Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03-08-2020, 14:44   #601
Pipboy79
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Reputacja: 1 Pipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputacjęPipboy79 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ja właśnie magii młotka 2ed nie w ząb nie łapię.
- Możesz zerknąć na ucznia czarodzieja albo guślarza w podstawce by zerknąć jakie te profesje mają zestaw umsów. Co jest potrzebne do rzucania czarów masz streszczenie w prawej kolumnie na s.147.



Cytat:
Dlatego potrzebuję łopatologicznie. Czy do rzucania czarów, jeżeli wezmę dla Jaruhy 2 poziomy magii, magię prostą - gusła, magia prosta (tajemna), to będzie mogła rzucać:
- wszystkie czary magii prostej - gusła
- wszystkie czary magii prostej - tajemna
- Magia prosta - tajemna i gusła to Zdolności. Więc można je wziąć dla maga* jak każdą inną Zdolność. Jeśli będzie ktoś miał te Zdolności to będzie mógł korzystać z czarów jakie podpadają pod te dziedziny. Jak 1 kostka mocy to do 10 pm jak 2 kostki mocy no to do 20 pm.

*mag - w tym wypadku chodzi mi o kogoś kto ma kostki mocy bez względu na to czy to czarodziej, kapłan czy jeszcze ktoś inny.

- Natomiast jest różnica fabularna dość mocna. Te wszystkie języki tajemne, nauki, magia tajemna to raczej wskazuje, że ktoś bywał w Kolegium Magii w Altdorfie lub chociaż pobierał nauki u kogoś takiego. Generalnie te wszystkie skille które są w profesji ucznia czarodzieja i potem dalszych krokach kariery maga. A guślarska profesja to raczej samouki lub uczniowie samouków wówczas no dobrze by było fabularnie wymyślić skąd taki ktoś nagle nauczyłby się tej uniwersyteckiej wiedzy magicznej.



Cytat:
Umiejętność : język tajemny - potrzebna jest do rzucania jakich czarów?
- Właściwie to nie. Uczeń czarodzieja ma tego umsa ale guślarz już nie. A obaj mogą czarować. Język tajemny masz opisany w podstawce na s.94. Jest potrzebny do czytana magicznych zaklęć i pergaminów. Bez niego nie da się ich odczywać. No i są wymienione 3 podstawowe j.t.


Cytat:
Aby rzucać czary z danej tradycji, trzeba wykupić jeszcze magia tajemna - tradycja, tak?
- Właściwie to niby nie. Można wykupić czar z innej tradycji niż własna jako osobną Zdolność. No ale podstawa to jednak jest własna domena. Każda Magia Tajemna to osobna Zdolność. Czyli może być MT Bestii, MT Śmierci, MT Ognia itd. I do tego jako kolejna jest jeszcze Guślarstwo czy MT Czarnoksięska. Więc musisz coś wybrać dla Jaruchy w czym ma się specjalizować.



Cytat:
Czy przy rzuceniu czaru jest jakiś rzut na jego sukces (oprócz tego, czy czarodziej osiągnął odpowiedni poziom mocy)?
- Przy opisie czaru jest poziom mocy (pm) jaki powinien osiągnąć mag by czar się udał.

- Mag ma do dyspozycji tyle kostek ile ma kostek mocy. Ale może użyć tyle ile uzna za stosowne. Więc jeśli ma np. 2 km a czar wymaga powiedzmy 8 pm no to może użyć 1 lub 2 km.

- Do powyższego punktu wyjątkiem jest używanie mocy czarnoksiestwa. Wówczas mag może użyć o 1 kostkę więcej niż mu przysługuje i zignorować najsłabszą kostkę. Ale ta dodatkowa kostka liczy się do pechowego kombo przy sprawdzaniu przekleństwa Tzeencha czyli przykrych skutków ubocznych.

- Trochę podobnie jest jeśli ktoś czaruje gusła bez Zdolności j.tajemny. Wówczas też rzuca dodatkową kostką ale w tym wypadku to kostka tylko do sprawdzania przekleństwa Tzeencha bez wływu na sprawdzanie mocy czaru.

- Sam wynik pm można ciut zmodyfikować jeśli ma się komponenty do danego czaru. Zwykle o 1-3 pkt. Czyli jeśli ten przykładowy czar jest za 8 pm to jeśli mag ma składnik do niego no to np. będzie wymagał uzyskania wyniku 7 a nie 8.

- Można też wspomóc się większą koncentracją przed rzuceniem czaru. Do tego służy ums Splatanie Magii. Wymaga dodatkowej akcji (czyli w tej sesji 1 turę). Testuje się SW maga. Jeśli test jest udany to może obniżyć wynik na kostkach o swoje km. Czyli działa podobnie jak składnik czaru. Więc jeśli np. mag ma 2 km i zda ten test splatania no to może ten przykładowy czar obniżyć z 8 pm do 6 pm. Jak jeszcze ma odpowiedni składnik to do 5 pm.



Cytat:
Czar incognito (królestwo magii, strona 139) rzucony w trakcie walki spowoduje, że przeciwnicy przestaną atakować czarodzieja?
- W opisie jest, że przeciwnicy nadal dostrzegają maga ale nie zwracają na niego uwagi. W walce zapewne dlatgo, że mają co innego do roboty. W opisie jest, że "cała magia" znika jeśli mag celowo odezwie się do kogoś innego czyli zainicjuje jakąś akcję. To samo więc jeśli chodzi o inne akcje jak atak zasięgowy, zwarcie czy no coś co przykuwa uwagę. Jak dla mnie w walce to dobry czar by się urwać z tej walki ale każda aktywność przeciwko przeciwnikowi raczej przerywa efekt działania tego czaru. No i dalej mag może oberwać efektem obszarowym np. rzuconą lampą olejną czy inszym podmuchem, dymem czy czymś takiem. Albo jak ktoś wygra z nim ten test SW.


Cytat:
Co daje umiejętność nauka: magia?
- To samo co inne nauki tylko z dziedziny magii. Taka profesjonalna wiedza encyklopedyczna o magach, magicznych stworzeniach, komponentach, miejscach itd. Coś podobnego jak Stephan ma naukę historii i może sobie na to rzucać w różnych sytuacjach.


Cytat:
Jak działa u Ciebie czar Pancerz eteru (podstawka, strona 155)?
- Podobnie jak w oryginale. Tylko na OP. Każdy punkt Magii zmienia się na 1 pkt. OP. Czyli jak się czar uda i ktoś ma 2 km no to tak jakby miał OP 9+.




Cytat:
Z innej beczki. Tladin może sobie wykupić podniesienie rangi?
- Nie.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami

Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić
Pipboy79 jest offline