Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-11-2019, 10:37   #64
Micas
 
Micas's Avatar
 
Reputacja: 1 Micas ma wyłączoną reputację
Post

Z początku sytuacja wyglądała nieciekawie. Nieogarnięci, zastani ze spuszczonymi majtami i rozleniwieni załoganci oraz oficerowie Błysku Cieni mieli pewne problemy z motywacją. Panował nieporządek. Poszczególne autorytety z entourage próbowały "strzelić z bicza", ale udało się to dopiero dzięki wspólnemu wysiłkowi. A wysiłek ten skupiał się na najważniejszym aspekcie tej chwili - pokładowym uzbrojeniu i jego obsłudze.

W tych pierwszych kilku minutach Rogue Trader Winter Corax wreszcie się obudziła, przełamując swoje nieogarnięcie i lęk. Tak, strach czaił się w jej oczach i sercu praktycznie ciągle. Zazwyczaj nie było go widać... acz te pierwsze minuty kosmicznego boju tworzyły wyraźne pęknięcia na masce jaką przywdziewała nie Winter, a Lady-kapitan. Tak czy inaczej, przez lęk przebiło się co innego, dominując jej emocje - gniew. I to ten gniew popędził ją do działania. Porwała za szczekaczkę, potem za interkom by motywować ludzi tym właśnie szczerym wkurwem na tych piratów. Po drodze nakazała bezczynnej astropatce na zajęcie miejsca przy cogitatorach od augerów i spróbować precyzyjnie namierzyć wrogi okręt (próba, która spaliła na panewce przez brak doświadczenia Bellitty w tej materii), zażądała także zapakowania mord-serwitorów na promy i posłania je na wraży okręt celem "wzbudzenia zamieszania". Promy te były szybko przygotowane, załadowane i posłane, jeszcze szybciej dolatując do pirata i o mały włos nie wdzierając się do jego ładowni... ale w pewnym momencie ryzyko oberwania z szalejących działek obronnych było zbyt duże, trzeba było się cofnąć.

Helmsman próbował wyhamować okręt i skrócić dystans dla zwrotu na bakburtę, ale nie udało mu się - coś w kalkulacjach poszło nie tak, pewne ruchy sterem były zbyt wczesne, inne zbyt późne. Ostatecznie musiał utrzymać właściwy kurs i pozwolić napędom się "wypalić" na tą chwilę, zanim podjął zwrot.

Zwrot ten znacznie utrudniał sytuację ogniomistrzowi. Dlatego on i jego ludzie, odpowiednio zmotywowani przez kadrę, przyłożyli się do tej salwy najmocniej jak mogli. Dystans był daleki, wróg mały i szybki. Trzeba było tutaj perfekcji. I... poszło całkiem nieźle.

Potężne, laserowe snopy energii przecięły absolutne zero pustki i bezbłędnie poznaczyły cały przód i środek bakburty pirata. Tarcza prysnęła prawie natychmiast, odparowując tylko jedną ósmą fotonów. Pozostałe poprzebijały pancerz w wielu miejscach. Salwy były tak celne i potężne, że piratem aż drżało. Coś błysnęło z tyłu, przy napędach - silny wybuch albo erupcja plazmy z napędów. Maszyna gwałtownie i znacząco zwolniła, gubiąc za sobą girlandę resztek, szybko gasnących w mrozie Pustki, augery rejestrowały też spadek mocy w uzbrojeniu, dyszach do manewrowania oraz sensorach. Rajder został - jak to mawiają voidsmeni - okulawiony. Augery wskazywały również na pożary szalejące wewnątrz dziobowej baterii laserów oraz w środku ładowni (a raczej pierdolnika, biorąc pod uwagę rozmiar i jakość tego typu pirackich "pakowni"). W toku takiej nawałnicy musiała poginąć spora część załogi - cogitatory przewidywały ubytek co najmniej jednej trzeciej spośród szacowanych 18 tysięcy.

I to wszystko w kilku mgnieniach oczu.

Podczas gdy załoga Błysku wiwatowała, na "wilku" działy się dantejskie sceny. Piraccy "oficerowie" próbowali opanować pożary - co im się niekoniecznie udawało. Mijały minuty, a jęzory ognia wystrzeliwały już nawet w próżnię przez wypalone uszczelnienia, błyskawicznie gasnąc z braku powietrza - ale wciąż na ułamki sekund "liżąc" i osmalając strukturę. Augery Tempesta wskazywały, że ładownia i lasery zostały wypalone do cna, zniszczone, a płomienie rozprzestrzeniały się na drugą makrobaterię oraz do kwater załogi. A przynajmniej zaczynały, gdyż piracki kapitan podjął okrutną decyzję - otworzył wszystkie śluzy w płonących sektorach. Próżnia błyskawicznie wywiała wnętrza, gasząc pożary, wymiatając sprzęty, śmieci i przedmioty... oraz ocalałych.

Piratom najwyraźniej odechciało się dalszej walki, gdyż ich sternik zrobił gwałtowny zwrot w dół i na sterburtę. Wyłączano przy tym wiele systemów, najwyraźniej chcąc się "ukryć" w Pustce, przerwać starcie i zwiać. Prawie by im się to udało, ale tym razem eterowcy byli zbyt czujni - i pewnie zbyt zawstydzeni/wkurwieni swoją poprzednią porażką - by zgubić ich z radarów. Widząc to, pirat w swej bezsilności przeleciał dalej te kilkadziesiąt tysięcy kilometrów naprzód i wypalił z pozostałych armat, ale "nie mieliby nawet szansy rąbnąć z bliska w gwiazdę", jak to mawiali czasem voidfarers.

RT Winter Corax usadowiła się wygodniej na swoim tronie. Gniew i lęk zniknęły. Na jej twarzy malowała się ponura satysfakcja. Schadenfreude, jak to mawiali starożytni.

- Wykończmy ich.



Mechanika

Reszta I Tury

44/52 Put your backs into it! z Charm - RT

49/39 Lock on Target - AT

Załoga Błysku - Hit & Run 21/20 (30 Crew Skill Competent - 10 Turret Rating 1)

17/47 i 03/42, 4/4 i 4/4 hity - VM-MoG
1 hit w tarczÄ™
6+ 3, 7 i 10 = 26 dmg - 15 armour = 11 dmg na czysto
8+ 10, 6, 7 i 8 = 39 - 15 = 24
-35 Morale i Załoga: poziomy poniżej 80, więc czas podróży zwiększony o 1k5 dni (załoga) a testy Command mają karę -5 (morale)
kryt 5 = ogień w ładowniach (Stowage Bay Component); 5 dmg w Załogę, 3 w Morale
Hull Integrity -5 = ogień w makrobaterii Sunsear; 3 dmg w Załogę, 7 w Morale
Morale & Załoga: poziomy poniżej 60, więc dodatkowe kary: testy Emergency Repairs, gaszenia pożarów, odpierania Hit & Run oraz abordaży -5 (Załoga); broń pokładowa BS -5 (Morale)
Status Crippled: Detection & Manoeuvrability -10, Speed 1/2, Strength broni pokładowej 1/2

II Tura, Inicjatywa pirata

Testy Command -10 na ugaszenie pożarów: 48 i 25, Crew Skill Competent (30). Sunsears i Stowage Bays są Destroyed.
Wywianie dwóch komponentów: 3 i 2 dmg w Załogę, 18 w Morale. Jakby komponenty nie były jeszcze Zniszczone, to teraz byłyby Rozhermetyzowane (Depressurised).
Morale: poziom poniżej 50, potem 40, więc dodatkowe kary: kolejne -10 do testów Command (łącznie -15), Manewrowość -10, kolejne -5 BS (-10 łącznie).

Disengage: Pilotaż + Manewrowość (30+10) vs Scrutiny + Detection (30+17) = 47/40 vs 29/47, 1 porażka vs 3 sukcesy.

Salwa z Mars-pattern Macrocannons: 30 - 10 (kary z Morale) - 10 (daleki zasięg) = 90/10

Profile

Ród Corax - fregata szturmowa klasy Tempest Błysk Cieni
Hull Integrity: 35/35

Piraci - Wolfpack Raider
Hull Integrity: -5/30 [Okulawiony]
Crew: 52/100
Morale: 37/100

Zniszczone komponenty (Stowage Bays, Sunsear Laser Battery)

Połowa Prędkości i Siły makrobaterii, Manewrowość -20, BS -10, Dowodzenie -15, czas podróży dłuższy o 1k5 dni.
 
__________________
Dorosłość to ściema dla dzieci.

Ostatnio edytowane przez Micas : 11-11-2019 o 11:06. Powód: Korekta.
Micas jest offline