Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 19-02-2020, 17:10   #1
Alaron Elessedil
 
Alaron Elessedil's Avatar
 
Reputacja: 1 Alaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputacjęAlaron Elessedil ma wspaniałą reputację
[Film] Władca Pierścieni

W innym temacie Amon napisał, że elfy w filmach Petera Jacksona są inspirowane motywami azjatyckimi.

Ja jestem tego tematu bardzo ciekaw, a nie znam się szczególnie na kulturze Dalekiego Wschodu, dlatego chętnie poczytałbym wypowiedzi osób znających się na temacie. Szkoda przepuścić okazję do poszerzenia wiedzy, prawda?

Campo zaoferował, że może coś napisać na ten temat. Może znajdzie się jeszcze ktoś?


Ponadto muszę odpowiedzieć Amonowi.

Cytat:
Napisał Amon
Bo szczerze, jeśli nie widzisz już teraz, że elfy w filmach Jakcona nie wyglądają za bardzo europejsko jeśli chodzi o broń i stroje (...)
Ta kwestia pojawia się drugi raz. Drugi raz odpowiadam zatem, że nigdzie nie napisałem, iż wyglądają dla mnie europejsko. Napisałem, że nie wyglądają dla mnie azjatycko, ale nie wykluczam inspiracji Dalekim Wschodem, ponieważ jej nie znam.


Cytat:
Napisał Amon
(...) to pewnie wymagasz bym pokazywał wszystko slajd po slajdzie (...)
Nie, chciałem poznać źródło, do którego się odnosisz. Tylko tyle.
Jeśli jednak chciałbyś rozwinąć temat poza tym filmem dokumentalnym, to żadna analiza klatka po klatce nie jest konieczna. Więcej, jest to potężna hiperbola zniekształcająca obraz. Nie trzeba schodzić na taki poziom szczegółu (nawet nie wolno z powodu chociażby wielu niewiele różniących się klatek) na potrzeby argumentacji.


Cytat:
Napisał Campo Viejo