Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 14-11-2019, 22:22   #2
Zell
Edgelord
 
Zell's Avatar
 
Reputacja: 1 Zell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputacjęZell ma wspaniałą reputację
Hai!
Witam w rekrutacji do sesji, którą będę prowadzić z błogosławieństwem i pewną wspomocą oraz współpracą jej oryginalnego autora, którego pomysł na jej poprowadzenie niestety nie wypalił w tamtym momencie. Dziś -2- nie ma już czasu na bycie MG, więc uzgodniliśmy, że przejmę sesję, reaktywuję pomysł z pewnymi zmianami oraz zacznę start na nowo, całkowicie bez poprzednich tworów graczy. Sesja i tak miała dość krótki żywot właśnie przez ten brak czasu MG, więc i fabuła odkryta nie została. Startujemy całkowicie na czysto w tym momencie.

Koncept fabularny przedstawiony jest w pierwszym opisie autorstwa -2-, a dopiero następny tekst będący krótką historyjką został stworzony przeze mnie na potrzeby tej rekrutacji.

Pomysł na taką fabułę powstał na spotkaniu z -2- już lata temu, gdy byliśmy, lekko mówiąc, wzburzeni zmianami w settingu Forgotten Realms, jaki spowodowała 4 edycja DnD. Stworzona została więc alternatywna wersja historii, jaka była nam milsza.

Po tym doszliśmy do wniosku, iż pomysł przyda się przekuć na sesję, co i -2- zrobił, ale znowu - czas.

Pierwszy z początkowych dwóch tekstów przedstawia fakty związane z historią, która doprowadziła świat do takiego stanu oraz prezentuje plan jaki Cyric powziął, a który miał zakończyć się jego ostatecznym zwycięstwem. Oba z tekstów są źródłami informacji potrzebnych do zrozumienia autorskiej otoczki fabularnej sesji oraz klimatu, jaki wam oferujemy.



Fabularnie
Plan szalonego boga
Poznaliście już plan obłąkanego i to, jak go realizował oraz do czego doprowadził jego sukces. Teraz pozostaje pytanie - co w takim razie mają wasze postacie robić w świecie? Po prostu odgrywać życie w tej rzeczywistości?
Nie do końca.
Oczywiście ważnym elementem będzie dopasowanie odgrywania do szalonej sytuacji Zapomnianych Krain oraz odgrywanie zgodne ze światem przedstawionym. Nie jest to jednak jedyna atrakcja czekająca waszych bohaterów.
Ktoś w końcu musi zabrać się za naprawę tego chaosu.
Postacie będą bardzo niechętne aktualnemu stanowi rzeczy, najpewniej też całkowitemu brakowi magii, która w tych czasach, po zapewne stuleciu czy więcej, jest jedynie mitycznym wspomnieniem. W końcu informacje już nie są przemieszczane poprzez magiczne kable oplatające Toril, a miast tego ustna tradycja oraz nogi własne i końskie robią za posłańców.
Głuchy telefon Krain ma się bardzo dobrze.
Pora spróbować dokonać zmian... jakkolwiek jest to możliwe.

Świat tysiąca i jednej śmierci
Rzeczywistości stworzonej przez Cyrica daleko do dawnego obrazu Krain. Opis w pierwszym tekście oddaje znakomicie, co się dzieje w świecie w tych czasach. Taki właśnie napotkacie na swojej drodze klimat świata i jego trzymać się będziemy.
Sesja bazować będzie bardziej na fabularnym podejściu niż mechanicznym. Choć to drugie będzie obecne, to działanie tylko przez pryzmat cyferek może mieć zgubny wynik. Same dobre rzuty i idealna mechanika postaci nie zagwarantują, iż z każdego możliwego zagrożenia się wyplączecie i rozwiążecie problemy. Będzie też tak, że bazowanie na myśleniu fabułą i klimatem więcej dobrego zrobi niż próby wyciśnięcia rozwiązania przez numerki. Loteria to ryzyko w końcu
Nie każdy z was tak samo poradzi sobie w walce, to prawda, ale też nie każda walka musi zostać rozwiązana krwawo dla którejkolwiek ze stron... czy chociaż dla was.
Bardzo ważna kwestia - zakazane jest jakiekolwiek wyznawanie Cyrica przez postać. Sprawa jest prosta - z momentem oddania lojalność Księciu Kłamstw każdy z was oszaleje do punktu bez powrotu, jednocześnie tracąc możliwość dalszej gry. Postać zostaje stracona bezpowrotnie.

Zły, gorszy i niezdecydowany
Spektrum możliwego charakteru jest nieograniczone zasadami czy banem na niektóre. Jedynym ograniczeniem niech będzie logika. W świecie, który urządził Cyric nie ma dużo miejsca na cukierkowość i dobro samo w sobie - po prostu taka postać szybko zostałaby pożarta przez świat. Pytanie jednak, na jak wielką skalę jakość rzeczywistości wpłynęła na waszą postać. Możecie być pobrudzeni, ale w jakim stopniu...
W końcu dobro nie zawsze równa się idealnej dobroci, a zło nie musi być złem w najprostszym spojrzeniu. Pobawmy się nie tylko w odcienie szaleństwa.
Tym, co ma być spoiwem dla różnorodności charakterów, to determinacja w zmianie porządku (a raczej nieporządku) rzeczy. Żadna z postaci ma nie stać murem za Cyriciem i jego wizją oraz nie widzieć sensu zmiany. Jeżeli pojawiłaby się opcja zrzucenia z tronu szalonego boga, to bez ociągania zabralibyście się do jej urzeczywistnienia, nawet za cenę współpracy z kimś, kogo byście w innym wypadku posłali do piachu. To nie są czasy na wybredność.
Powody niechęci ustalicie już sami.
Prócz samego stworzenia charakteru postaci nim przejdziecie do jego rozpisywania radzimy chociaż nam przekazać czego należy się spodziewać, jak nie zgłosić się po ocenę czy pomoc.



Mechanicznie
  • System Dungeons and Dragons 3.5
  • Setting Forgotten Realms z autorskimi zmianami
  • Poziom 6
  • Możliwy awans w trakcie narracyjnej możliwości
  • Atrybuty wedle point buy (28) lub losowane przez MG
  • Majątek do ustalenia, nic magicznego

Co jest dozwolone:
  • Wykorzystanie trzech głównych podręczników do DnD 3.5 oraz wszystkich podręczników do Forgotten Realms
  • Wszystkie charaktery, doprecyzowanie kwestii wyżej zostało podane
  • Wszystkie rasy z podręcznika głównego do DnD 3.5, możliwe ich pod-rasy do omówienia indywidualnie
  • Dostępne są wszystkie klasy podstawowe z podręcznika gracza, a jedynie czarodziej ma ograniczenia do elfiej rasy, poniżej podam dalsze informacje o klasach
  • Dobieranie klas prestiżowych z wymienionych podręczników

Co nie jest dozwolone:
  • Korzystanie z podręczników spoza wymienionych (oczywiście psionika też się wlicza w zakaz)
  • Wyznawanie Cyrica w jakiejkolwiek formie
  • Magia! (Obv.) [patrz niżej]

Co z tą magią?
Nie ma jej. Tylko i aż tyle. Cyric zabił Mystrę, czyli także i Splot. Nie ma możliwości używania magii od... dawna. Każdy poda inny czas, bo i nikt mocnej wagi do niego nie przywiązuje w tych czasach. Każdy parający się magią wtajemniczeń stracił swój talent, magiczne przedmioty przestały działać. Zaklinacze nawet nie wiedzą, że posiadają jakikolwiek talent. Jedynie nieśmiało wychyla się magia objawień, zależna od osłabionych bogów, więc i sama osłabiona (dostępne czary na dzień zgodne z tymi w tabeli ale dla kapłana o X poziomów niższego gdzie X zależy od Boga i waha się od 4 do 6 poziomów niżej
DC i same efekty czarów się nie zmieniają).

Czyli jaką klasą można grać?
Odpowiedź jest bardzo prosta - jaką chcecie, klasę NPC też możecie wybrać (i nie mówimy tego z ironią, sam -2- wybiera takie klasy czasem). Jest jedno w sumie ograniczenie i chodzi o standardowego czarodzieja. Otóż jedynie elfy mogą posiadać taką profesję, a której drogę wstąpiły jeszcze przed wzejściem czarnego słońca na nieboskłon.

Co daje granie magiem?
Satysfakcję z odgrywania i wsparcie drużyny wiedzą, co nie jest takie bez znaczenia. Nie będziesz rzucał na lewo i prawo fireballami ani załatwiał każdego wyzwania magią, ale to nie znaczy, że będziesz bezużytecznym balastem. Do tego bycie elfem... W historyjce zostało zaznaczone dokładnie. Choć może nie wplątuj się w walkę...

A inne klasy posiadające magię?
Nie mają jej. Jedynie czary objawień mogą zostać przez bóstwo zesłane, ale pamiętajcie - to nie są czasy bezpieczne także dla boskich bytów. Magia objawień została boleśnie osłabiona dla wszystkich... prócz wyznawców Cyrica i mu podległych bogów, do niego się zwracających o czary.

Magiczność klas prezentuje się następująco:
  • Łotrzykowie, wojownicy, mnisi, barbarzyńcy - nie posiadają i tak magii by default
  • Kapłani, łowcy, paladyni, druidzi - magia objawień, która nie jest tak silna jak kiedyś
  • Bardowie - brak magii, bazowanie na niemagicznych umiejętnościach i featach, a także na klasowych zdolnościach nie dotykających sfery magii
  • Czarodzieje, Zaklinacze - brak magii, podobnie jak bardzi, tylko z o wiele bardziej ograniczonymi możliwościami

Zdolności nadnaturalne działają, o ile nie wykorzystują magii (lub nie są wyraźnie magiczne jak Wild Shape druida), jak chociażby bardowe Inspire Courage. Jeżeli znajdzie się także Czaropodobna zdolność nie korzystająca stricte ze Splotu, to także przejdzie, jak np. Fascinate barda. Zalecamy kontakt z nami.

I jak ma działać dowolność charakteru?
Charakter mechaniczny nie określa złożoności charakteru postaci, a jest tylko plakietką. Wyżej opisane są sprawy dotyczące problemu z charakterami fabularnie. Zaznaczę tylko, że będziemy patrzeć surowiej i badać dogłębniej zgłoszenie postaci złej, choć i chaotycznie dobra może być czasem mniej moralna od praworządnie złej.

Podstawowe zasady:
  • musicie umieć współpracować w imię wyższego celu, jakim jest bunt przeciw temu, co ustanowił Cyric
  • zdolność do kompromisów w tym świecie może być kluczowa
  • przystawanie do tego okropnego stanu świata
  • brak cyriciańskich zaburzeń poczytalności
  • chęć działania przeciw stanowi rzeczy i współpracy w jego zmianie, nie zaś zadowolenie z niego

Czy jest szansa, że w sesji powróci magia?
Wy nam na to odpowiedzcie.



Zgłoszenie powinno zawierać:
  • propozycję spojrzenia na charakter postaci
  • skrótowy zarys historii i koncept mechaniczny

Gotowa karta postaci powinna zawierać:
  • podstawowe dane
  • avatar, żadnej mangi
  • opis wyglądu
  • bardziej rozbudowany charakter
  • mechanikę
  • historię
  • powód chęci zmian aktualnego stanu świata

Posłowie
  • Koncepty postaci zgłaszacie do nas i gdy zostaną zaakceptowane możecie przejść dalej
  • Sesja będzie korzystać z doca do dialogów i walki i z forum do reszty (zdrowie, zdrowie). Żadnych jednolinijkowców, ale nawet to całe stwierdzenie "na avatara" nie zawsze może być odpowiednie na opis jakiej długości powinna być "syta" treść danego posta
  • Czas na odpis będzie zależał od tury i medium. Na doca na pewno ponad tydzień może zejść, ale i forum to częściej niż raz na cztery dni nie uciągnie
  • Poszukujemy od 3 do 5 graczy
  • Karty postaci przesyłać wrzucać w doc, mechanikę na MythWeaver lub excelowy doc
  • Kontakt przez PW, GG lub Hangouts (dowiedzieć się prywatnie maila)
  • Wszelkie wiadomości wysyłać do mnie (Zell), w razie czego prześlę wiadomość do -2-
  • Rekrutacja potrwa miesiąc, czyli do 14.12.19 włącznie

Na wszelkie pytania odpowiemy.





Kwestie z rekrutki i lista

Prośba -2-

Cytat:
Cytat:
Ej Zell

biorąc pod uwagę, że na razie tylko ukrad wzięłaś mój stary pomysł do użycia, nic się nie zaczęło i nic nie wiem, to może zamiast być konsultantem wziąłbym udział na tej samej zasadzie co reszta?

Wiadomo, że moja wyobraźnia to zespawnowała, ale myślę, że jak bym po prostu grał i zrezygnował z pomagania Tobie to może nie byłaby najgorsza rzecz na świecie. Pytanie, czy mnie nie zechcesz zbanować za porzucenie Cię. :P

I ewentualne pytanie do innych czy ktoś czułby się z tym niekomfortowo, ale zapewniam, że poza przekazaniem na wpół niepamiętanej rzeczy sprzed lat Zell nie miałem wpływu ani wiedzy o niczym dotychczas (chociaż rozumiem że ktoś mógłby uznać że dzieje się tu jakiś krzywy układ).
Sprawa wygląda tak. Mogę przystać na prośbę -2-, ale jeżeli on by miał się dostać, to i tak pula 5 miejsc dla innych pozostanie niezmieniona. Co najwyżej 6 przyjmę, ale uwaga. Nie będę się cackać i wedle prośby będą te same zasady przyjęcia co dla innych, a i na 6 miejsce mogę w trakcie nie przystać.


Odnośnie pochodzenia postaci

Cytat:
btw, dodam jeszcze, że postacie powinny być z Faerunu, nie z Kara-Tur czy Zakhary lub inszych miejsc.


Dodatkowe opcje kontaktu

Cytat:
Jeżeli ktoś byłby niechętny GG, Hangoutsom czy nie chciał męczyć się PW, to jeżeli wolicie macie tu discorda (i tak mnie zmuszono do niego) Zell#7171 . Jeżeli bym się nie pojawiała to pingnijcie mnie na PW.


Czy działa psionika?

Cytat:
Z tego co mogliby ludzie powiedzieć to... może i działa. Nie ma powszechnej informacji na ten temat, jednak psionika i tak zbanowana jest dla graczy.


Podręczniki

Cytat:
Jakie trzy podręczniki zostały uznane za "podstawowe" w rekrutacyjnym poście?
Cytat:
Podręcznik gracza, mistrza podziemi i księga potworów.



Stan chęci na 04.12
  1. Asmodian - wojownik/rycerz?
  2. -2- - ?
  3. Nami - elfka - czarodziej
  4. Kata - elfka - złodziejka?
  5. Sirion - może łowca?
  6. Darth - człowiek, kapłan (Bane)
  7. Seachmall - człowiek, druid (Chauntea)
  8. Lord Melkor - ?, kapłan (Bane)



 
__________________
Writing is a socially acceptable form of schizophrenia.

Ostatnio edytowane przez Zell : 05-12-2019 o 19:34.
Zell jest offline