Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-11-2019, 10:20   #60
Fenrir__
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
Prince - mogę cię wpisać na listę rezerwową. Jak się coś zwolni w przyszłości.

W tym tygodniu ruszamy z grą. Mam trochę na głowie początkiem tygodnia i może pojawić się obsuwa. Ale zrobię co w mojej mocy by sesja ruszyła najpóźniej w czwartek. Coś nam światotworzenie kiepsko idzie. Bo mało osób jest zaangażowanych. Dlatego organizuje konkurs dla pilotów na stworzenie planu lotniskowca. Nagrodą jest podniesienie 3 statystyk oraz awans o 1 stopień. Więc nagrody są znaczne.

Zasady tworzenia planów pokładów.


1. Obrys statku dowolny. Wybrany jest zwykły typ okrętu - więc nie jest to kula, ale zawsze możemy zmodyfikować to jeszcze, nie jest to też jakiś obrotowy habitat itp. Ale wszystko możemy jeszcze zmienić jak ktoś ma fajny pomysł.

2. Plan powinien być zbudowany na kratce odpowiadającej wymiarą 1,5 mestra na 1,5 metra - skala dowolna, choć wolałbym jakąś czytelną. Jedna kratka odpowiadać będzie 1 tonie z planu okrętu. Więc jeśli mostek ma 60 ton. Zajmie w całości 60 kratek. Jak tam będą rozplanowane konsole to już decyzja projektanta.

3. Ilość pięter jest dowolna

4. Szczegółowy opis parametrów

sensory:
Sensors improved
Countermeasures Suite
Distributed Arrays
Enhanced Signal Processing

to są sensory + zagłuszacze powinny być rozrzucone po całym okręcie. Ale ich waga jest tak pomijalna, że nie trzeba jej zaznaczać.

Kwatery mieszkalne


Jedna kwatera mieszkalna waży 4 tony więc na 4 kratkach trzeba zmieścić terminal odświeżacz i łóżko.

Marines mają baraki ważące 300 ton łącznie przeznaczone dla 150 żołnierzy
Dla oficerów przeznaczono zwykłe kajuty.

Common areas to wspólne obszary na pewno mesa, jakieś kino, deptak widokowy itp.

High Staterooms - ważą 6 ton (6 kwadratów). Są po prostu lepszej jakości. Można tam jakiś stolik i 2 fotele wsadzić np.

Brig - to cele - na 16 tonach mieści się 24 osadzonych. Mogą to być kilkuosobowe cele z kurtynką do prysznica i odświeżania się oraz rozkładanymi pryczami.

Trainig facilities - to miejsce do ćwiczeń. Jakaś strzelnica bieżnie i sprzęt do ćwiczęń

Medical bay ma łóżek dla 50 pacjentów

Zbrojownia - Armoury - pewno większa część zbrojowni powinna byc koło baraków. Ale można umieścić elementy zbrojowni rónież w innych miejscach. Zbrojownia posiada broń zarówno dla marynarzy jak i marines.
Briefing rooms - to pokoje planowania. Tonarz powinien być podzielony na 3 części, 2 duże jedną mniejszą. Duże przeznaczone są dla pilotów i marines do planowana działań (pewno ta pilotów największa). Ta najmniejsza dla kapitana i kadry oficerskiej. Wystarczy niewielkie pomieszczenie.

Re-entry Capsule - to kapsuły ratunkowe. Jedna tona zawiera 4 kapsuły ratunkowe. Dopuszczam łączenie. Np kapsuła ratunkowa dla 4 osób waży 1 tonę.

Hangary i tego typu instalacje

Craft Docking Space - traktowane jako główne miejsce składownia pojazdów. Jest ono dość szczelnie załadowane. Brak miejsca na naprawy.

fullhangar - Duża śluza a zarazem miejsce przeznaczone na podstawowe naprawy statków. Normalnie przeznaczony dla 5 jednostek 50 tonowych, ale na upartego można to połączyć i np zadokować jedną 100 tonową. O ile projektant to przewidzi.

Launch Tube - do wystrzeliwywania myśliwców. Załadunek 10 szt trwa turę. A ich wystrzał jest natychmiastowy. Może być to długa rura, albo jakieś 10 mniejszych katapult.

Recovery Deck - służy do zbierania myśliwców w pełnym pędzie. Normalnie i statek i myśliwiec musiałby dostosowywać prędkość by się myśliwce nie porozbijały.

Construction deck - na pokładzie są warsztaty do składania myśliwców i statków 50 tonowych.

Workshop - to warsztaty - mogą być też wykorzystywane w okolicach maszynowni

Maszynownia
M-Drive Thrust
J-Drive Jump
Power Plant Fusion

Przeznaczamy na nie miejsce zgodnie z tonarzem. Można rozrysować jakieś maszynerie w środku

Fuel Tanks - zbiorniki paliwa

Fuel Processor - instalacje do przetwarzania pozyskanego paliwa

Komputer i oprogramowanie:

Computer Core/60
Software Advanced Fire Control/1
Anti-Hijack/1
Auto-Repair/1
Broad Spectrum EW
Electronic Warfare/1
Evade/1 - 1
Jump Control
Library
Manoeuvre/0

Są pomijalne.

Pancerz - należy odjąć od ogólnej konstrukcji

Cargo - ładownia. Można część punktów wykorzystać na korytarze albo wykorzystać część tonażu ze strefy wspólnej lub mieszkalnej.

Jeśli coś jest jeszcze niejasne proszę o kontakt

Tu są fajne plany dla mniejszych jednostek można się na nich wzorować. Choć nie wymagam planów bocznych ani ilustracji.

https://drive.google.com/file/d/1LF1...ZUQPmI5bt/view

Zdaje sobie sprawę z poziomu skomplikowania zadania więc i nagroda jest spora

Kto pierwszy ten lepszy. Ale jeśli chcecie możecie się podzielić pracą i nagrodą. Proszę o zgłoszenia chętnych. Jeśli nikt się nie podejmie ja to zrobię choćby dla własnej orientacji przy prowadzenie częsci “obyczajowej”.

Przypominam, że zawsze aktualny stan grupy bojowej znajduje się tutaj

https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing

Jeśli się komuś spodoba możemy stworzyć plany pozostałych okrętów.
 
Fenrir__ jest offline