Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 18-04-2020, 11:05   #1
Obca
 
Obca's Avatar
 
Reputacja: 1 Obca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputacjęObca ma wspaniałą reputację
Tworzenie Karty Warhammer 4 ed.

Jak stworzyć Kartę do Warhammera 4 ed dla leniwych:

1. Rasa str. 24
a) Wybieramy dowolną
b) Rzucamy na losową i po zaakceptowaniu dostajemy 20 PD
2. Klasa i Profesja str 30
a) Rzucamy kością i akceptujemy pierwszy wylosowany wynik - dostajemy 50 PD
b) Rzucamy jeszcze dwa razy. Mamy trzy wyniki (2x plus rzut z a) ). Wybieramy jedną opcję z 3. Dostajemy za to 25 PD
c) Wybieramy bez rzucania - nie dostajemy niczego
Każda Profesja przynależy do którejś z klas (Uczeni, mieszczanie, Dworzanie, Pospólstwo, Wędrowcy, Wodniacy, Łotrzykowie i Wojownicy. Dodatkowo każda profesja ma swoją ścieżkę rozwoju. Jest ona 4 stopniowa co nie znaczy że nie można całkowicie zmienić profesji w czasie gry.

3. Atrybuty str 33
a) Rzuć odpowiednią kombinacją kości z tabelki i zaakceptuj pierwszy wynik w wyrzuconej kolejności - Dostajesz 50 PD
b) Poprzestawiaj wyrzucone w a) w zadowalający sposób - Dostajesz 25 PD
c) Rzuć od nowa zmieniając poprzednie wyniki - Nie dostajesz PD
d) Zamiast rzucać Rozdziel 100 punktów między cechy (min 4 punkty - Max 18) dodaj do podstaw punktów z tabelki. - Nie ma żadnych PD
Żywotność u człowieka- Bonus z siły + 2x Bonus z Wytrzymałości + Bonus z Siły woli

Nowe pojęcia:
Bonus z Cech - Pierwsza cyfra dwucyfrowej liczby cechy. Czasem potrzeba by wykupywać więcej niż jeden talent tego samego rodzaju i określenia ilość zaklęć.
Dodatkowe Punkty! - Są punkty które można zaplanować między Punktami przeznaczenia a Punktami bohatera.
Punkty przeznaczenia - Są określone przepisujemy z tabelki plus ewentualny dodatek z dodatkowych punktów. Przyznawane są przez MG. Pozwala:
Uniknąć śmierci.
Uniknąć obrażeń.
Punkty Szczęścia - Równe Punktu przeznaczenia plus odpowiedni talent. Odnawiają się co nową sesję.
Przerzucić nieudany Test.
Dodać +1 PS (Poziom sukcesu) do testu po rzucie
Określić na początku Rundy, w którym jej momencie postać będzie miała swoją Turę, niezależnie od kolejności Inicjatywy.
Punkty Determinacji- Jest równa początkowo puli Punktów Bohatera. Odnawiają się gdy postąpisz zgodnie ze swoją motywacją bohatera. Pozwala móc wykonywać następujące:
Do końca następnej Rundy postać jest niewrażliwa na efekty Psychologii.
Postać ignoruje wszystkie modyfikatory z Ran Krytycznych aż do początku następnej Rundy.
Usunięcie jednego Stanu
Punkty Bohatera - To są punkty związane z determinacją bohatera. Przyznaje MG. Wewnętrzna siła określająca jego hardość. Można je zużywać do:
Odeprzeć wylosowaną mutacje.
Zamiast rzucać kośćmi gracz wybiera ich wynik

4. Umiejętności i Talenty


Umiejętności dzielą się na Podstawowe i Zaawansowane.
Podstawowe - dostępne dla wszystkich można korzystać mimo braku rozwinięć testując odpowiadającą im cechę.
Zaawansowane - Wymagają specjalistycznej wiedzy są dostępne dla tych co mogli wykupić w nich przynajmniej jedno rozwinięcie.

Umiejętności z Rasy!
Wybieramy 3 umiejętności z rasy z których każda od razu dostaję 5 punktów rozwinięć.A następnie 3 umiejętności z których każda uzyskuje 3 punkty rozwinięć.
Razem 6 umiejętności i z podziałem rozwinięć 3 po 5 i 3 po 3.

Talenty Rasowe

Wpisujesz po kolei talenty podane. Jeśli jest wybór wybierasz jedną z opcji. Jeśli jest prośba o losowanie to rzucacie kostką, Jeśli talent dubluje się z już posiadanym można przerzucić.

Talenty i Umiejętności z profesji
Z pierwszego poziomu profesji masz dostęp do 8 umiejętności tam wymienionych.
Rozdysponuj między nie 40 punktów rozwoju. na tym poziomie max rozwinięcia to 10 punktów. (By móc przejść na kolejny poziom rozwoju każda umiejętność musi być rozwinięta przynajmniej o 5 punktów)

Z listy talentów wybieramy też 1 talent.

5. Wyposarzenie str 37
Klasowe - Jak wspomnieliśmy poszczególne profesje należą do pewnych klas każda klasa ma swój podstawowy ekwipunek. Dostajecie cały.
Profesji - Każda profesja ma liste swojego ekwipunku z rozdzieleniem na poziomy. Wpisujemy odpowiedni na kartę.

Sprawdzamy status postaci - Jest obok nazwy profesji. Określa to początkową majętność postaci. Np. “Brąz trzy” - Wykorzystaj tabelke by rzucić odpowiednia liczę razy (Numer przy statucie np 3 w naszym Brąz 3.) by rzucić odpowiednią kombinacją kostek na status (Np. Nasz Brąz w nazwie “Brąz 3”)
Brąz to 2k10 pensów. Czyli brąz trzy to 3x2=6k10 pensów
Tabelka na stronie 37
Wpisujemy na kartę. Lub robimy zakupy.

6. Szczegóły smaczki str 37
Tutaj mamy takie proste rzeczy jak imię, wiek, wzrost, pochodzenie ect. Można rzucać albo zdecydować samemu Dodatkowych PD za to nie ma.

Ambicje!
Wchodzi nowa rzecz. Ambicje bohatera, ustalamy je z MG. W założeniu 4 ed zmieniamy je tylko między sesjami.
Są dwa rodzaje Ambicje długoterminowe (są celami, na które bohater musi pracować miesiące i lata. Np: Posiadanie własnej Oberży dla Chłopa) i krótkoterminowe (Odpowiednik najpilniejszych celów. Do osiągnięcia w dni albo tygodnie. Np. Zniszczenie reputacji rywala. Pomszczenie towarzysza ect.)

Po co są Ambicje?
By dostawać PD-ki. 50 PD za spełnienie ambicji krótkoterminowej i wybór nowej.
500 PD ków i wybór nowej Ambicji długoterminowej pod koniec sesji.

7. Drużyna str 40
Ogólnie system nastawia się na to by drużyna miała wspólne cele i nie skakała sobie do gardeł. Dlatego poza zachęcaniem by gracze ustalili jakieś prawdopodobne korelacje jest też coś takiego jak : Ambicje Drużyny
I tutaj już gracze wspólnie omawiają długo i krótkoterminowe ambicje dla drużyny.
Ambicje drużyny nie powinny być identyczne jak ambicje poszczególnych członków.
Przyznawanie pedeków tak samo jak przy poprzednich ale wszyscy dostają PD-ki.

8. Tchnij życie w bochatera str 41

Pytania pomocnicze do stworzenia historii.
Więc piszemy historie.

9. Rozwój str 43

Jeśli ktoś uzbierał sobie PD-ków przy tworzeniu postaci albo dostał prezent od MG można jeszcze podbudować postać. W odróżnieniu od 2 ed koszt rozwoju umiejętności różni się w zależności od ilości już dodanych rozwinięć.
Odsyłam do Tabelki na stronie 43 podręcznika.

Rozwinięcie Cechy to 1 punkt kosztujący odpowiednio dużo w zależności ile rozwinięć już mamy wykupionych/władowanych do danej Cechy
Uwaga: Nie ma górnego pułapu liczby rozwinięć Cech

Rozwiniecie Umiejętności to 1 punkt kosztujący odpowiednio dużo w zależności ile rozwinięć już mamy wykupionych/władowanych do danej Umiejętności

Uwaga: By przeskakiwać na wyższe profesje trzeba mieć odpowiednią ilość rozwinięć w aktualnych Cechach i 8 Dostępnych umiejętności profesji. Są to odpowiednio dla poziomu 1 - 5 rozwinięć, 2 - 10, 3 - 15, 4 - 20

Wykupienie nowego talentu to 100 PD. Niektóre talenty można brać wielokrotnie.
Np
Silny cios
Maximum: Bonus z siły - Określa ile razy możesz wykupić ten talent.
Wiesz, jak komuś przywalić! Posługując się bronią do Walki Wręcz, zadajesz obrażenia powiększone o tyle, ile razy masz wykupiony ten Talent.
Czyli pierwsze wykupienie to 100 PD
Drugie to 100 PD + 100 PD bo już jeden stopień mamy
Trzecie to 100 PD + 200 PD bo mamy dwa rozwinięcia.
Uwaga! Talenty są dostępne TYLKO na tym poziomie profesji na którym jestesmy.

Przejście z pełni rozwiniętej profesji (czyli umiejętności profesji rozwinięte przynajmniej o 5 minimum i Rozwinięcie cech też o 5 ) 100 PD możesz przejść w tedy na nowy poziom w swojej aktualnej profesji albo iść na pierwszy poziom do nowej profesji

Przejście z niekompletnie rozwiniętej Profesji 200PD



Skończone!!!
 
__________________
I WILL SWALLOW YOUR SOUL! It matters not how you try to sustain your flashy bodies with the fruit of the trees or the animals of the land. You only serve to hasten the time when I shall break your very mind, enslave your will, and feast upon the entrails of your existence. I will lay ruin upon your livestock and your home!
Obca jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem