Cytat:
Napisał Balzamoon 1. Jak jest z prawnym statusem magii w Tilei? O ile dobrze pamiętam to tylko Imperium ma Kolegia, jak jest zatem na południu?
2. Status społeczny dowolny fabularnie czy tylko po skompletowaniu odpowiedniej profesji (szlachcic, giermek itp.)?
3. Rzuty - generator, MG czy nieograniczone zaufanie do graczy że nie będą oszukiwali?
4. Sesja w stylu "płaszcza i szpady" jak rozumiem. Jakieś zmiany mechaniczne, bo czysty system raczej nie ułatwia "bujania sie na żyrandolach"? |
1. Magia jako tako nie jest regulowana i brakuje ośrodków nauki typu Kolegia. Tileańscy czarodzieje częściej niż rzadziej są samoukami i zbijają się w koterie, których wpływy rzadko kiedy wychodzą poza miasta w których się znajdują. Co bogatsi mogą sobie pozwolić na edukację w Imperium. W Luccini brakuje magicznych stowarzyszeń, chociaż są familie które patronują czarodziejom. Gildia Inżynierów i Filozofów ma też paru czarodziejów ze Złotego Kolegium w swoich szeregach.
2. Po skompletowaniu odpowiednich profesji, jeśli ten status społeczny ma coś znaczyć.
3. Mechaniką zajmę się ja. Turlam tylko przy walkach w większości przypadków.
4. Patrz wyżej.
"Rule of cool" i takie tam, opisy walk wcale nie muszą przecież odzwierciedlać mechaniki 1:1.
Cytat:
Napisał Raga Zakładam, że nie chodzi tutaj o grę rzemieślnikiem i borykanie się z długami względem wpływowej rodziny.
Do rodziny Falco i powszechnej o niej opinii bardziej pasuje Ochroniarz, Oprych albo Rzeziemieszek czy bardziej Szlachcic lub Szermierz?
Czy zobowiązanie jest całkowicie dowolne czy są jakieś bardziej preferowane formy długu? |
Co bardziej pasuje, to rzecz względna. Wiadomo, że jawnie familia Falco (jak i każda inna) przestrzega prawa, płaci podatki i brzydzi się wątpliwymi moralnie procederami. Za kulisami, na boku bywa różnie.
W "Volpe 1.0" początkowa ekipa składała się bodajże z ucznia czarodzieja, akolity Ranalda, kanciarza, dwóch rzezimieszków, dwóch szlachciców i dwójki najemników. Mechanicznie przynajmniej, bo fabularnie to różnie było.
Zobowiązanie dowolne, ale musi motywować postać do "współpracy" z familią (przynajmniej na początku).
Cytat:
Napisał Kerm Czy może być ta sama postać, co w Volpe numer jeden? |
Jak najbardziej!
Tylko mechanicznie musiałbyś awansować Marco na drugą profesję i podesłać mechanikę. Fabularną część mam.
@
hen_cerbin &
Phil - szkoda, że czasu brak, ale jeśli zwolni się Wam miejsce w grafiku, zawsze możecie uderzyć na PW.