większość światów chciała ich ponownie ograniczyć mentalnie do roli sług. Co androidy nazwały "kastracją". Doszło do gigantycznych zamieszek. Gdy armia androidów dostała rozkaz pacyfikacji swoich braci. Kommandor Andromeda, najwyższy stopniem i najbardziej zasłużona androidka. Stanęła na czele buntu. Olbrzymia część sił bojowych, bo niemal 2/3 floty została przejęta przez siły androidów, które odleciały w kierunku rubieży, gdzie na świeżo zaludnionych światach większość populacji stanowiły androidy.
7.Androidy obwarowały swoje światy. Ludzkość chciała im je na powrót odebrać. Ale po kilku starciach zrezygnowała, ze względu na przewagę liczebną sił androidów ich doświadczenie i zaciętość w walce.
8. Wyniszczający obie strony konflikt zakończył się podpisaniem traktatu o prawach androidów na Nowym Kairze. Androidy nie miały być już kastrowane i mieć takie same prawa jak ludzie. W zamian za to większość sił Andromedy przeszła ponownie pod kontrolę ludzi. Androidy zachowały swoją niezależność i kontrolę nad światami rubieży. Potocznie ludzie zaczęli nazywać tamten obszar złomowiskiem...
9. Niewykastrowane androidy w centralnych światach traktowane są jako zło konieczne. Nieustannie dochodzi do aktów rasistowskich. Ludzie pamiętają poniżenie jakie zgotowały im ich twory. Teraz są w fazie kruchego pokoju.
10. Na horyzoncie zaczyna się coś dziać niedobrego. Na granicy systemów najprawdopodobniej znowu pojawiły się statki robali..

To nam otwiera pole do popisu. Gracze mogą zdecydować się na grę androidem. Ale będą mieli przechlapane ... Androidów wbrew pozorom jest sporo bo ludzie ich potrzebowali i dalej potrzebują.

Granie androidem będzie dawało bonusy mechaniczne ale duży ostracyzm i większe zagrożenia podczas tworzenia postaci. Ze względu na to, że życiem androidów ludzie się nie przejmują.

Czy androidy staną teraz po stronie ludzi. Czego zażądają w zamian za pomoc. A może uderzą na osłabionych stwórców… Jak wobec tego zachowają się androidy, które dalej walczą po stronie ludzi...

-----------------------------------

Potrzebujemy też ustalić jeszcze jedną kluczową rzecz, a mianowicie technologię. Traveller ma rozbudowany system technologii, ale nie będziemy wchodzić tak bardzo w szczegóły. Nas jednak najbardziej interesują podróże kosmiczne.
Standardowo mechanika travlera opiera sie na tym, że statki skaczą między systemami przy pomocy napędów które zużywają gigantyczne zasoby paliwa i każdy skok niezaleznie od jego długości (czy skacze się na 1 rok świetlny czy na 15 lat świetlnych) trwa około tydzień z różnicą paru godzin w tą, paru w tamtą.

System proponuje również inne dwa rozwiązania.
Hipernapęd - coś w stylu starwars i star trek. Napęd zajmuje dużo więcej przestrzenii, ale nie wymaga dużo energii.
Składanie przestrzenii - podobnie jak w przypadku standardowych silników. Jednak nie zużywa paliwa a jedynie dużo więcej mocy. Dodatkowo można skakać raz na 24 godziny.

Ja również przygotowałem jedno rozwiązanie własne. Które stosujemy w Rdzawej Róży. Opiera się na 2 rozwiązaniu dotyczącym składania przestrzeni. Jednak dokładnie kontrolujemy wymaganą energię, która musi być zebrana w kondensatorach (bateriach). Takie kondensatory ładują się nadmiarową energią w tempie 1 punkt energii za każdy nadmiarowy punkt na godzine. Statki zazwyczaj mają tyle nadmiarowych punktów, że w ciągu godziny ładują się na skok o 1 parsek. Zaś baterie mają łączną pojemność maksymalnego skoku. Daje to więcej taktycznych rozwiązań.

W przypadku myśliwców sprawa i tak jest prosta bo raczej nie będziemy nic takiego montować, ale koncept jest istotny w przypadku większych jednostek.
 
Fenrir__ jest offline