Wątek: Opiekuńczy MG
Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-08-2007, 13:43   #22
Kelly
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Cytat:
1. MG zna preferencje graczy, dlatego lepiej by to on decydował o spornych sytuacjach.
Czasem GM zna preferencje graczy, czasem nie. Prowadząc sesję dla nowych staram się uzyskać od graczy wczesniej informacje, jakie rzeczy preferują, co by im się podobało, co nie, ale tak naprawdę to dopiero wychodzi w praniu. Natomiast w spornych sytuacjach musi ktoś decydować i musi być to GM, no bo kto?

Cytat:
2. To od MG zależy czy sesja była udana, bo to on ma dopilnować by wszyscy dobrze się bawili.
Od GMa zależy częściowo, częściowo od graczy. Nie jest prawdą, ze skoro GM decyduje o przyjęciu postaci do gry, to za nie odpowiada. Nie piszę tutaj o sytuacjach typu: wiem, że gra źle, ale go i tak przyjmuję zdając sobie sprawę, ze rozwali zabawę. Przeważnie jest tak, ze gracze dobrzy czy też co najmniej przeciętni mają słabsze dni niszcząc granie. Rzecz jasna, widząc, ze koleżanka, czy kolega gra po prostu tego dnia słabiej, zarówno GM, jak i gracze powinni starać się trochę zneutralizować owo destrukcyjne działanie, ale zwalać wszystko na GMa to dla mnie lenistwo.

Cytat:
3. Na sesji nie należy wchodzić w dyskusję z MG, bo to psuje sesje.
Zgadzam się. Można na sesji co najwyżej się dopytać, ustalić, doprecyzować, czy przypadkiem GM się po prostu nie pomylił. Jeżeli twierdzi, ze nie, sprawa zamknięta. Natomiast warto o takich sprawach rozmawiać po sesji. Stosuję właśnie taką metodę, ze po sesjach staram się pytać swoich graczy, co im się podobało, co natomiast woleliby zmienić.

Cytat:
4. Mg ma prawo zmieniać zasady podczas gry, by lepiej się grało.
Oczywiście, ze ma prawo, tylko w granicach logiki. Nie może być zmiana, bo tak się GMowi podoba. Kiedy GM coś zmienia musi mieć na uwadze świat, doświadczenia graczy, ich wiedzę. Kiedy wprowadza coś niezgodnego z powyższymi, musi mieć naprawdę dobre uzasadnienie.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem